Inlägg från: Anonym (Betraktaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Betraktaren)

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Hawtan skrev 2014-12-02 21:34:59 följande:

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

Det finns gott om bittra människor på den här sajten men det här var nog en av dom värre inläggen i den kategorin. En sak som jag har noterat i verkliga livet under många år är nämligen detta: dom killar/män som klagar på att kvinnnor inte gillar sex har SAMTLIGA varit slashasar som inte sköter om sin hygien, lufsar runt och ser allmänt djävliga ut. Alternativt är grymt självupptagna och dryga. Jag är själv man och jag vet att ska man få en kvinna att gilla sex så får man anstränga sig själv lite. Det duger inte att var självupptagen och grisig för självklart gillar inte kvinnorna att ha sex då.

Alltså, alla normal kvinnor gillar sex, massor av sex, men inte med vilka slashasar som helst utan med män som ser och uppskattar kvinnor.

Sist måste jag bara påpeka ett fel: det är inte sant att kvinnor tappar sexlusten när barnen är födda, snarare tvärtom. Dom mest sexuellt aktiva kvinnorna är dom som har fött barn och är lite äldre är min erfarenhet.
  • Anonym (Betraktaren)
    Hawtan skrev 2014-12-14 20:34:35 följande:

Några tusen år med världens älsta yrke...vaför kvinnor sålt sex till män? Därför kvinnor inte gillar sex och pengar kompenserar...

En kvinna frågar 100 män om sex och får hälften nej. En man frågar 100 kvinnor om sex och får nej av samtliga! Varför? Därför kvinnor inte gillar sex...

En man går på krogen för att hitta någon att ha sex med. Går sannolikt hem utan framgång. En kvinna (hypotetisk) gör samma sak, går sannolikt hem med någon...

Kvinnliga porrskådisar kan tjäna miljoner, manliga kan nätt och jämt leva på yrket...varför? Kvinnor gillar inte sex, men pengar är attraktivt!

...kan fortsätta hur länge som helst...

Kvinnor gillar inte sex! Kvinnor gillar förhållanden, pengar, barn och vissa män.

Sex är ett verktyg att vinna något eller allt av detta...

Problem? Sovjet och USA levde i balans hela kalla kriget tack vare terrorbalansen. Mannen och kvinnan har levt betydligt längre på samma typ av balans...

Dina "bevis" är helt bisarra. När jag går på krogen finns där massor av kåta kvinnor/tjejer. Det är ju hur många som helst. Om man går hem utan framgång beror det på att mannen ifråga är gravt social inkompetent, inte på att kvinnor inte gillar sex. Alla normalt funtade kvinnor gillar sex såklart. Sen så gillar inte kvinnor att ha sex med just DIG. Du kanske borde ta dig en funderare på varför det....
  • Anonym (Betraktaren)
    Hawtan skrev 2014-12-16 15:37:16 följande:

Jag var inte deppig när jag startade tråden, men frågan är om jag inte blivit det nu...

Alla här verkar tala om sex som om det vore det mest naturliga i världen. Det är ju sanslöst!

Var är alla ni extremt ovanliga kvinnor som verkar vilja ha sex trots allt? Har ni suttit hemma hela era liv och så, hoppsan, där ringde en man på dörren. Bra, problemet löst.

Ni har beviseligen inte varit på samma ställe som jag.

Nej, sluta låtsas att jag är undantaget som bekräftar regeln. Vad är oddsen att en man ska träffa sju kvinnor utan att en enda vill ha sex med honom. ( den åttonde ville en gång) Jag har svaret, oändliga odds. För det är sant! Jag bönade och bad, jag gjorde allt, men, nej inte intresserad av sex blev svaret.

Kalla mig troll, ful, trist, kroppsspråksdöd eller rent oattraktiv. Men faktum kvarstår, alla kvinnor jag "varit tillsammans med" har gillat mitt utseende och personlighet. Dom har bara inte gillat sex!

Men ge dig! Inse att du tänker fel! Nu känner ju inte jag dig så jag kan inte säga vad du gör fel men nåt gör du fel. Och jag tror inte det handlar om utseende eller personlighet utan nåt annat. Det är du som gör fel, inte alla andra kvinnor det är fel på. Det blir lite som galningen som tror han är karl den tolfte och tycker alla andra är sinnessjuka som inte fattar det.
  • Anonym (Betraktaren)
    Hawtan skrev 2014-12-28 04:45:53 följande:

Hmm...undantaget som bekräftar...?

En man frågar 100 kvinnor om sex:

En kvinna frågar 100 män om sex:

Kvinnor gillar sex?

Nej, naturligtvis inte!

Det är fortfarande något som kvinnor har för att vinna något annat!

Okej, vi tar det igen: dom allra flesta kvinnor gillar sex men dom gillar uppenbarligen inte att ha det med dig. Du borde gå i terapi så att du reder ut vad som fel i ditt liv.
  • Anonym (Betraktaren)
    Anonym (Skit i förhållande) skrev 2015-04-29 11:44:40 följande:
    Självklart finns det massor med saker som påverkar. Allt det du säger är självklart och är ingen faktor som strider mot det jag säger. Visst finns det massor med knep att ta till för att väcka kvinnans lust men det blir svårare och svårare. Varför?

Jag säger att villkoren för sexuell lust ändras under förhållandets gång.

1. Visst måste man ta på kvinnan och visa uppskattning. "Behovet" av detta är dock betydligt mindre i början av ett förhållande. En kvinna kan faktiskt vara/bli kåt på helt egen hand (tro det eller ej) och detta verkar ändras en bit in i ett förhållande.
    Efter 2-3 år så är hon absolut inte lika lättstartad längre. Den egna sexuella drivkraften verkar minskas och ansvaret för hennes lust hamnar mer på mannen.

2. Även det sexuella spelet förändras. Om kommentaren "du, ska vi knulla" har fungerar i början av förhållandet (låter kanske märkligt) och sedan slutar fungera så är det en förändring!
    Det du beskriver är precis det jag känner - Att upphetsningen och förförandet av kvinnan läggs mer på mannen ju längre tiden går. Det är hans fel om hon inte blir kåt. Det är han som gör fel saker vid fel tillfällen. Det är han som ska komma hem från jobbet kåt som ett djur och bära in kvinnan till sovrummet och ge henne ett förspel av klass. Det är han som ska försöka lirka fram kvinnans sexuella fantasier och förverkliga dem. Hon behöver inte göra något alls.

I början av ett förhållande så är det oftast inte så. Där delas lusten, engagemangen och ansvaret mer mellan man och kvinna. Det är mer naturligt.

Om man dejtar en kvinna i 35-årsåldern så behövs det absolut inte dagslångt noga planerade och list för att väcka hennes lust. Den finns där i allra högsta grad av sig själv.

Just denna förändring tror jag är mycket tydligare när det gäller kvinnors sexlust i förhållande till männens.

Jag vidhåller att ett långvarigt förhållande inte främjar kvinnlig sexlust. Prioriterar man ett aktivt sexliv så är det mycket smartare att dejta. I detta skede är kvinnorna helt enkelt mycket kåtare "i sig själva". Man behöver inte ta i från tårna för att få sex.
    Oj vad vi skrattade åt det här inlägget som om det skulle vara nån slags universell sanning. DU har råkat ut för det och det gäller för DIG. Vi har varit gifta i 22 år och är fortfarande lika kåta på varandra idag som när vi gifte oss. Anledningen tror jag är att vi underhåller vårt förhållande hela tiden och ser till att saker funkar mellan oss. Visst har vi haft svackor. Allt är inte på topp hela tiden men sånt är livet.

Sen några kommentarer:

"En kvinna kan bli kåt på egen hand" Ehhh, ja, det kan alla och hela tiden...

Om du har haft oturen att råka ut för en stentrist kvinna så har du haft otur men det är ingenting som gäller alla kvinnor. Okej?

Varför skulle mer ansvar läggas på mannen? Det är ju bara nåt du har hittat på. Däremot tror vi att det är så (som vi har observerat själva) att många förhållande är väldigt ojämlika. Det är fortfarande kvinnan som får göra det tråkiga hemarbetet i stor utsträckning och det främjar inte nån lust.

Vi tror att du blandar ihop två saker. Att ha het sex på ett ONS är naturligtvis fullt möjligt. Kan förstå att det kan vara upphetsande. Det är dock inte jämförbart med det sex man kan få efter ett långt förhållande där man älskar varandra.

"Jag vidhåller att ett långvarigt förhållande inte främjar kvinnlig sexlust. Prioriterar man ett aktivt sexliv så är det mycket smartare att dejta. I detta skede är kvinnorna helt enkelt mycket kåtare "i sig själva". Man behöver inte ta i från tårna för att få sex. "

Varför skulle det inte främja kvinnors sexlust? Av vilken anledning? Varför skulle de vara kåtare "i sig själva"? Vi ser ingen som helst anledning till det generellt sett. Den enda anledningen vi kan se är ett ojämlikt förhållande som dödar kvinnors lust vilket är alltför vanligt. Vad skulle orsaken annars vara?
  • Anonym (Betraktaren)
    Anonym (Skit i förhållande) skrev 2015-04-30 09:04:33 följande:
    "En kvinna kan bli kåt på egen hand" Ehhh, ja, det kan alla och hela tiden...

Om du har haft oturen att råka ut för en stentrist kvinna så har du haft otur men det är ingenting som gäller alla kvinnor. Okej?

Det gäller inte bara mig utan flera vänner. Dessutom är dessa kvinnor långt ifrån stentrista när relationen inleds.

Varför skulle mer ansvar läggas på mannen? Det är ju bara nåt du har hittat på. Däremot tror vi att det är så (som vi har observerat själva) att många förhållande är väldigt ojämlika. Det är fortfarande kvinnan som får göra det tråkiga hemarbetet i stor utsträckning och det främjar inte nån lust.

Med ansvar menar jag att om inte mannen tar initiativ till sex så blir det inget sexliv alls. Därav läggs ansvaret för sexlivet till stor del på mannen. Hur kan du missat att läsa trådar här på FL där män gång på gång klagar på att deras kvinnor aldrig tar initiativ till sex?

Vi tror att du blandar ihop två saker. Att ha het sex på ett ONS är naturligtvis fullt möjligt. Kan förstå att det kan vara upphetsande. Det är dock inte jämförbart med det sex man kan få efter ett långt förhållande där man älskar varandra.

Jag tror att just spänningen och äventyret är en viktig del för kvinnlig sexlust. Detta uppnås så klart enklast vid nya sexuella kontakter. Självklart blir sexet rent tekniskt bättre i ett förhållande men lusten till sex blir mindre.

"Jag vidhåller att ett långvarigt förhållande inte främjar kvinnlig sexlust. Prioriterar man ett aktivt sexliv så är det mycket smartare att dejta. I detta skede är kvinnorna helt enkelt mycket kåtare "i sig själva". Man behöver inte ta i från tårna för att få sex. "

Varför skulle det inte främja kvinnors sexlust? Av vilken anledning? Varför skulle de vara kåtare "i sig själva"? Vi ser ingen som helst anledning till det generellt sett. Den enda anledningen vi kan se är ett ojämlikt förhållande som dödar kvinnors lust vilket är alltför vanligt. Vad skulle orsaken annars vara?

Som jag skriver ovan. Slentrian, vardag och att allt blir känt lägger ett lock på den råa lusten. Spänningen är borta och detta påverkar kvinnan mer än mannen. Detta återspeglas väl av otrohet, partnerbyten och andra lusthöjande aktiviteter som vissa ägnar sig åt? Att skapa spänning?

Mina vänner som dejtar nu kan givetvis ha haft en väldigt tur. Kanske skulle de kvinnorna de dejtar inte få ändrad lust om de inledde en långvarig relation, det vet ju varken jag eller någon annan. Sannolikheten för att det skulle förändras till det sämre känns dock ganska hög.
    Du verkar i så fall ha missat alla de inlägg här där kvinnor klagar över att dom får för lite sex hemma. Vi hävdar att de män som inte får nåt sex alls på något sätt är oattraktiva i kvinnans ögon. Vad det kan bero på kan ju såklart variera men saker som att inte bry sig om hur man ser ut, inte hjälpas åt med hushållet osv osv bidrar säkert till det fenomenet. Har du helt missat den biten?

"Jag tror att just spänningen och äventyret är en viktig del för kvinnlig sexlust. Detta uppnås så klart enklast vid nya sexuella kontakter. Självklart blir sexet rent tekniskt bättre i ett förhållande men lusten till sex blir mindre"

Det här stämmer inte alls med min/vår uppfattning. Vilka är det som jagar sex på nätet och i verkligheten? Det är män.
  • Anonym (Betraktaren)
    Gavle73 skrev 2015-08-25 02:53:30 följande:

Det finns ett antal kvinnor som säger sig gilla sex men de flesta av dem, och nästan alla i förhållanden, är i ett sorts Stockholms-syndrom; de säger de vill ha sex men i själva verket gör det de inte alls. Och detta täcker in 99% av kvinnorna och 90% av de singelkvinnor som raggar här på Familjelic

Förmodligen har du ingen aning om hur man tillfredsställer en kvinna. Det brukar vara såna killar som påstår så superdumma saker. ALLA kvinnor gillar sex med killar som vet vad dom håller på med.
  • Anonym (Betraktaren)
    nkkdjdjbdbdbd skrev 2015-09-12 04:52:09 följande:

Alla kvinnor jag träffat har varit sexgalna....

Dom kanske inte vill ha dig för att du är dum i huvudet?

Känns som en betydligt mer realistisk förklaring än att förklara krig mot verkligheten.
  • Anonym (Betraktaren)
    Hawtan skrev 2015-09-12 21:48:09 följande:

Jag har aldrig haft svårt att attrahera kvinnor! Ser bra ut, har humor och är ofta i centrum på fester. Välutbildad, Bra jobb, Behandlar alltid kvinnor med respekt. Och har aldrig haft svårt att få till dater. Har varit sambo med 7 kvinnor och alltid tagit mer ansvar för städning, tvätt och matlagningen. Är händig och fixar det som behöver fixas utan tjat. Inga problem här, kvinnor söker ju kärlek och en man som inte bara sitter....Men ingen av dessa kvinnor ville ha sex! Sex är inte intressant om det inte handlar om att skaffa barn. Men barn var inte aktuellt. Så det blev inget sex med någon av dessa kvinnor, utom en som offrade sig en gång!

Och ni undrar varför jag anser att kvinnor inte gillar sex?! Patetiskt!

Jag vet att om jag ställer frågan varför? Får jag miljoner svar...men det är nog egentligen ganska enkelt, det är helt enkelt inte nödvändigt för en kvinna att gilla sex för artens överlevnad! Mannens sexbehov tar hand om hela den biten! Kvinnans behov av kärlek räcker....

OCH, NEJ, jag är inte dum i huvudet, är medlem i Mensa; och nej, jag är inte ful eller klär mig som en slusk, luktar illa eller slänger dörrar i huvudet på kvinnor...Nej, jag är inte kort, 1,90, nej min penis är inte för liten, 21cm. Nej, jag är inte otrevlig mot kvinnor, får ofta höra att jag var trevligast på festen. Nej jag är inte impotent...

JA, kvinnor gillar inte sex!

Men är du på riktigt eller? Inte en chans att du är med i Mensa om du inte kan dra följande enkla slutledning: dina personliga erfarenheter går inte att överföra på kvinnor generellt.

Mensa-nivå på det?
  • Anonym (Betraktaren)
    Clownensleende skrev 2015-09-13 00:04:08 följande:

Kvinnor älskar sex. Problemet är att de inte gillar att ha sex med skabbiga och bittra män. Punkt.

Haha så sant.
  • Anonym (Betraktaren)
    Anonym (:)) skrev 2015-10-24 18:25:05 följande:

Att dom inte gillar är väl att ta i, men visst ligger det något i det. Jag är bi och ligger både med killar och tjejer och det är betydligt enklare att ragga upp en kille. Vill jag ligga med en kille behöver jag bara logga in på någon sida eller chatt, med lite tur kan jag ha hittat någon och planerat en dejt nu direkt inom 20 min. Det har ALDRIG hänt med en kvinna.

Du har säkert rätt i detta men det handlar återigen om normer. Kvinnor har blivit uppfostrade att vara "fina". Gilla sex och ligga är man hora eller slyna och det vill ingen va. Killar tillåts leva ut sin sexualitet på ett annat sätt. Det anses självklart att killar är kåta. Kåta tjejer är konstigt.
  • Anonym (Betraktaren)
    Flickanx2 skrev 2015-10-24 18:20:11 följande:

Näpp, TS har definitivt fel här. Jag tror det handlar om hur vi är uppfostrade, faktiskt. Kvinnor har haft en hårdare hållning till hur, var och så vidare... när det gäller den sexuella biten. Nu säger jag inte att det är så generellt men jag tror faktiskt att det ligger mycket i det. Vi verkar ha svårare att ta för oss och visa vad vi tycker om. Kanske det är något vi förhoppningsvis vågar visa allt eftersom men det är långt ifrån alla som vågar. Tyvärr...

Så är det utan tvekan.
  • Anonym (Betraktaren)
    Anonym (:)) skrev 2015-10-24 18:49:05 följande:
    Nej jag tror inte det, tror mer att det är biologiskt. Män har en annan sorts drift helt enkelt och har inte samma syn på sex.
    Nej du har fel. Det handlar bara om inlärt socialt beteende.
  • Anonym (Betraktaren)

Inte jag heller man det är ju helt uppenbart att samhället formar folk med olika värderingar. Eller tro du inte på det heller? Varje människa är en ö?`

• Anonym (Betraktaren)
    grind skrev 2015-10-24 22:55:47 följande:

TS överdriver men har rätt i storavdrag. Kvinnor gillar inte sex lika mycket som män.

Det gör dom visst. Det är bara det att det är mycket mer socialt accepterat att vara kåt som fan om man är man.
  • Anonym (Betraktaren)
    grind skrev 2015-10-25 08:35:50 följande:
    Ursäkta mig men det du skriver är trams och detvisar också verkligheten samt forskning.

En stor del av haveriet i dagens samhälle beror på oviljan att ta till sig fakta.
    Vilken forskning?
  • Anonym (Betraktaren)
    grind skrev 2015-10-25 08:47:04 följande:
    Ja du, att du har hållt till i en garderob hella livet och har stora kunskapsluckor får du åtgärda själv. Det här är vedertagen kunskap.
    Haha så brukar det låta när folk som inte har nån som helst koll vräker ur sig dumheter. Snarare du som levt i en garderob hela livet.Be folk kolla upp sina egna dumheter är ett klassisk grepp från folk som har nollkoll.

Och du, ett tips, snacka inte om forskning och fakta om du inte kan backa upp dom på nåt sätt. Du gör bara bort dig.
  • Anonym (Betraktaren)
    j a d e skrev 2015-10-26 15:30:28 följande:

Har syftet med den här tråden framkommit än?

Nej, ts vanföreställningar sitter för djupt för att nån av oss ska rå på dom.
  • Anonym (Betraktaren)
    Anonym (Många) skrev 2015-11-26 21:30:40 följande:

Det finns många kvinnor som inte gillar sex, betydligt fler än vad det finns killar som inte gillar sex.

Jag är kvinna och gillar inte sex, har aldrig förstått det där med att sex ska vara skönt? För min del känns sex knappt någonting. Detsamma gäller många av mina väninnor. Mycket sex av det jag har är tyvärr endast ställa-upp sex. Jag fejkstönar osv... Min sambo blir ledsen om inte jag också njuter

Undrar om det är Lasse själv som skrivit det inlägget... Högst troligt!
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!