Inlägg från: Anders 386 |Visa alla inlägg
  • Anders 386

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Dom flesta har ju en väldigt dålig bild av hur verkligheten ser ut. Har man råkat fastna i ett långvarigt förhållande med en partner som inte gillar sex är det lätt att tro att dom flesta kvinnor inte är intresserade av sex. Och dom som är singlar o raggar på krogen stöter självklart på dom kvinnor som är där i samma ärende, dvs då drar man slutsatsen att kvinnor i allmänhet gillar sex. 

Min högst begränsade erfarenhet säger mig att dom flesta kvinnor gillar sex, men det är inte lika viktigt som för dom flesta män. Jag tror att fler kvinnor än män "klarar sig" utan sex. Jag själv måste ha regelbunden sex för att må bra psykiskt, men min partner skulle klara sig utan. Men - hon gillar absolut sex, det är helt klart. (Och hon är en tant på 55 år.) 

• Anders 386
    sextiotalist skrev 2014-12-15 10:24:03 följande:
    Exakt. Så är det nog generellt.
    Kvinnor generellt klarar sig utan sex men män generellt måste ha sex.
    Men vet du, även om män generellt måste ha sex, så finns det nog män som inte gillar sex ändå, inte på samma sätt som kvinnor gillar sex, om du förstår vad jag menar.

Personligen så tycker jag det är mer positivt med folk som gör saker för att de gillar det än de som gör saker för att de behöver det.
    Så är det nog, läser man här på FL är det faktiskt väldigt många kvinnor som behöver sex i betydligt högre grad än sin manliga partner, så egentligen är det ganska svårt att veta hur det ligger till rent "siffermässigt". Kanske är lika mellan könen??  

Personligen tycker jag mer om dom som gör saker för att dom verkligen behöver det - dom har ett helt annan engagemang än dom som bara "gillar" något. Och resultatet brukar bli därefter...  Det är dom som har en stort drivkraft som för utvecklingen framåt. (Oberoende av vilket område det gäller.)
  • Anders 386
    Mrs Okänd skrev 2014-12-16 13:59:54 följande:
    Kan ju vara så att många män kör sånt sex de gillar och överskattar sin förmåga? Och kvinnor som inte har så mycket lust bryr sig kanske inte då. Men det är nog mer vanligt att kvinnor kan välja onani före sex än det är män som gör det. Speciellt om man har en man som alltid vill ha sex och man kan välja själv när man ska ha sex. Eller så har jag helt fel?
    Kan också vara så att män förväntas vara aktiva och ta kommandot, och vi förutsätts veta hur en kvinna vill bli älskad. Men kvinnor förstår inte att vi på något sätt måste lära oss innan vi blir duktiga. Och istället för att hjälpa mannen tillrätta så lägger dom bara ner o tillfredsställer sig själva istället.
    Det borde finnas knullkurser för yngre män där dom får lära sig med lite äldre erfarnare kvinnor...Skrattande  Så att dom inte blir dissade när det är dags för jämnåriga kvinnor. 
  • Anders 386
    Anonym (^.^) skrev 2014-12-16 14:22:15 följande:
    Nä, folk borde lära sig att våga prata med varandra
    Ja, det är det bästa, men det fungerar uppenbarligen inte speciellt bra. Därav mitt lite udda förslag. Men jag tror att det finns ett visst motstånd från många kvinnor att berätta hur dom vill bli knullade, det är av hävd mannens jävla skyldighet att känna till. Det är mannens uppgift att tillfredsställa både sig själv och sin partner. (Men det finns många undantag). 
  • Anders 386

Min fru gillar iaf sex. Men ofta har väl mitt sexbehov överskuggat hennes. Ibland har jag därför fått intrycket att hon inte är så intresserad. Och periodvis har hon haft lite dåligt med lusten beroende på att hennes självsäkerhet varit lågt.
    Hon gillar att sex betydligt mer än att ge sex, men eftersom jag älskar att vara den aktiva i sexet så funkar det bra iaf.

Den stora skillnaden mellan män o kvinnor tror jag är vad som triggar, vi män tänder på en kvinnokropp på ett annat sätt än en kvinna på en manskropp. Jag njuter tex av att se när min kuk går in o ut i hennes fitta, men det skulle vara helt främmande för henne att njuta av den synen. Hon njuter mer av själva grejen att jag är kåt på henne. Hon får känna sig åtrådd och älskad av en man hon åtrår?

Men jag känner att vårt sexliv vilar på mina axlar, skulle jag sluta vara kåt på henne tror jag att hennes lust också skulle minska. Så generellt sett tror jag kvinnor kan nöja sig lättare utan sex. Men nu pratar vi medelvärden, inte individer. Det finns säkert väldigt många undantag..

Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!