• Smecker

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Gavle73 skrev 2015-08-25 02:53:30 följande:

Det finns ett antal kvinnor som säger sig gilla sex men de flesta av dem, och nästan alla i förhållanden, är i ett sorts Stockholms-syndrom; de säger de vill ha sex men i själva verket gör det de inte alls. Och detta täcker in 99% av kvinnorna och 90% av de singelkvinnor som raggar här på Familjelic

Du verkar lida av bitter snäll kille-syndrom.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Anonym (Lasse) skrev 2015-08-27 21:50:38 följande:

finns ju alltid ett undantag

har själv gått på klubb i sthm i många år.

ur många ensamma kvinnor har kommit?

går att räkna  på en hand , samtidigt som en djäkla massa

män har varit där.

Kan du på egen hand komma på en anledning till varför ensamma kvinnor inte går på klubb där det väntar "en djäkla massa" kåta män? Förutom teorin att kvinnor inte gillar sex, alltså?
  • Smecker
    Har gjort det skrev 2015-08-28 09:49:14 följande:

Men det är väl inget konstigt? Det finns fortfarande i det här samhället en hora-stämpel på kvinnor som lever ut sin sexualitet. Små tjejer får tidigt lära sig att killar får vara kåta men inte tjejer.

Tycker du det är konstigt att inte ensamma tjejer går på klubb?

Dessutom är det så oändligt mycket lättare för tjejer att få sex på annat håll.

Det där kan du förklara för Anonym (Lasse).
  • Smecker
    j a d e skrev 2015-08-28 15:09:05 följande:

Drar du seriöst en parallell till löneskillnader med ditt problem med brist på fitta? Jag säger då det.

Om inte annat kan han väl lära sig av männen han känner, hur han skall göra. Eller så borde han börja med att lära sig att inte misshandla språket så förbannat, det är välkänt att kvinnor föredrar intelligenta män (som kan uttrycka sig).
  • Smecker
    Hawtan skrev 2015-10-20 21:54:57 följande:

Varför svara mig på engelska? Jag är faktiskt, tyvärr, född och uppvuxen i Sverige. Bevisligen världens sämsta land att leva i om man är man och gillar sex.

Skojar du? Tvärtom, världens bästa land. Finns få länder där det är så lätt att hitta casual sex.
  • Smecker
    Hawtan skrev 2015-10-24 17:24:18 följande:

Fortfarande ingen som motbevisat mitt ursprungliga inlägg! Ingen som kan förklara varför det är män som köper sex och inte kvinnor! Om nu kvinnor gillar sex som nu så många här menar, varför finns inte samma motsvarande "crousing" i hetrovärlden? Ingen har givit något svar här! Varför varför är kvinnor en extrem minoritet på datingsiter som fkuserar på sexuella kontakter? Varför är det män som producerar och mestadels konsumerar porr? Varför läser man i tidningen om kvinnan som under en period hade mycket sex och nu äntligen slutat för det var ju så fel? Varföt finns det alls exempel på män som gått igenom 7 förhållanden med kvinnor där samtligs uttryckligen sagt att de inte gillar sex? Varför? Inga svar här ..mer än några simpla "jag gillar visst sex med min man" eller "jag har träffat många kvinnor som bara vill ha sex" Tröttsamt varför inte bara förlika sig med att kvinnor inte gillar sex? Vad gör väl det?! Kvinnor är ju handlingsförlamade när det gäller det mesta i samhället fram till den punkt hon kan skylla på den onda sexfixerad mannen...

Eftersom ditt ursprungsinlägg är baserat på anekdotisk bevisföring, så blir det lite snett när du inte accepterar andras anekdotiska bevisföring som bevis. Har du tänkt på att din erfarenhet av kvinnor, relationer och sex bygger på hurdan du själv är? En del är helt enkelt inte skapta för att få till det, och du verkar endast acceptera bevis som går ut på att en kvinna ger dig lite kravlösa mercy fucks.

Om någon sju gånger i rad råkar ut för kvinnor som inte gillar sex, så bör personen fundera på vad han gör för fel. Den minsta gemensamma nämnaren för dessa sju kvinnor är, förutom att de inte gillar sex, han själv.
  • Smecker
    MammAmma skrev 2015-10-26 11:16:37 följande:

Fast, alltså man kan ju självklart älska även en man som man inte attraheras av längre, jag säger inte alls att det är så i ditt eller dina väninnors fall. Men det går inte att komma ifrån att det är OERHÖRT vanligt (om inte majoriteten) att kvinnor förr eller senare tappar sexlusten och attraktionen till den egna mannen, även fast hon älskar honom.

Med andra ord är det ingen större idé att satsa på en relation med dig, det är bara knulla som gäller?
  • Smecker
    MammAmma skrev 2015-10-26 13:43:29 följande:

Var har jag sagt att detta gäller mig?

Var har du sagt att det inte gäller dig? Eftersom det är OERHÖRT vanligt. Enligt dig. Och jag tror knappast att du, om det gällde dig, skulle vara ärlig till en potentiell partner. "Bara så du vet så kommer jag att sluta tända på dig efter ett tag, och sluta vilja ha sex med dig". Om din teori stämmer så är det säkrast för killar att enbart satsa på knulla, det är knappast värt att investera känslomässigt och energimässigt i någon som ändå med OERHÖRT stor sannolikhet kommer tappa lusten.
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 12:01:28 följande:

Beträffande starka kvinnor är det inte starkt att leva ett dysfunktionellt liv. En stark och klok kvinna ger inte efter för djuriska lustar som ger problem på sikt. Detta gäller förövrigt även män.

Dysfunktionellt enligt vem?

En stark och klok kvinna inser att det enda som hindrar henne från att leva ut sin sexualitet och bejaka sitt behov av sex är svaga och rädda män. Alltså premierar hon inte sådana män genom att ha sex med dem. För starka och kloka kvinnor gör som de vill, oavsett vad svaga och rädda män tycker om det.
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 19:49:43 följande:

sv.wikipedia.org/wiki/Dysfunktionell

Enligt vem är det dysfunktionellt att ha ömsesidigt tillfredsställande sex när man känner för det, fast man inte är i en relation?
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 19:56:57 följande:

Då har du inte läst någon forskning. Du är förblindad och inskränkt.

Du har inte förstått någon forskning. Du är irrationell och känslostyrd.
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 19:55:15 följande:

Om du har en partner är det definitivt inte dysfunktionellt. Om du däremot knullar runt är definitivt dysfunktionellt. Som sagt tidigare. Svaga människor klarar inte av att hantera sina drifter. Det kan röra mat, sex, spel, alkohol osv.

Det blir ännu mer komiskt när dysfunktionella individer ska försöka framställa sitt dysfunktionella beteende som funktionellt.

Den stora majoriteten kan hantera sina drifter alldeles utmärkt. Det kan röra mat, sex, spel, alkohol osv. Man gör det med måtta, helt enkelt, oavsett om det är att äta god mat eller tillfredsställa sina sexuella behov utan en etablerad relation.
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 20:05:32 följande:

Det räcker att titta på människans beteende för att inse att du har fel. I den övre medelklassen och överklassen brukar man kunna hantera detta men i arbetarklass och liknande har man ofta problem med spel, droger och sex.

Det räcker att titta på människans beteende för att inse att du har fel. Den stora majoriteten av befolkningen har ett synnerligen normalt förhållningssätt till spel, droger och sex.
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 20:14:15 följande:

Du måste ha en autopilot på. Jag sa att det är skillnad på män och kvinnors sexdrift.

Men det är ju bra att du inser att jag har rätt. Sluta gå på autopilot och läs vad jag skriver fortsättningsvis tack. Då skulle vi kunna ha ett givande samtal.

Nu är du sådär känslostyrd igen. Jag tycker att du borde hantera dina misslyckanden mer rationellt. Att kvinnor föredrar att ha sex med män som de har någon form av känslomässig kontakt med betyder inte att kvinnors sexdrift är lägre än mäns. De är bara bättre på att hantera sina djuriska drifter än män.
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 20:18:01 följande:

Stäng av autopiloten och tänk.

50 procent av alla svenskar är överviktiga.

www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2014/februari/fler-har-fetma-och-overvikt/

25 procent har varit ottrogna.

touch.metro.se/nyheter/undersokning-sa-manga-svenskar-ar-otrogna-och-darfor-ar-vi-det/EVHocr!Auks3nOEr1Wn6/

Sluta vara så känslostyrd. Otrohet betyder inte att man är sexuellt hämmad, det betyder bara att man bejakar en naturlig biologisk drift.
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 20:20:30 följande:

Och forskningen som länkats till visar att du har fel.

Du är känslostyrd och målar upp den värld för dig som du önskar.

Läs forskning och bli klokare.

Att du sedan likt ett småbarn vräker ur dig personangrepp visar bara på din brist på bildning och att du inte har något av substans att komma med.

Det är bara irrationella och känslostyrda män som du som är misogyna. Rationella och tänkande män är det inte, och de tolkar definitivt inte dagens värld med glasögon från år 1910.
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 20:23:32 följande:

Och nu var det ju det vårt spörsmål handlade om. Att vissa människor på ett destruktivt sätt hanterar sina drifter, itan tankar på konsekvenserna.

Bara irrationella och känslostyrda män ser ett likhetstecken mellan otrohet och brist på konsekvenstänkande och destruktivt sätt att hantera sina drifter.
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!