• L och K

BF Juni/Juli 2015 Östersund

thuram skrev 2015-05-02 21:29:28 följande:

Haha! :)

Ja vi började i föräldragruppen i tisdags, rätt tråkig första träff men hoppas den blir bättre och intressantare! När ska ni gå? Eller ska ni gå? :)

usch vad läskigt! Förstår att du blev orolig men tur allting såg bra ut :)

Okej :) tycker du föräldragruppen blivit bättre? Hur många ggr har du gått nu?

Vi har gått 2 ggr och i tisdags skulle vi på den tredje men först hade vi en koll hos bm på morgonen och bebis hjärtljud var snabba och höll i sig så efter att vi gick iväg o satte oss i 20min. Jag kände inga rörelser men hon gissade på att bebis var aktiv men tyckte vi skulle kolla ändå Så hon ringde förlossningen och vi åkte in. Samma tester som veckan innan men två ctg kurvor för att första så såg dom inte de dom ville så vi gjorde ul o sen kollade hjärtljuden igen O då såg dom intervallen dom ville. Dom förklarade de med att hjärtljuden va så snabb för att de va mitt i en period som dom hade ett namn på o som är då bebis är aktiv sen tajmades en vilopaus in då på första kurvan. Missade iaf gruppen men vi har en gång kvar :) vi tycker de har varit bra o intressant :)

Ja de va skönt att de va bra :)
  • L och K
    thuram skrev 2015-05-12 12:24:58 följande:

Ja förra träffen var mycket bättre och mer givande så nu känns det bättre :)

Men vad det ska strula för dig, tur det bara var viloperiod och dålig timing :)

Okej va bra att de känns bättre med träffen nu, Hur många gånger har du /ni kvar att gå? :).

Ja men nu tror jag de har strulat klart haha :)

Hur går det för dig? :)
  • L och K
    JGFH skrev 2015-05-12 14:04:51 följande:

Ja det är inte roligt alltså.

Hehe ja, det har jag varit också. Men ibland har det gått bättre och ibland är det precis hela tiden jag måste kissa:p

Det är vad bm har sagt, lika så förlossningen själv sa att man inte ska ringa 1177. De på förlossningen jobbar ju med detta så det kanske är därför dom vill att man ska ringa dit istället:p

Jaha, okej. Vad skönt att det var bra i alla fall:) När ska du till bm nästa gång? Blir det kontroll efter allt eller är det som vanligt? Vilken vecka är du i nu förresten?:)

Ja det är det verkligen:) 

Ne precis :/.

Okej ^^ haha ja i början va de segt att springa på toa hela tiden men man blev van fort ^^.

Okej ja de kan nog va så och som sagt förlossningen jobbar ju med de så att vända sig dit är nog bäst :)

Ja de va jätte skönt :) men vi fick en känsla av att det var något allvarligt en gång då en läkare kom in och pratade med oss men hon avslutade med att de såg bra ut men att dom ville kolla lite mer.

Nästa gång vi ska till bm är 27maj, allt är som vanligt :).

Är i v. 33

Vilken vecka är du i?
  • L och K
    thuram skrev 2015-05-13 18:50:26 följande:

Missade en gång nu idag men vi har två träffar kvar :)

Ja vi kan ju hoppas det, är man gravid har man ju redan tillräckligt med saker att oroa sig över som det redan är :p

Strulet hoppade nog till mig istället ;) Varit på sjukhuset hela dagen för vändningsförsök som misslyckades. Bebisen är envis och vill verkligen ligga med rumpan neråt.. Så nu väntar jag på att få en tid för kejsarsnitt inom 3 veckor. Vet inte riktigt vad jag känner än.. Har valet att föda vaginalt också men verkar som att det är så mycket risker.. Positiva är ju att vi får en exakt dag då bebisen kommer, om den inte väljer att komma tidigare då :)

Okej:)

Ja verkligen ^^

Nemen!! Synd de strulat för er :/

Okej spännande ändå! ja precis, ligger våran bebis i säte så väljer jag också kejsarsnitt. Så tur man kan välja :)

Ja gud så spännande!! Är ju inget negativt så med kejsarsnitt men visst om man är inställd på att man vill föda vaginalt så blir ju en del för tankarna. också hört mycket om att föda i säte, syrran föddes så och de första som blev var att hon bröt nyckelbenet :/.

Har du fått någon tid än? :)
  • L och K
    JGFH skrev 2015-05-14 20:05:46 följande:

Ja men verkligen:p Fast jag är ganska van då jag kan behöva kissa ofta pga. mitt blodsocker.

Ja men precis:)

Usch då, men skönt att de håller koll på dig och bebis ändå:)

Okej, spännande. Vi ska dit på tisdag för att titta hur mycket hon väger och så:) Känns spännande. 

Jag går in i v.36 på söndag:p Så jag är i v.35 just nu. Börjar känna mig så himla trött på att ha ont i kroppen och på denna foglossning gör inte saken bättre. Men det löser sig:)

Ett litet tag kvar men jag hoppas det går fort tills bebis är här:)

Ja juste :)

Ja vi tycker dom har varit jätte bra :)

gick de bra hos bm sist? ?

Ah just :) jo inge kul när man har ont :/ men men.

Ja inte länge kvar nu! =)
  • L och K
    thuram skrev 2015-05-22 19:01:21 följande:

Ja man har ju som alltid varit inställt att klart man ska föda vaginalt.. Men nu har det landat lite och jag är helt inställd på kejsarsnitt och vant mig med tanken :) Så nu på måndag den 25e är det dags, om den inte vill ut redan i helgen då jag tydligen redan öppnat mig 3cm.. :p Så sjukt att veta att om 3 dagar är bebis här :D

Hur går det för er? :)

Meeeen åååå:D tänkte gå in o svara på de här inlägget men såg ditt senaste GRATTIS :D va kuuuul:D gick det bra med allt?? ????

så spännande att det verkligen kan bli när som! O att de va dygnet innan. ????????

För oss går de bra:) är lugnt. Så spänd på att få veta hur bebis kommer att välja att ligga!
  • L och K
    thuram skrev 2015-05-24 14:35:42 följande:

Tänkte bara kika in och säga att våran lilla pojke hade bråttom ut, ett dygn innan planerat snitt! Så efter vattenavgång inatt så ligger vi nu på BB och allt känns helt underbart :) Kejsarsnitt var faktiskt en fin upplevelse, mer än jag hade trott!

Nu är vi mest bara trötta efter ingen sömn inatt.

Snart är det eran tur också tjejer :)

GRATTIS igen!!! ????????????????????????
Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund