• Dasha

Familjelivs julkalender: Lucka 4

I måndags gjorde jag och min 5-åriga dotter den här girlangen till fönstret. Min dotter älskar att dekorera allting: dörrar, sina dockhus, stolarna i köket osv. Julpynt är det bästa hon vet.

Jag litar på hennes smak mer än på min egen,., och det var hennes idé att göra en girlang med hennes dekorationer som hon fick av tomte förra året. Hon la alla dekorationer på golvet i den ordning som hon tyckte var bäst. I mitten var hjärtat som hon fick på förskolan när hon var 2 år och der var hennes tur att öppna förskolans julkalender.

Hon trädde på alla dekorationer, Vi klippte bitar av garn och knöt leksakerna med jämna mellanrum. Färdigt! Hjärta

Jag vill så gärna att min flicka vinner det här flygplanslegot! Hon har precis byggt färdigt liknande lego med Rapunzels torn, och det skulle vara roligt att få bygga lite häftigare leksaker, sådana som man vanligtvis tror att pojkar gillar. Jag känner att min dotter har stort press från kompistjejer (och kanske dagispersonal?) om att hon ska gilla allt rosa och "prinsessigt", så det skulle vara riktigt bra för henne att få någonting både skojigt och inte prinsessigt!

Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 4