Anonym (Skit i förhållande) skrev 2015-04-29 11:44:40 följande:
Självklart finns det massor med saker som påverkar. Allt det du säger är självklart och är ingen faktor som strider mot det jag säger. Visst finns det massor med knep att ta till för att väcka kvinnans lust men det blir svårare och svårare. Varför?
Jag säger att villkoren för sexuell lust ändras under förhållandets gång.
1. Visst måste man ta på kvinnan och visa uppskattning. "Behovet" av detta är dock betydligt mindre i början av ett förhållande. En kvinna kan faktiskt vara/bli kåt på helt egen hand (tro det eller ej) och detta verkar ändras en bit in i ett förhållande.
Efter 2-3 år så är hon absolut inte lika lättstartad längre. Den egna sexuella drivkraften verkar minskas och ansvaret för hennes lust hamnar mer på mannen.
2. Även det sexuella spelet förändras. Om kommentaren "du, ska vi knulla" har fungerar i början av förhållandet (låter kanske märkligt) och sedan slutar fungera så är det en förändring!
Det du beskriver är precis det jag känner - Att upphetsningen och förförandet av kvinnan läggs mer på mannen ju längre tiden går. Det är hans fel om hon inte blir kåt. Det är han som gör fel saker vid fel tillfällen. Det är han som ska komma hem från jobbet kåt som ett djur och bära in kvinnan till sovrummet och ge henne ett förspel av klass. Det är han som ska försöka lirka fram kvinnans sexuella fantasier och förverkliga dem. Hon behöver inte göra något alls.
I början av ett förhållande så är det oftast inte så. Där delas lusten, engagemangen och ansvaret mer mellan man och kvinna. Det är mer naturligt.
Om man dejtar en kvinna i 35-årsåldern så behövs det absolut inte dagslångt noga planerade och list för att väcka hennes lust. Den finns där i allra högsta grad av sig själv.
Just denna förändring tror jag är mycket tydligare när det gäller kvinnors sexlust i förhållande till männens.
Jag vidhåller att ett långvarigt förhållande inte främjar kvinnlig sexlust. Prioriterar man ett aktivt sexliv så är det mycket smartare att dejta. I detta skede är kvinnorna helt enkelt mycket kåtare "i sig själva". Man behöver inte ta i från tårna för att få sex.
Oj vad vi skrattade åt det här inlägget som om det skulle vara nån slags universell sanning. DU har råkat ut för det och det gäller för DIG. Vi har varit gifta i 22 år och är fortfarande lika kåta på varandra idag som när vi gifte oss. Anledningen tror jag är att vi underhåller vårt förhållande hela tiden och ser till att saker funkar mellan oss. Visst har vi haft svackor. Allt är inte på topp hela tiden men sånt är livet.
Sen några kommentarer:
"En kvinna kan bli kåt på egen hand" Ehhh, ja, det kan alla och hela tiden...
Om du har haft oturen att råka ut för en stentrist kvinna så har du haft otur men det är ingenting som gäller alla kvinnor. Okej?
Varför skulle mer ansvar läggas på mannen? Det är ju bara nåt du har hittat på. Däremot tror vi att det är så (som vi har observerat själva) att många förhållande är väldigt ojämlika. Det är fortfarande kvinnan som får göra det tråkiga hemarbetet i stor utsträckning och det främjar inte nån lust.
Vi tror att du blandar ihop två saker. Att ha het sex på ett ONS är naturligtvis fullt möjligt. Kan förstå att det kan vara upphetsande. Det är dock inte jämförbart med det sex man kan få efter ett långt förhållande där man älskar varandra.
"Jag vidhåller att ett långvarigt förhållande inte främjar kvinnlig sexlust. Prioriterar man ett aktivt sexliv så är det mycket smartare att dejta. I detta skede är kvinnorna helt enkelt mycket kåtare "i sig själva". Man behöver inte ta i från tårna för att få sex. "
Varför skulle det inte främja kvinnors sexlust? Av vilken anledning? Varför skulle de vara kåtare "i sig själva"? Vi ser ingen som helst anledning till det generellt sett. Den enda anledningen vi kan se är ett ojämlikt förhållande som dödar kvinnors lust vilket är alltför vanligt. Vad skulle orsaken annars vara?