Inlägg från: Dragonkrydda |Visa alla inlägg
  • Dragonkrydda

Har fått skarp kritik för den födelsedagspresent jag gav till min vän

Jag tänker utgå ifrån att det här är en tråd som är på riktigt, för jag tror faktiskt att det finns människor som tänker så här. 

Jag hoppas innerligt att din kompis inte betalar fakturorna så du hamnar hos fogden, vidare hoppas jag innerligt att han på något sätt lyckas teckna upp dig på ett köp av en tv, eller kanske ny kyl och frys, som present, som du ska betala av. 
    För han ville säkert ha en present som du inte betalat ett skit för och som han dessutom måste betala på för att du inte ska hamna i skiten. 

Hur hade du tänkt lösa det med fakturorna som kommer? Skicka OCR till honom och be honom betala? Och om han inte gör det då? Tänkte du gå hem till honom då och slå honom i huvudet eftersom du kom med en sådan fin fin present och han borde visa tacksamhet. 

Det hade varit vettigare att ge honom en påse ekollon som hade plockat själv. Då hade du i alla fall gjort något, besvärat dig lite. 

En liten fotnot bara, det går att teckna abonnemang i andras namn. Jag har tecknat el, telefon, internet och tv här hemma med min sambos personnummer - ska tilläggas innan någon skriker rakt ut att det var han som bad mig eftersom han inte hade tid att ringa själv. Men det går. 

• Dragonkrydda
    Anonym (Urkundsförfalskning) skrev 2014-11-26 11:16:20 följande:
    Om han tecknade abonnemanget i kompisens namn så går ju det som urkundsförfalskning, så om TS nu mot all förmodan är seriös är han rätt rökt oavsett om abonnemanget står på honom eller kompisen
    Nja, i så fall ska TS ha utgett sig för att vara personen ifråga som TS tecknat abonnemanget åt. Om TS tecknat med hjälp av personnummer via internet eller telefon och sagt att denne tecknar åt någon annan så är det en annan sak (vilket jag tror eftersom denne hämtat ut telefonen, lät som att den hade beställts) 
    Ja, jag vet att det är sinnessjukt, men på många ställen kan du göra så. 

sv.wikipedia.org/wiki/Urkundsf%C3%B6rfalskning
Svar på tråden Har fått skarp kritik för den födelsedagspresent jag gav till min vän