Anonym (Skit i förhållande) skrev 2015-04-28 13:25:48 följande:
Jag tror att 99% av den manliga befolkningen skulle hålla med om att deras partner hade högre sexlust i början av förhållandet. Detta gäller även om förhållandet inte är "dåligt". Visst finns det ofta ett relativt bra och aktivt sexliv även i dessa förhållanden men det har ändrats till det sämre ur mannens perspektiv.
Oftast enligt samma mönster:
1. Kvinnan slutar eller minskar de sexuella initiativen.
2. Kvinnan svara inte lika lätt och ofta på mannens närmanden.
3. Sex och sexuellt engagemang får en lägre prioritet än tidigare.
Detta innebär att mannen få jobba hårdare för att få mindre sex än i början av ett förhållande.
Självklart protesterar flertalet kvinnorna och säger - "Det där gäller då inte mig! Jag vill inte ha sex bara för att gubbjäveln inte diskar och inte hjälper till mer hemma!"
Troligtvis har mannen inte gjort ett dyft mer hemma tidigare heller, er lust har minskat av andra anledningar men det blir lätt att lägga förklaringen på mannen.
Allt har sin förklaring, och jag kan ju tillägga att det inte alls alltid hänger på kvinnan att sexet minskar. Ja säkerligen finns det många torrbollar där ute som känner att sex inte är deras grej, jag kommer inte påstå att alla kvinnor behåller sin sexdrift under hela förhållandet.. Men minst lika många gör faktiskt det.
Och dina "mönster" har ju faktiskt i sig själva en logisk förklaring..
1. Kanske en del kvinnor gör det, eller så förstår ni män inte hintarna. Det fungerar liksom inte att få kvinnan "villig" om man aldrig tar i henne förutom när ni är kåta.
Visa uppskattning och få kvinnan att känna sig speciell så ska du nog få se att ni kan få till det,
2. Att höra någon säga "du, ska vi knulla?" är inte särskilt upphetsande, allt för många gånger har jag varit i förhållanden där det är så mannen försöker göra "sexuella närmanden". Ni får se till att göra det på ett upphetsande sätt, ta tag i frugan slit in henne i sovrummet och ha något som kallas FÖRSPEL, eller varför inte göra det lite intressant och ta henne på köksbordet, i bilen, på bilen, ute, på en fest eller något lite mer intressant ställe!? Fråga istället henne vad hon har för fantasier och lev ut dom med henne.
3. Klart att prioriteringar förändras, man skaffar barn osv, men nog finns det alltid tid för sex. Jag har en 3 ½ -åring hemma och jag kan lova dig att jag och min sambo ligger ändå. Är vi kåta ligger vi, vi kan bla ta en snabbis i badrummet, sovrummet eller köket medan hon är upptagen med att titta på film.
Och ja självklart skall mannen hjälpa till hemma! Vem fan tänder på en soffpotatis som bara ligger och pillar naveln hela tiden!?
Om all kvinnans ork och tid ska gå till jobb, barn och hushållet hur ska hon då kunna ta sig tiden att ligga? Ett hushåll sköter inte sig självt!