Inlägg från: SnurriggirrunS |Visa alla inlägg
  • SnurriggirrunS

Har fått skarp kritik för den födelsedagspresent jag gav till min vän

Den här tråden kan ju bara inte vara sann. Ingen är väl så korkad att man "ger" bort ett abonnemang som någon annan måste betala?
    Hade människan velat ha en Iphone med abonnemang hade han väl lika gärna kunnat gå och hämta ut en själv i valfri färg och valfritt abonnemang?

Tänk om 10 stycken hade kommit på samma duma idè, skulle kompisen då får betala 4000 kr varje månad för något som han "fått"?

Stackars TS mamma, hon undrar nog vad hon gjorde för fel med sitt barn.

• SnurriggirrunS
    8oo8 skrev 2014-11-26 12:15:54 följande:

Tycker det är många som är elaka mot TS nu. Bara för hissen inte går ända upp så ska man ju inte va taskig. Dom är kompisar också så det betyder ju att killen i fråga väljer att umgås med folk som har lite trasig hiss. Och antagligen är han rätt van vid det här laget. Men nu ska vi inte döma ut TS helt menar kommer fler säsonger av lyxfällan och någon måste vara med i dom också. Alla människor på vår jord har en mening.

Taskig?

Så det är bättre att hålla med TS om att gåvan var fantastisk så hon går och gör om samma dumma grej?
  • SnurriggirrunS
    Anonym (Maja) skrev 2014-11-26 13:09:18 följande:

Här går inte hissen ända upp heller.  Det finns rätt mycket på skalan mellan "Taskig" och "hålla med om att gåvan var fantastisk".
    Jag tycker att TS förtjänar skarp kritik för den "gåvan" hon gav sin kompis. Att du inte tycker hissen går ändå upp är ditt problem eftersom du uppenbarligen inte förstår ironi, men du kanske är en av dem som "köpt" en liknande gåva till någon du känner?
    I vanliga fall kan jag tycka att många får taskiga kommenterar här på FL, men helt seriöst, jag tror att TS kommer att göra om det igen om hon inte inser att det var ett rejält övertramp.
  • SnurriggirrunS
    Anonym (JävlaStolpskott) skrev 2014-11-27 15:20:54 följande:

Du har egentligen inte gett honom någonting förutom ett par hörlurar och ett krav på att HAN ska betala 399:- i månaden. Det är ingen present. Hur fan tänker du? Fråga honom om han vill behålla mobilen, annars får du lämna tillbaka. 
    Du har 14 dagar på dig att lämna tillbaka mobilen, oavsett om förpackningen är bruten eller inte. Pucko. 

Öh nej de har inte 14 dagar på sig. Ångerrätt och öppet köp är upp till varje företag att bestämma om de vill ge kunderna eller inte, det finns ingen lag som kräver att kunderna har rätt till det. Är förpackningen dessutom bruten så är det nästan omöjligt att lämna tillbaka en mobil. Vissa företag accepterar inte ens att ta tillbaka en mobil i en obruten förpackning.

Distansköplagen är dock en helt annan femma.
Svar på tråden Har fått skarp kritik för den födelsedagspresent jag gav till min vän