• NattaLind

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Som måååånga har skrivit, sluta bo i en bubbla!

Det finns otaliga tjejer och kvinnor som är singlar och som älskar sex och trivs superbra med singellivet. Det finns också otaliga tjejer och kvinnor som älskar sex i förhållande (bevis har du i inläggen ovan).

PUNKT! ;)

• NattaLind
    BengtH skrev 2014-12-08 22:39:24 följande:
    Kvinnorna använder sin sexualitet för att fånga 10-poängaren, dvs alfahannen med hög inkomst, på så sätt tryggar kvinnan sin framtid åt sig och sina framtida barn. Hon får bo i villa, köra ny bil och åka på utlandssemester varje år.

När tryggheten väl infinner sig så ägnar hon sig åt barnen, hemarbete, syr gardiner, lagar mat, tittar på "Bonde söker fru" pratar med väninnorna på telefon osv...just det sexet ja ?  Det hade hon visst glömt bort.
    Haha. Jaha, okej. Då missade jag visst något. I mitt förhållande är det jag som sitter på pengarna. Aldrig varit utomlands. Mat? Står sambon för. Sy har jag aldrig gjort. Kollar knappt på tv. Ytterst sällan jag pratar med mina vänner över telefon. 

Glömde jag bort att vara kvinna? Eeeeeeeller är det kanske så att folk pratar för mycket om deras egna erfarenheter och glömmer bort att andras kan se allt annorlunda ut......
  • NattaLind
    Anonym (^.^) skrev 2014-12-16 14:21:22 följande:
    Det är den erfarenheten jag har från att ha pratat med tjejkompisar och från sexpartners som jag träffade innan jag träffade mig man, som jag skrev här:
    Anonym (^.^) skrev 2014-12-16 13:36:53 följande:

Många män som jag har varit med är mest intresserad av att "köra den in och ut till dom kommer, sedan är det klart-sex" och det är så sjukt tråkigt i längden. Inget utrymme för experimenterande, beröring eller för mig att få/ge mig själv orgasm. Då lägger jag mig hellre själv i sängen med min vibrator. 

Min nuvarande är som sagt tvärt om, men sedan vet jag inte om jag och mina vänner haft otur och träffat många egoister eller om dom flesta männen är så. (många män gillar ju tex snabbisar och det går ju inte helt ihop med vad vi kvinnor behöver.)
    Charmen är nog att vi alla är olika :) Jag älskar snabbisar och föredrar det före "vanligt" sex, så vad vi kvinnor behöver kan te sig helt annorlunda mot vad du tror :)

Kanske är det så att diskussionen kring vad män TROR att vi kvinnor behöver helt enkelt har blivit alldeles för komplicerad.
  • NattaLind
    Anonym (^.^) skrev 2014-12-16 14:40:24 följande:

Ja, absolut. Blev ju väldigt generaliserat här..lite dumt när jag själv gillar sådant som inte direkt är mainstream..Det jag egentligen menade med den meningenvar att det inte går ihop helt med vad vi behöver för att kunna komma, sedan att alla inte nödvändigtvis är ute efter det varje gång är ju helt sant. Folk borde helt enkelt bli bättre på att kommunicera, då skulle nog alla få mer (och bättre) sex oavsett vad man gillar. :)

Ja precis :)

Jag tror att alla vill att sex ska vara så enkelt och okomplicerat som möjligt. Det ÄR inte okomplicerat att göra båda parter nöjda alla gånger, men däremot kan man göra det mycket mindre komplicerat just genom att prata och kommunicera. Absolut, det kanske inte är det mest upphetsande för alla, men när man väl har gjort det några gånger så behöver man ju inte analysera det så värst mycket mer :)
  • NattaLind
    Anonym (^.^) skrev 2014-12-16 14:54:17 följande:

Man ska kanske också komma ihåg att det finns fysiska skillnader..det är ju lättare för en man att få orgasm och det blir alltså inte så stor skillnad i resultat mellan en snabbis och längre sex..det handlar ofta om hur lång tid dom vill ta på sig för att komma till slutmålet (för hur många män slutar innan dom kommit? - ofta är mannens orgasm slutet på sexet) Medan det för oss kvinnor blir olika typer av sex..snabbt och hårt kan vara trevligt även om man inte kommer, på samma sätt som längre sex med fokus på att få orgasm.

Däremot så har jag (alltför) ofta hört män bli förvånade över att man inte känner sig klar och vill komma för "sex i sig är ju så skönt för kvinnan så hon behöver ju inte komma för att känna sig nöjd".Dom har helt enkelt trott att kvinnans orgasm är helt onödig och att vi inte bryr oss.

Oj vilka olika erfarenheter vi har!

Jag förr hade snarare det motsatta problemet. Jag var nöjd med sexet utan orgasm men killarna däremot var helt besatta av att jag skulle komma och gav sig inte förrän dess. Vilket kunde vara rätt så frustrerande många gånger.

Idag med sambon kommer jag alltid, även om vi så bara har sex i 2 minuter. Vi har i princip aldrig sex utan att jag får orgasm.
  • NattaLind
    Ronga skrev 2014-12-16 17:47:11 följande:

Visserligen är det individuellt och har inget med kön att göra, men jag upplever det som att kvinnor är mer sexuella/kåta än män överlag. Men man är dessutom betydligt bättre på att kontrollera sig. Kåta killar kan ju oftast bete sig som svin.

Jag hänger på den här teorin. Vi kan mycket väl vilja mer, men är betydligt bättre på att kontrollera oss och "hålla oss" om det inte passar. Jag kan vara superkåt men ändå inte behöva ha sex. För många killar upplevs det som just där att dom är betydligt sämre på att kontrollera dom känslorna.

Och nu kan jag bara tala för mig själv, men jag kan vara supersugen men det innebär inte att jag ligger med vem som helst. 
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!