Inlägg från: Lord Hans |Visa alla inlägg
  • Lord Hans

Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?

Det som jag inte riktigt fattar är hur han kunde slå dig flera gånger i huvudet utan att däcka dig om han verkligen är dubbelt så stor som dig? Att du tränar MMA är av mindre betydelse. Får man flera slag i huvudet av nån som är dubbelt större så stiger man inte upp på ett tag. Men annars bra försök ts.

• Lord Hans
    Johan75 skrev 2014-12-03 08:05:03 följande:
    Ja, stackars! Tur du är gay - jag menar så att du slipper dessa våldsbenägna kvinnor och får hålla dig till den mer pacifistiska halvan av människosläktet. 
    Jag anar viss sarkasm i ditt inlägg så därför kan det vara bra att informera dig om att kvinnor är precis lika våldsbenägna som män. I alla fall om man väljer att tro på forskningen.

www.dagensjuridik.se/2013/10/ny-studie-man-utsatts-minst-lika-mycket-vald-i-hemmet-som-kvinnor-ett-overraskande-resultat

• Lord Hans
    Johan75 skrev 2014-12-03 15:36:20 följande:
    Vill du ta Anonym (cp-kvinnor.)´s sida i frågan så var så god! 

Sen - "forskningen"? Är det denna enda enkät från Sahlgrenska som du menar är likställt med "forskningen"? 
    Tar inte cp-kvinnors sida i frågan, har inte ens läst vad hen har skrivit.

Jag säger bara att statistiskt sätt är kvinnor lika benägna till familjevåld som män. Resultatet ifrån en enkät är mera trovärdigt en resultatet ifrån ingen alls, tycker du inte?
  • Lord Hans
    Johan75 skrev 2014-12-03 15:36:20 följande:
    Vill du ta Anonym (cp-kvinnor.)´s sida i frågan så var så god! 

Sen - "forskningen"? Är det denna enda enkät från Sahlgrenska som du menar är likställt med "forskningen"? 
    Nedan har du en annan undersökning där man konstaterar att kvinnor är precis lika benägna att utföra familjevåld. Den är ifrån 1990 vilket rimligen ger de forskningsresultat som Sahlgrenska presenterar större validitet även ur ett längre tidsperspektiv. Men du kanske inte anser den forskning som universiteten bedriver som tillräckligt seriös? Borde man kanske ty sig till säkrare källor som Aftonbladet och Avpixlat? 

Strauss, M, & Gelles, R.J, (1990).Physical violence in American families: Risk factors and adaptations to violence in 8,145families, NewBrunswick: NJ Transaction.

• Lord Hans
    Anonym (01) skrev 2014-12-03 17:37:03 följande:
    Om det skulle vara sant som du säger att kvinnor är precis  lika benägna att utföra våld som män så skulle inte alla krig som förs i dags läget  vara startade av män !!!!
    Varför tror du att de är det?
  • Lord Hans
    Johan75 skrev 2014-12-03 18:14:00 följande:
    Varför skulle jag gilla Aftonbladet och Avpixlat? Varför skulle jag inte lita på universitetsforskning? Är det här en retorik du vanligtvis använder och finner fruktsam?

Jag har aldrig hävdat att män är mer benägna att begå våld, även om jag misstänker det, så jag förstår inte riktigt varför du kör på den linje du kör på just nu? 
    Freudiansk felsägning?
  • Lord Hans
    Johan75 skrev 2014-12-03 18:48:41 följande:
    Ah, fruktsam? Ersätt det med konstruktiv då.
    Nja ja syftade mer på meningen: "Jag har aldrig hävdat att män är mer benägna att begå våld, även om jag misstänker det!"
  • Lord Hans
    Anonym (01) skrev 2014-12-03 19:01:00 följande:
    Det är inte att jag tror det , utan det är ett faktum att män startar krig och våldsamheter och det bottnar sig i männens ego, det är tydligen mannens natur!
    Vad är kvinnans natur?
  • Lord Hans
    Johan75 skrev 2014-12-03 19:02:38 följande:
    Ja, då får jag fortsätta att inte hålla med dig. Ser inte detta som en freudiansk felsägning. Jag misstänker många saker som jag inte hävdar är - just eftersom jag bara misstänker dem. 

Hur som - detta är ett sidospår.
    Ok
  • Lord Hans

Alltså du nummer 1? Först skriver du:

"Definitivt inte ..... han började och då få han skylla sig själv att han blev klådd av en stark kvinna som gav tillbaka för att han är så feg som gav sig på sin flickvän, vilken tönt , riktiga  gentil män  ger sig inte på kvinnor.
    Vi vet redan att män är starkare än kvinnor rent generellt.
    Dessutom löser aldrig våld problemen, men ha man gett sig in på det och börjat då får man nog förvänta sig självförsvar från andra sidan , vilket jag anser att detta var!! "

Sen skriver du:

"Dem tar då inte till våld som lösningar, det ligger inte i kvinnas natur, kvinnan är lugnare när det gäller sånt , dem vill försöka lösa allt på ett diplomatiskt sätt det är kvinnas natur, sedan att det finns kvinnor som löser det med våld dem är ju en minoritet så åter igen det är  majoriteten som räknas, så som med allt annat."

Då kan jag inte annat än undra, är du på riktigt? Du stavar som en kratta och argumenterar som en träkloss. De flesta av oss har väl sett Homer Simpson på tv, men det här är ju på en helt annan nivå.

Svar på tråden Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?