• L och K

BF Juni/Juli 2015 Östersund

JGFH skrev 2015-05-27 12:04:10 följande:

Vi var hos bm igår och det gick jätte bra:)

Nästa vecka får vi se våran mini igen. Blir då vi får reda på hur det kommer bli med ev. igångsättning osv. Jag har så ont i bäckenet att jag bara vill att bebis ska komma nu. Men som sagt, vi får se nästa vecka:) 

Längtar.

hur går det för dig? Har ni varit på någon mer koll? När kollar de hur bebis ligger för dig? Vet inte vilken vecka man gör det på friska gravida personer:p

Okej hur blev det sagt med igångsättningen?

Vi var hos bm förra veckan, snabba hjärtslag igen så vi fick gå o sätta oss 30 Min och sen prova igen och då va de bra igen. Bm misstänker att bebisen blir stressad när hon klämmer o känner på magen, de Va sista gången vi hade henne för nu kommer någon tillbaka som varit tjänstledig så vi ska säga de till henne o lyssna på hjärtat först nästa gång o de blir på tisdag :)

Nu på tisdag då jag är i v. 37 ska dom kolla som jag fattar de :D. Har dom kollat på dig?
  • L och K
    thuram skrev 2015-05-28 18:14:16 följande:

Tack!! Det gick jättebra! Hade precis lagt mig när vattnet gick och tänkte bara att "nej inte nu!". Väldigt oväntat i och med att jag inte haft några känningar alls egentligen att det skulle vara pågång. I och med att han var en rumpnisse så fick vi ju åka in på förlossningen på engång där även värkarna satte igång ordentligt så det ordnades med snitt utan någon väntetid.

Lite snopet när man ändå hade en dag planerad liksom, hade ju grejer jag skulle fixa sista dagen ju.. :p

Skönt att allt flyter på bra för er nu :)

Ah okej en total överr Men skönt att allt gick bra :)
    thuram skrev 2015-05-28 18:14:16 följande:

Tack!! Det gick jättebra! Hade precis lagt mig när vattnet gick och tänkte bara att "nej inte nu!". Väldigt oväntat i och med att jag inte haft några känningar alls egentligen att det skulle vara pågång. I och med att han var en rumpnisse så fick vi ju åka in på förlossningen på engång där även värkarna satte igång ordentligt så det ordnades med snitt utan någon väntetid.

Lite snopet när man ändå hade en dag planerad liksom, hade ju grejer jag skulle fixa sista dagen ju.. :p

Skönt att allt flyter på bra för er nu :)

Jaha oj, Skönt allt gick bra! :) hehe ja de kan ja tänka mig ^^

Hur är allt nu efteråt då? :)

Ja de känns skönt :)
  • L och K
    thuram skrev 2015-06-09 11:10:15 följande:

Ja nu njuter vi bara här i bebisbubblan ^^) Lite sömn på nätterna men antingen får man planera in en tupplur på dagen tillsammans med han eller låta kaffebryggaren gå varm hela dagen... ;) Vi har lärt känna varandra nu och allting känns bra och man har kommit in i mammarollen nu :)

Nu vill jag ha lite värme och fina dagar så man kan gå ut och gå många vagnpromenader :)

Snart din tur! :D

Å de kan jag tänka mig :D va mysigt!

Hehe okej ???? ja kaffe kan vara bra ^^

Okej va kul ? ja men precis

Ja inte länge kvar nu :D
  • L och K
    JGFH skrev 2015-06-12 06:49:57 följande:

Tänkte bara meddela att våran lilla tjej nu har kommit ut.:) vi ligger nu på bb och njuter:) tråkigt att jag fick så sur personal under själva förlossningen.

Grattis :D:D :D å va kul!!

Men de gick bra med allt? :)

jaha :s ja men va tråkigt att dom va sur!! Dåligt!

Hur är allt nu? :D
  • L och K

Ja tillslut blev de våran tur :D 26/6 föddes våran dotter :D. Allt gick bra förutom att ryggmärgsbedövnigen inte blev rätt så efter 3dje gången fungerade de! Personalen var kanon

• L och K
    JGFH skrev 2015-07-05 19:26:45 följande:

Tack och grattis själv:) allt gick bra. Allt gick snabbt ändå. Dom trodde inte jag skulle gå samma dag jag blev igångsatt men min kropp var nog redan på gång med förlossningen.

Hur gick det för dig annars att bedövningen inte var så bra?

Jag trodde bedövningen skulle hålla i sig hela tiden även under krystningarna. Men nu vet jag att det inte hjälper. Haha.

Det känns fortfarande ovanligt men det börjar bli bättre. Känner mig trött men det är inte lika illa som förut tror jag. Hon är väldigt lugn. Skriker någon sväng ibland.

Hur gr det för dig? :)

Tack :) ja va bra!

De va jätte jobbigt att bedövningen inte fungerade direkt, jag hade tydligen tjocka blodkärl Men de dumma va att första läkaren så inget om att de kanske måste göras om utan sen blev dom andra paff att bedövningen inte tog. Kom en annan läkare som provade men hon sa direkt att de måste göras om. Tillslut fungerade de, den känslan va så skön att jag äntligen kunde slappna av. sen gick de bra :) personalen va kanon och framförallt en av barnmorskorna.

Ja lite så trodde jag med men icke :p.

Okej bra de är bättre :) jaha skönt att hon är lugn.

Jodå de går jätte bra tycker ja:) också väldigt lugn och nöjd. Ja hoppas de fortsätter så :)
  • L och K
    thuram skrev 2015-07-10 14:14:24 följande:
    Härligt, grattis!! :)
    Går allting bra hemma nu då? Har hon fått något namn? :)
    Tack :D  Ja de har fungerat väldigt bra ! :) hon är lugn och nöjd och en riktig tröttis ^^ haha.  Hon sover bra på nätterna samt på dagarna.

En gång har hon skrikit rejält då hon förmodligen hade ont i magen av en massa luft.  Och då hon har det kan hon bli lite ledsen annars också men då går det över så fort man rapat henne =)
    Min sambo har varit hemma hela tiden men nu i tre veckor ska han jobba Måndag och tisdag sedan vara ledig resten av veckan och efter det börjar han jobba 100% igen.

Ja hon heter Shelby :)  pappan fick sin önskan :D haha.   Ifrån Bilen Mustang Shelby gt 500 

Hur stor var din son när han föddes? :) och har han något namn ?
  • L och K
    JGFH skrev 2015-07-18 11:54:14 följande:
    Men oj. Fy vad jobbigt. Tur dom fick till det till slut:) jasså?

Vad hade du för barnmorska/läkare? Jag hade någon äldre som var sur och någon mörkhårig tjej. Ville gärna byta men jag hann inte bry mig riktigt. Haha.

Hur går det för er nu?:)
    Ja de va hemskt och då var jag glad att lustgasen fanns för det hjälpte pyttelite iaf.
    ja jag har aldrig förut hört att mina blodkärln är tjocka :S men tydligen.

Kerstin Lilja heter hon =)  sen var det två till där men minns inte deras namn.
    jaha :/ tråkigt att hon va sur, okej tur de då iaf^^

Jodå de har gått väldigt bra =) nöjd för de mesta och en riktig tröttis ^^ 
    en kväll var hon riktigt ledsen då hon hade mycket luft i magen. 
    De kan hon bli ibland men då går de över om man rapar henne  igen.
    Min sambo har varit hemma hela tiden men börjar jobba i morgon och kommer göra de i tre veckor måndag o tisdag sen efter de börjar han jobba 100% igen.

Hur stor var eran dotter? =) 
  • L och K
    thuram skrev 2015-07-22 14:00:03 följande:

Mysigt! Skönt att hon sover så ni får vila också :)

okej, ja våran lilla får också lite magknip ibland så det blir lite attackskrik men det går ju som sagt över när han får ut luften år något håll ;) Skönt att ni fått varit hemma båda två, jag tyckte det var jätteskönt i början när man inte visste så mycket :) Du klarar dig nog fint när han börjar jobba igen, rätt mysigt att få gosa själv och ansvara över bebis ;)

Men vad fint namn :) Kul med lite annorlunda :)

Våran Nils vägde 3420g och var 51cm, lite under medel vad jag förstått :) Hur stor var Shelby? :)

Ja riktigt skönt att hon sover så bra men har fått varit med om lite mindre sömn med nu ^^ hon vakna tidigt som bara den o kunde inte sova, de har låtit som hon bajsar men inte hänt något på flera timmar, somnat till o från osv o haft några fler kvällar med luft i magen. Händer inte jätte ofta men en gång i veckan ungefär.

Okej :) haha ja bra de.

Ja de har varit o är jätte härligt att båda är hemma :)

Okej ja exakt :) varit hemma nu dom dagar han jobbat o de har fungerat bra:) om två veckor kör han igång helt. ja jätte mysigt :)

Ja :) inte så vanlig namn. Finns en till i Jämtland som heter Shelby ^^.

I Krokom tydligen

Nils är också fint! :) Okej.

Shelby va en liten plutt haha men de räckte gott o väl :p.

3140 o var 50 cm lång.
  • L och K
    hipshakinbaby skrev 2015-07-27 05:47:20 följande:

Igår vart jag igångsatt o 21.22 tittade en liten tjej ut :)

Grattis!! :D gick allt bra?
  • L och K

byter ämne en kort stund.

Gå med i min grupp på Facebook återtog livet

om ni vill läsa min berättelse.

• L och K
    JGFH skrev 2015-07-31 18:51:15 följande:
    Jaha men oj. Det var inget jag tänkt på. Alltså att blodkärlen kan vara tjocka så det stöter på problem.

Okej, men skönt att allt gick bra ändå:) hur upplevde du förlossningen?

Jasså?:) våran tjej har blivit väldigt pigg och nyfiken. Så mysigt att se hennes leende när man pratar med henne. Kommer glädje tårar. Haha:)

Okej, det går nog bra när han jobbar igen:) Ja våran kan ja magknip ibland också men vi kör på droppar så luften kommer ut väldigt mycket.

Våran dotter var 51 lång och 3850 tung. Jag låg plus på kurvan därför jag blev igångsatt. Men jag sprack ingenting och det känns väldigt skönt trots att hon var ganska stor.
    Samma här hade inte heller tänkt på de med blodkärlen :/ men men tillslut så gick det :)
    Jag upplevde ändå förlossningen som bra :) fick så bra stöd av min sambo samt bra barnmorska. 
    Själv då? förutom att dom va sura :/.

Va kul :) sover hon bra med ?
    Shelby  är mer pigg o nyfiken nu med men fortfarande en riktig tröttis ^^
    Ja underbart att se leenden :d 

ja de tror jag med =) okej, vad är de för droppar hon får ? 

okej =) 
  • L och K
    hipshakinbaby skrev 2015-07-28 12:41:20 följande:

Ja det gick bara bra. Hon hade lite vatten i lungorna så hon kom till neo avd men är frisk förklarad så nu är vi på bb tills i morgon bitti.

Okej skönt att allt är  bra :)
    hur har allt gått hemma då?=) kommit till ro ? 
  • L och K
    JGFH skrev 2015-07-31 19:06:39 följande:
    Vad är det för berättelse? Om dig och bebis livet eller?
    Nej det är om  min tid i ett destruktivt förhållande 
  • L och K
    JGFH skrev 2015-08-06 09:44:46 följande:

Skönt att det gick bra:) Min förlossning gick bra ändå. Var så borta av all lustgas så jag har inte så starka bilder av förlossningen ändå. Min sambo var guld värd under förlossningen. 

Ja hon sover hyfsat i alla fall:)

Minifom droppar är det hon får^^

Ja:) Okej skönt de gick bra. Ja tur lustgasen finns :p

Skönt :) ja ens sambo gör mer än dom själva tror. :)

Okej, kanske man ska skaffa o ha hemma
  • L och K
    thuram skrev 2015-09-14 11:15:10 följande:

Det flyter på, det är konstigt hur fort man faktiskt kommer in i mammarollen. Det känns ju som att Nils alltid varit hos oss :) Nu är han i en härlig ålder tycker jag, vill inte sitta still vill gärna stå och "flyga" omkring och nu kan man börja leka med honom på ett annat sätt då han förstår och visar intresse för leksaker :)

Hur går det för er? Har ni också börjat på bebismassage? :)

Okej härligt att göra :D, Ja eller hur :) tycker också man kom in i rollen snabbt.

Hehe ja de förstår ja:)

För oss går det också bra, haft en ganska lång period av rejäla magknip:/ och gallskrik en timme per kväll ibland längre stunder och ibland utspritt under dagen i 3 veckor men nu äntligen har de återgått till de bättre igen :).

Vi har inte börjat med bebismassage än men de drar igång nu i september iaf :)ska bli kul.

Hur tycker du det är?, Hur går de till? :)
  • L och K
    thuram skrev 2015-09-16 20:45:50 följande:

Jobbigt med magknip, vi har haft det lite grann men inte så långa perioder. Hoppas hon slipper det helt snart :) Våran lilla kille är en riktig gasmaskin, helt sjukt vad mycket han fiser.. Och luktar illa gör dom också!! Haha! Men skönt att han får ut luften själv :)

Okej. Tycker bebismassagen är mysig. Man får ha dom nakna (blir oftast lite kissfest, extra handduk skadar inte :p) och lär sig några delar av kroppen åt gången. Skönt att komma iväg och göra något också :)

Vart var det ni bodde? Utanför stan va? Vilken bvc tillhör ni? :)

Oj totalt glömt kolla här!

Ja inge kul alls med en massa magknip :/ förra veckan va de magknip efter hon ätit och nån kväll. Ja de hoppas vi med :) Okej skönt de då:)

Men grejen är den att hon fiser en hel del men får ändå magknip :/ Haha ja de luktar ju inge vidare :p

Ah okej :) lät lugnt o mysigt, okej får tänka på att packa ner de :d. Vi va in o tog 3mån vaccinet i måndags o då sa hon att babymassagen drar igång 15 oktober istället.

Ja vi blev ju utan boende så bor i höviken (forsaleden) men Äntligen har vi hittat eget :D kommer hamna i brynje, ska hyra ett hus där :) vid bringåsen ungefär. Så kommer va 1, 7till stan. Men vi kommer gå kvar i Brunflo så länge :) sen vet ja inte vilken man har närmast till.

Och ni bor på Frösön eller? :)
  • L och K
    thuram skrev 2015-10-16 21:27:01 följande:

Oj, vad tiden går undan! Förstår inte hur dagarna går så fort och det var länge sen jag var här inne :p

Då ska vi se, 15e var igår. Hur tyckte du massagen var? Gillade hon det? :) Tyckte det var kul att få se dom andras bebisar också kommer jag ihåg :)

Vad skönt att boendet har löst sig, måste kännas bra och tryggt :) och hus.. Just nu känns lägenhet bra men drömmen om hus finns ju!

Näe det är hon andra som bor på frösön, jag bor i odensala :)

Ja dagarna och veckorna flyger förbi!. samma här dålig på att vara inne här :s

Massagen är slut nu och vi tyckte om de :D super mysigt! Ja de va jätte kul att se allas små sötnosar :D. Vi går i föräldra gruppen och på öppna förskolan.

Ja helt underbart att vi hittade ett hus :D bott här i tre veckor redan, alltså de är sjukt vad tiden går fort.

Okej ja har man en bostad man trivs med så är de ju kanon :)

Ja odensala var de!

Hur går allt för er? :)
  • L och K

Men herregud så länge sen man va här inne :o Hur går allt för er? :)

Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund