Inlägg från: Anonym (Klara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klara)

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Hawtan skrev 2014-12-02 21:34:59 följande:

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

Du glömmer en viktig grej som påverkar oss kvinnor men inte er män i samma utsträckning. Det kallas HORMONER. Jag och min man har varit tillsammans i 15 år och vi har sex 1-2 gånger Max i veckan om inte barnen tagit kål på oss. Det är underbart men jag orkar liksom inte. Förutom när jag har ägglossning. Då blir jag ett översexuellt monster som vill ha sex flera gånger om dagen i ca 3 dagars tid. Jag tänker på sex konstant och får flera orgasmer på rad. Omättlig. Sedan ebbar det sakta ut och vi återgår till någon gång i veckan när jag orkar.

Ni killar har inte hormon toppar och dalar varje månad eftersom ni inte menstruerar och för många av oss kvinnor är dessa påslag otroligt jobbiga då det påverkar vårt humör och vår lust och vi kan liksom inte kontrollera det. Många av oss äter p-piller som direkt kan hämma vår lust. Jag och min man fick så mycket bättre sexliv efter att jag slutade med pillerna att han hellre använder gummi än gå till baka dit. Nu har vi barn vilket påverkar orken men jag kan säga som så att han aldrig tyckt vårt sexliv varit så vilt och galet som tiden efter barnen (även om det inte sker så många gånger i veckan). Jag tror det beror på just graviditeterna och omställningen i kroppen. Vi är OLIKA för våra kroppar är skapta helt OLIKA.
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!