• Johan75

Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?

Anonym (cp-kvinnor.) skrev 2014-12-02 00:47:42 följande:

Tack. Svaren på denna TS visar kvinnors rätta sida. När en kvinna hämnas med våld, så stöttar ni detta. När en man skulle svara med en örfil på en otrohet skulle ni bli galna. KVINNOR ÄR DEN MEST SCHIZOFRENA OCH STÖRDA FLOCKEN DJUR JAG HAR STÖTT PÅ! Ja...kvinnor är djur!

Vi är alla djur din fjant!

TS - Rätt och rätt. Inget blev väl kanske bättre av detta, men jag förstår dig helt och hållet. Problemet är ju att du kanske satte dig själv i knipa i och med detta. Vårt samhälle är inte byggt för att göra som du gjorde, och jag ser inte heller något sätt att bygga ett bra samhälle på något annat sätt. Men som sagt - jag förstår dig helt och hållet.
    Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    Anonym (cp-kvinnor.) skrev 2014-12-02 10:34:42 följande:

Fyfan asså. Så fort det är en kvinna som hämnas på en man...eller vänta nu-TS hämnas inte, hon blev ju inte slagen av kille!...ja, så fort en kvinna tar till våld så ska kvinnor rättfärdiga det. Om en man bara örfilar en kvinna efter att hon varit otrogen så är mannen tydligen ett jävla svin som ska anmälas. Här ser vi istället tydligt hur ni tvekar på om TS verkligen gjorde fel medan andra av er hejar på TS. Fyfan vad jag är glad över att vara gay. Jag hatar kvinnor och vill inte ha något med er att göra. Stackars de män som får kvinnor i sina liv!

Ja, stackars! Tur du är gay - jag menar så att du slipper dessa våldsbenägna kvinnor och får hålla dig till den mer pacifistiska halvan av människosläktet. 
  • Johan75
    Lord Hans skrev 2014-12-03 14:42:23 följande:
    Jag anar viss sarkasm i ditt inlägg så därför kan det vara bra att informera dig om att kvinnor är precis lika våldsbenägna som män. I alla fall om man väljer att tro på forskningen.

www.dagensjuridik.se/2013/10/ny-studie-man-utsatts-minst-lika-mycket-vald-i-hemmet-som-kvinnor-ett-overraskande-resultat
    Vill du ta Anonym (cp-kvinnor.)´s sida i frågan så var så god! 

Sen - "forskningen"? Är det denna enda enkät från Sahlgrenska som du menar är likställt med "forskningen"? 
  • Johan75
    Lord Hans skrev 2014-12-03 17:03:22 följande:
    Nedan har du en annan undersökning där man konstaterar att kvinnor är precis lika benägna att utföra familjevåld. Den är ifrån 1990 vilket rimligen ger de forskningsresultat som Sahlgrenska presenterar större validitet även ur ett längre tidsperspektiv. Men du kanske inte anser den forskning som universiteten bedriver som tillräckligt seriös? Borde man kanske ty sig till säkrare källor som Aftonbladet och Avpixlat? 

Strauss, M, & Gelles, R.J, (1990).Physical violence in American families: Risk factors and adaptations to violence in 8,145families, NewBrunswick: NJ Transaction.

Varför skulle jag gilla Aftonbladet och Avpixlat? Varför skulle jag inte lita på universitetsforskning? Är det här en retorik du vanligtvis använder och finner fruktsam?

Jag har aldrig hävdat att män är mer benägna att begå våld, även om jag misstänker det, så jag förstår inte riktigt varför du kör på den linje du kör på just nu? 
  • Johan75
    Anonym (01) skrev 2014-12-03 17:37:03 följande:
    Om det skulle vara sant som du säger att kvinnor är precis  lika benägna att utföra våld som män så skulle inte alla krig som förs i dags läget  vara startade av män !!!!
    Fast det där är väl en förenklad bild av verkligheten som knappast ger mer förståelse för varken mäns eller kvinnors benägenhet att använda våld?
  • Johan75
    Lord Hans skrev 2014-12-03 18:31:06 följande:
    Freudiansk felsägning?
    ?
  • Johan75
    Johan75 skrev 2014-12-03 18:46:47 följande:
    ?
    Ah, fruktsam? Ersätt det med konstruktiv då.
  • Johan75
    Lord Hans skrev 2014-12-03 18:52:53 följande:
    Nja ja syftade mer på meningen: "Jag har aldrig hävdat att män är mer benägna att begå våld, även om jag misstänker det!"
    Ja, då får jag fortsätta att inte hålla med dig. Ser inte detta som en freudiansk felsägning. Jag misstänker många saker som jag inte hävdar är - just eftersom jag bara misstänker dem. 

Hur som - detta är ett sidospår.
  • Johan75
    Anonym (01) skrev 2014-12-03 19:01:00 följande:
    Det är inte att jag tror det , utan det är ett faktum att män startar krig och våldsamheter och det bottnar sig i männens ego, det är tydligen mannens natur!
    Några få män startar krig. Men historiskt har givetvis även kvinnor startat krig på samma sätt om än inte i samma utsträckning. 

Jag tycker ditt resonemang gränsar till infantilt. 
  • Johan75
    Anonym (01) skrev 2014-12-03 20:05:16 följande:
    Faktum är ju att fortfarande att krig startas och mest av allt  av män 
    Ja, det håller jag med om.
    Anonym (01) skrev 2014-12-03 20:05:16 följande:
    vilket i sin tur betyder att män i det stora hela eller enkelt sagt är egotrippade och anser att våld löser dem flesta problemen det är tyvärr vad dem tror.
    Nej, det betyder det inte.
    Anonym (01) skrev 2014-12-03 20:17:54 följande:
    Men hörre du, så är inte fallet dem som sitter på makten rent världsligt just nu är män och så har det varit i alla tider, vi pratar åter igen  om majoritet och det är det som räknas.
    Sedan har det även funnits kvinnor som regerat men dem är få i jämförelse med män minoritet heter det, som sagt majoriteten är det som räknas.
    Är det majoriteter vi pratar om så skulle jag säga så här. Med tanke på hur få kvinnor som fått sitta på platser i samhället där de haft möjligheten att bedriva krigföring så skulle det inte förvåna mig om fler kvinnliga ledare procentuellt varit drivande i väpnade insatser än vad män har varit. 

Storbrittannien har haft en kvinnlig premiärminister - Thatcher. Vad hände då? Falklandskriget. Betyder det att brittiska kvinnor har det i sin natur att lösa problem med våld eftersom de har så stora egon? Nej, givetvis betyder det inte detta. 

Som sagt tycker jag att ditt resonemang är infantilt. 
  • Johan75
    Anonym (01) skrev 2014-12-05 13:12:36 följande:
    Det tjatas om Thatcher hela tiden ......... Hon är fortfarande en i mängden....

Fortfarande är det män än så länge som är i majoritet som för våldamheter i större utstäckning
    Ja, det håller jag med om. Men det var inte vad du påstod.
Svar på tråden Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?