• brysch

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Hawtan skrev 2015-04-10 22:08:25 följande:

oj. glömde att man inte ska argumentera med ett dumhuvud, folk märker kanske inte skillnaden...

Kommentarena till min tråd handlar hela tiden om att jag har fel. Men ingen har lyckats förklara varför det är män, inte kvinnor, som köper sex och kvinnor som säljer. Eller varför ingen kvinna som blir erbjuden sex på gatan nappar och fler än hälften av männen tackar ja.

Eller varför det inte finns motsvarigheter till crousing hos hetrosexuella, eller varför en man som jag existerar överhuvudtaget. Allt det där kan omöjligen bero på min fruktansvärda personlighet. Jag tror att svaret är enkelt, kvinnor gillar inte sex! Punkt!

Varför män köper sex och kvinnor säljer? Efterfrågan skapar marknaden och kvinnor har generellt sämre löner är ett förslag, många fler finns.

Varför få kvinnor nappar på en öppen sexförfrågan på gatan medan män gör det kan ju bero på att kvinnor är i en mer utsatt position. Att följa med en främling oavsett anledning är en uppenbar risk så av säkerhetssynpunkt är det ganska klokt att tacka nej. En annan aspekt är den sociala biten där kvinnor som tackar ja till sex till en främling på gatan skulle kunna ses som en "slampa", "hora", "lättfotad" eller andra ord vilket inte är något en kvinna ofta vill stämplas eller uppfattas som. För en man är det i mångt och mycket en bra social sak att uppvisa och ibland kanske briljera med att ha haft många sexpartners eller få en sådan förfrågan.

Det finns många förklaringar men att dra all över en kant är inte riktigt helt ok.
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!