Inlägg från: Anonym (78) |Visa alla inlägg
  • Anonym (78)

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Hawtan skrev 2014-12-16 15:37:16 följande:
    Jag var inte deppig när jag startade tråden, men frågan är om jag inte blivit det nu...
    Alla här verkar tala om sex som om det vore det mest naturliga i världen. Det är ju sanslöst!
    Var är alla ni extremt ovanliga kvinnor som verkar vilja ha sex trots allt? Har ni suttit hemma hela era liv och så, hoppsan, där ringde en man på dörren. Bra, problemet löst.
    Ni har beviseligen inte varit på samma ställe som jag.
    Nej, sluta låtsas att jag är undantaget som bekräftar regeln. Vad är oddsen att en man ska träffa sju kvinnor utan att en enda vill ha sex med honom. ( den åttonde ville en gång) Jag har svaret, oändliga odds. För det är sant! Jag bönade och bad, jag gjorde allt, men, nej inte intresserad av sex blev svaret.
    Kalla mig troll, ful, trist, kroppsspråksdöd eller rent oattraktiv. Men faktum kvarstår, alla kvinnor jag "varit tillsammans med" har gillat mitt utseende och personlighet. Dom har bara inte gillat sex!
    Menar du att du träffat 8 kvinnor några få gånger och 1 har efter att du bönat och bett haft sex med dig, eller menar du att du haft relation med 8 kvinnor och 7 av dem inte var intresserade av sex?
  • Anonym (78)
    Hawtan skrev 2015-03-21 23:01:58 följande:
    Nej detta är ingen förklädd kontaktannons. Men om det nu är så att det finns kvinnor där ute som på fullt allvar påstår att dom gillar sex så måste det vara undantaget som bekräftar regeln. Drömmer sedan årtionden om att treffa en av dessa extremt få kvinnorna!.
    De flesta människor gillar sex förutom de som är asexuella. Att du inte lyckas träffa någon som vill ha sex med dig beror inte på bristande intresse för sex utan bristande intresse för att ha sex med just dig.
  • Anonym (78)
    Hawtan skrev 2015-04-10 22:08:25 följande:
    oj. glömde att man inte ska argumentera med ett dumhuvud, folk märker kanske inte skillnaden...
    Kommentarena till min tråd handlar hela tiden om att jag har fel. Men ingen har lyckats förklara varför det är män, inte kvinnor, som köper sex och kvinnor som säljer. Eller varför ingen kvinna som blir erbjuden sex på gatan nappar och fler än hälften av männen tackar ja.
    Eller varför det inte finns motsvarigheter till crousing hos hetrosexuella, eller varför en man som jag existerar överhuvudtaget. Allt det där kan omöjligen bero på min fruktansvärda personlighet. Jag tror att svaret är enkelt, kvinnor gillar inte sex! Punkt!
    Män säljer sex i stor utsträckning fast de säljer till andra män, fattiga män från Rumänien låter sina flickvänner, systrar eller kusiner sälja sex och ta förtjänsten, fattiga män som inte är tillräckligt unga för att några sexköpare vill köpa sex av dem arbetar istället svart för låg timbetalning på byggen, i fabriker som tillverkar piratkopior..
  • Anonym (78)
    asdqwe skrev 2015-04-11 17:14:08 följande:
    Vadå "fattiga män från Rumänien låter sina flickvänner, systrar eller kusiner sälja sex och ta förtjänsten"? Låter som vanligt som att det ensidigt är männen som är skurkarna. I verkligheten är det många kvinnor som ligger bakom människohandeln och i många länder kvinnor i majoritet bland dem som döms för trafficking.
    www.dagensps.se/artiklar/sn/2009/02/13/175706...
    Genusnytt tog upp detta en gång i tiden.
    genusnytt.wordpress.com/2009/02/13/brottsling.../

Fast frågan gällde ju egentligen varför män är mer intresserade av att köpa sex än kvinnor om båda könen nu skulle ha lika stark sexdrift.
    Att kvinnor skulle vara mindre intresserade är för att kostnaden skulle bli så enormt dyr med tanke på att kvinnor har en längre uppvärmningsfas och alltså inte har något utbyte av en halvtimme i en gränd med rumänsk fattig man söm säljer sex mot en vägg skulle vara ungefär lika upphetsande som en gynundrsökning precis lika upphetsande som det är för de kvinnliga prostituerade.
  • Anonym (78)
    Hawtan skrev 2015-04-13 21:32:28 följande:
    Gå ut på stan och fråga valfri man om han har för mycket eller för lite sex. Gissa svaret.
    Ställ samma fråga till valfri kvinna. Gissa svaret.
    Fråga hundra män om de föredrar en ung eller äldre kvinna i sängen, Gissa svaret.
    Ställ samma fråga till hundra kvinnor om män. Gissa svaret.
    Ställ en man i baren klockan 04: 00 på en nattklubb. Kolla om han står kvar ensam vid stägning kl 05:00. Gissa svaret.
    Gör samma sak med en kvinna. Gissa svaret.
    Jag har som tidigare nämts varit tillsammans med 7 flickvänner i mitt liiv. Om jag frågade efter sex i genomsnitt en gång i veckan, lågt räknat och sannolikt inte extremt, Och jag i genomsnitt var tillsamman med var och en i ett år, lågt räknat. Så har jag velat ha sex 7*7*52=2548ggr och fått ja en (1) gång.
    Fråga mig om jag tror att kvinnor gillar sex. Gissa svaret.
    Kvinnor vill ha sex i lika omfattning som män 3-4 ggr i veckan är normalsnitt för ett par som varit tillsammans några år sedan brukar det ofta minska under tiden barnen är små och föräldrar är för trötta för att annat än att sova de flesta dagar i veckan. 
    Det du kallar relationer har inte varit vad vi andra kallar kärleksrelationer utan någon form av kompisrelation eftersom i börja i nyförälskelefasen har sex hela tiden tills man fysiskt inte orkar mer,
  • Anonym (78)
    Hawtan skrev 2015-04-13 21:32:28 följande:
    Gå ut på stan och fråga valfri man om han har för mycket eller för lite sex. Gissa svaret.
    Ställ samma fråga till valfri kvinna. Gissa svaret.
    Fråga hundra män om de föredrar en ung eller äldre kvinna i sängen, Gissa svaret.
    Ställ samma fråga till hundra kvinnor om män. Gissa svaret.
    Ställ en man i baren klockan 04: 00 på en nattklubb. Kolla om han står kvar ensam vid stägning kl 05:00. Gissa svaret.
    Gör samma sak med en kvinna. Gissa svaret.
    Jag har som tidigare nämts varit tillsammans med 7 flickvänner i mitt liiv. Om jag frågade efter sex i genomsnitt en gång i veckan, lågt räknat och sannolikt inte extremt, Och jag i genomsnitt var tillsamman med var och en i ett år, lågt räknat. Så har jag velat ha sex 7*7*52=2548ggr och fått ja en (1) gång.
    Fråga mig om jag tror att kvinnor gillar sex. Gissa svaret.
    Du har alltså haft 7 förhållanden som varit mer än några månader och frågat dessa kvinnor en gång per vecka om de vill ha sex med, en av alla dessa 7 flickvänner sa ja 1 gång är detta korrekt och visste flickvännerna att de var i en relation med dig eller trodde de bara att de var tjejkompisar till dig som de gjorde trevliga saker med?
  • Anonym (78)
    Hawtan skrev 2015-09-12 00:47:37 följande:
    Det finns inget som sagts i denna tråd som motsäger mitt ursprungliga inlägg!
    Faktum kvarstår! Kvinnor gillar inte sex, om det inte också finns något annat att vinna på det. Ett förhållande, barn, pengar, känsla av att vara attraktiv eller något annat än just bara sex i sig själv. Detta kan man, som man, förlika sig med, och ett förbluffande stort antal män gör också detta. Sedan finns det ett antal missanpassade män som, för sent, inser vad som gäller. För dem återstår bara en lång celibat väntan på döden. Men eftersom celibatet inte är ärftligt, så påverkas inte artens överlevnad alls. Så, ingen ändring i sikte de närmaste 500 000 åren.
    Kvinnor i allmänhet gillar sex i mängder med den som de attraheras av kvinnor i allmänhet gillar däremot inte sex med någon de inte tänder på.
  • Anonym (78)
    Hawtan skrev 2015-09-12 21:48:09 följande:
    Jag har aldrig haft svårt att attrahera kvinnor! Ser bra ut, har humor och är ofta i centrum på fester. Välutbildad, Bra jobb, Behandlar alltid kvinnor med respekt. Och har aldrig haft svårt att få till dater. Har varit sambo med 7 kvinnor och alltid tagit mer ansvar för städning, tvätt och matlagningen. Är händig och fixar det som behöver fixas utan tjat. Inga problem här, kvinnor söker ju kärlek och en man som inte bara sitter....Men ingen av dessa kvinnor ville ha sex! Sex är inte intressant om det inte handlar om att skaffa barn. Men barn var inte aktuellt. Så det blev inget sex med någon av dessa kvinnor, utom en som offrade sig en gång!
    Och ni undrar varför jag anser att kvinnor inte gillar sex?! Patetiskt!

Jag vet att om jag ställer frågan varför? Får jag miljoner svar...men det är nog egentligen ganska enkelt, det är helt enkelt inte nödvändigt för en kvinna att gilla sex för artens överlevnad! Mannens sexbehov tar hand om hela den biten! Kvinnans behov av kärlek räcker....
    OCH, NEJ, jag är inte dum i huvudet, är medlem i Mensa; och nej, jag är inte ful eller klär mig som en slusk, luktar illa eller slänger dörrar i huvudet på kvinnor...Nej, jag är inte kort, 1,90, nej min penis är inte för liten, 21cm. Nej, jag är inte otrevlig mot kvinnor, får ofta höra att jag var trevligast på festen. Nej jag är inte impotent...
    JA, kvinnor gillar inte sex!
    Varför lärde du dig inte efter första samboförhållandet att kolla om sex fanns på kartan?
  • Anonym (78)
    j a d e skrev 2015-09-12 23:22:08 följande:
    Heh. Einstein som enligt egen utsago varit sambo sju (7) gånger (hallå skadat gods) utan att ha haft sex med nån utom en, hävdar att inga kvinnor gillar sex. Kul att det är lördagkväll. smile2.gif
    Massor av människor delar lägenhet utan att vara i relation de delar bara för att de har plats för en till betalande verkar som det är fallet med 7 sambosarna med tanke på att det inte ingått någon sexuell relation. Den ena har trott att den är inneboende den andra har trott att varit sambos, frågan är då om de delat säng eller sovit i varsitt rum. Var det eget rum är de bara flatmates och då är sex inget som ingår har de sovit i dubbelsäng och gått på parmiddagar ser de sig som par och då är det oerhört märkligt att en och samma person gång efter gång  kunnat missa att den andra inte vill ha sex med honom och ändå väljer att leva i en relation och då även tro att detta är norm för kvinnor.
  • Anonym (78)
    Hawtan skrev 2015-10-24 17:24:18 följande:
    Fortfarande ingen som motbevisat mitt ursprungliga inlägg! Ingen som kan förklara varför det är män som köper sex och inte kvinnor! Om nu kvinnor gillar sex som nu så många här menar, varför finns inte samma motsvarande "crousing" i hetrovärlden? Ingen har givit något svar här! Varför varför är kvinnor en extrem minoritet på datingsiter som fkuserar på sexuella kontakter? Varför är det män som producerar och mestadels konsumerar porr? Varför läser man i tidningen om kvinnan som under en period hade mycket sex och nu äntligen slutat för det var ju så fel? Varföt finns det alls exempel på män som gått igenom 7 förhållanden med kvinnor där samtligs uttryckligen sagt att de inte gillar sex? Varför? Inga svar här ..mer än några simpla "jag gillar visst sex med min man" eller "jag har träffat många kvinnor som bara vill ha sex" Tröttsamt varför inte bara förlika sig med att kvinnor inte gillar sex? Vad gör väl det?! Kvinnor är ju handlingsförlamade när det gäller det mesta i samhället fram till den punkt hon kan skylla på den onda sexfixerad mannen...
    Varför har du själv valt att gå in i vita förhållanden gång efter gång, vad fick dig att tro att dessa kvinnor som inte var intresserade av sex skulle ändra sig?
  • Anonym (78)
    Ben66 skrev 2015-10-26 13:27:28 följande:
    TS. Du har rätt på sätt och vis. Jag och andra män har haft otur att träffa kvinnor som efter barnfödande tappat sexlusten. Men den bör väl kunna återkomma?
    Den bör återkomma om den varit genuin innan. Tiden efter graviditet och de första året med framförallt första barnet påverkar kvinnan väldigt mycket både kroppsligt, hormonellt och psykiskt. Att plötsligt hantera en bebis som vaknar varje timme dygnet runt gör att de flesta går runt utmattade och då är det oftast inte sex det första man prioriterar när man får en liten paus utan snarare att själv få vila och koppla av. 
  • Anonym (78)

Nu har det kommit en ny stor undersökning som visar att kvinnor och män gillar sex precis lika mycket.

I en av undersökningarna ingick 25 000 amerikaner. Visserligen ökade graden av välmående med mängden sex – men bara upp till en viss gräns. Personer som har sex flera gånger i veckan är inte lyckligare än de som bara har sex en gång i veckan.

Dessutom: den stereotypa bilden av att män och yngre är mer intresserade av att det händer något mellan lakanen än kvinnor och äldre stämmer inte. Man eller kvinna, gammal som ung, alla vill ha sex lika ofta.

I några studier hade deltagarna även uppgett sin inkomst. Det fanns ett samband mellan inkomst och graden av lycka, men det var inte alls lika starkt som för sex. Skillnaden i välmående var alltså större bland dem som hade sex en gång i månaden jämfört med en gång i veckan, än mellan dem som hade låg respektive hög inkomst.

Vägen till lycka går alltså snarare via sängen än plånboken.

Forskningen presenteras i tidskriften Social Psychological and Personality Science.
  • Anonym (78)
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 14:35:04 följande:
    Eller annars är det precis som trådstartaren skriver
    "Sex är ett redskap till hon fått mannen"
    sen är den lyckliga tiden över
    om man inte visar sitt kreditkort vill säga.....

Nej jag tror inte att kvinnor går på swingersklubbar
    jag vet att dem inte gör det
    Varför?   Vågar inte leva ut sin sexuella lustar
    om man inte har ett förhållande..... och går som par.
    Och det är just det jag menar
    Kvinnor gillar inte sex...........

Syns  ju också på vilka det är som alltid
    måste ta initiativet......
    Kvinnor är helt initiativlösa när det gäller sex.

Och eftersom jag reser Internationellt i mitt arbete
    så vet jag att jämnställdheten har kommit längre i
    länder som Afghanistan
    inom det sexuella
    Där är Sverige ett uland .....
    Hur många procent av männen går på swingersklubbar, 90% , 60%, 40% eller 4%, hur många procent av befolkningen har en preferens att ha sex med okända eller framför andra?
  • Anonym (78)
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 14:35:04 följande:
    Eller annars är det precis som trådstartaren skriver
    "Sex är ett redskap till hon fått mannen"
    sen är den lyckliga tiden över
    om man inte visar sitt kreditkort vill säga.....

Nej jag tror inte att kvinnor går på swingersklubbar
    jag vet att dem inte gör det
    Varför?   Vågar inte leva ut sin sexuella lustar
    om man inte har ett förhållande..... och går som par.
    Och det är just det jag menar
    Kvinnor gillar inte sex...........

Syns  ju också på vilka det är som alltid
    måste ta initiativet......
    Kvinnor är helt initiativlösa när det gäller sex.

Och eftersom jag reser Internationellt i mitt arbete
    så vet jag att jämnställdheten har kommit längre i
    länder som Afghanistan
    inom det sexuella
    Där är Sverige ett uland .....
    I Afghanistan är kvinnor tvingade att ha sex med sina män oavsett om de vill eller inte enda undantag om de är sjuka.
  • Anonym (78)
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 16:09:40 följande:
    ett ganska stort antal män har haft sk, anonymsex
    men kvinnor i Sverige  är ju någon liten promille....

bc Sveriges största sexkontaktsida
    har idag 153 722 profiler
    77% män
    8,9% Kvinnor       (säkert 80% är feijkade annonser av ensamma män)
    12,7% Par
    Så det ger ett sken över svenska kvinnors sexuella lust.........

Åk till Tyskland England  så får du se hur det ser ut
    Där kommer kvinnor   enbart av en anledning
    den sexuella lusten skall tillfredställas
    och det gäller ju även andra ställen som en restaurang
    har även blivit uppraggad av en ensam kvinna enbart för slkön sex
    på en badstrand i Frankrike.
    När skulle något sådant hända i Sverige?
    Dina siffror innebär bara att kvinnor inte behöver söka efter partners på nätet utan är nöjda med att ha sex med den de lever tillsammans med sina särbos.
    Män reggar sig ju tom barnsajter för att de känner sig lite ensamma..
  • Anonym (78)
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 16:09:40 följande:
    ett ganska stort antal män har haft sk, anonymsex
    men kvinnor i Sverige  är ju någon liten promille....

bc Sveriges största sexkontaktsida
    har idag 153 722 profiler
    77% män
    8,9% Kvinnor       (säkert 80% är feijkade annonser av ensamma män)
    12,7% Par
    Så det ger ett sken över svenska kvinnors sexuella lust.........

Åk till Tyskland England  så får du se hur det ser ut
    Där kommer kvinnor   enbart av en anledning
    den sexuella lusten skall tillfredställas
    och det gäller ju även andra ställen som en restaurang
    har även blivit uppraggad av en ensam kvinna enbart för slkön sex
    på en badstrand i Frankrike.
    När skulle något sådant hända i Sverige?
    Det är 10% av männen som har väldigt många partners under sin livstid resterande har ca 7 sexpartners , 10% är inte en majoritet.
  • Anonym (78)
    grind skrev 2016-01-02 12:01:28 följande:
    Givetvis har den värderingen du nämner en bidragandr hämmande effekt för att kvinnor knullar runt men det förändrar fortfarande inte det faktum att kvinnor är mindre intresserade av sex än män.

Samtidigt har vi värderingar som sprids via medier där kvinnor uppmanas att ta för sig sexuellt vilket bidrar till att kvinnor knullar runt i högre utsträckning.

Beträffande starka kvinnor är det inte starkt att leva ett dysfunktionellt liv. En stark och klok kvinna ger inte efter för djuriska lustar som ger problem på sikt. Detta gäller förövrigt även män.
    Nu har det ju alldeles nyligen kommit en stor undersökning som visar att män och kvinnor oavsett ålder är lika intresserade av sex.
  • Anonym (78)

Om ni är så säkra på att kvinnor inte gillar sex varför ser ni män inte till att låta bli att övertala kvinnor att göra något som de är ointresserade av eller tycker är obehagligt, varför sköter ni inte era drifter med egen hand och gör andra saker med kvinnor som de uppskattar.

Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!