• MEE83

Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?

Att ta lagen i egna händer är självklart fel, vi har polisen för det. Hade han önskat så hade han ju kunnat polisanmäla dig för misshandel. Hade en fällande dom mot dig varit värt det? Ditt handlande tyder på bristande konsekvensanalys. Kanske något du behöver jobba på- Tänk en extra gång(eller 3) innan du handlar.

Sedan så tycker jag självklart inte ett skit synd om killen, he had it coming.

• MEE83
    Anonym (warklö) skrev 2014-12-02 09:47:20 följande:

Om någon undrar så är jag kvinna.

Ja TS du är störd. Jag förstår mycket väl känslan och att du ville göra detta MEN han bad dig dra istället slog du första slaget och han tog till övervåld. DU i din tur tog i övervåld och du tränar MMA = du kan åka dit så det visslar om det!

När jag tränade kampsport blev vi varnade av tränaren att vi kunde råka jävligt illa ut om vi så bara försvarade oss och uppmanade oss att aldrig aldrig använda mer våld än nöden kräver = så vi kan ta oss ur situationen just för att vi visste vad vi gjorde, var vi skulle så osv. Han uppmanade oss också att främst använda självförsvarsteknikerna men om det inte hjälpte så ta till annat.

Här står ord mot ord men har han fysiska bevis att visa upp som är värre än dina så kan du som sagt åka dit på det.

Rätt väg att gå är att anmäla. Men som sagt, jag förstår din känsla, jag hade velat stympa den jäveln, men rätt är det inte. Oavsett kön.

Min morfar har alltid sagt att det är bäst att få inte första smällen(ja han hade i praktiken workshops för oss barnbarn i hur man försvarar sig sedans vi var små knattar haha), och det är precis så som jag agerat i mitt liv.

Jag har alltid tyckt att föreställningen om ett defensivt självförsvar är ömkansvärt i bästa fall, det finns inget positivt i att vara den passiva, defensiva parten, då blir ditt agerande dikterat av den aggressiva parten, du blir tvingad in i en situationen där du måste reagera på handlingarna från motståndaren istället för att vara den som agerar och dikterar villkoren för situationen. 

Det viktigaste är självklart förmågan att preventivt upptäcka aggressiva triggers, låt oss kalla det självbevarelsedrift, och sedan agera först, genom att antingen avlägsna sig från platsen innan någon fysisk konfrontation har hänt eller genom att vara den som agerar aggressivt först, en spark mot smalben eller knäskål(betydligt svårare att skydda än till exempel den mytomspunna pungsparken ;P) och sedan kan man springa som fan(eller följa upp med mer av samma vara).

Om någon bestämt sig för att angripa dig så vinner man inte något på att vänta.
Svar på tråden Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?