Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Har fått skarp kritik för den födelsedagspresent jag gav till min vän

Om du är seriös, så ja, det var nog en idiotpresent, förhoppningsvis så kan han annulera detta köp och slippa betala för en så dyrt abonemang
    Nej, så gör man inte, det är faktiskt nästan på gränsen (om det inte är det) olagligt att ingå kontrakt i andras namn

• sextiotalist

Med tanke på din uppdatering, han var nog så chockad att han inte kunde svara. Vänta en vecka eller två, då kommer han nog lämna tillbaka din gåva och konstatera att han inte är beredd på att betala 10 000 för sin egen present. Då står du där med skägget i brevlådan.

• sextiotalist
    Anonym (Vän) skrev 2014-11-26 16:27:33 följande:

Ja, men det var ändå inte så farligt som det verkar vara. Han har bra ekonomi med rika tillgångar. Han är ute och reser ofta, dyra middagar osv. Med hans ekonomi utgör 10 000 som vår 1000 lapp. Så det blir ju som att han fått en mobil för 1000 vilket ändå är förmånligt.

Men oavsett vad, han invände inget. Han vet att jag inte kommer kunna betala, så han kommer betala. Han skulle aldrig medvetet låta mig bli jagad av kronofogden.

om man har den ekonomin så köper man en telefon kontant, letar efter det bästa abonnemanget. Inte är man så dum att man binder upp sig på en telefon.
  • sextiotalist

Men rent juridiskt, kan man annulera ett sådant abonemang, om man ni råkar ha en sådan "vän" som pådyvlar en sådan gåva. Kan man ta den oöppnade kartongen och gå in och säga, nej, den här vill jag inte ha eller....

Svar på tråden Har fått skarp kritik för den födelsedagspresent jag gav till min vän