• Alcyone

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

j a d e skrev 2015-10-26 15:30:28 följande:

Har syftet med den här tråden framkommit än?

Ja, syftet är kanske att förstå att det finns olika typer av kvinnor och att samma kvinna dessutom kan bete sig på olika sätt i olika perioder. En kvinna kan också få ett annat beteende när hon träffar en annan man. En kvinna kan i vissa (många) fall vara, grovt uttryckt, som ett bottenlöst hål. Alltså hon är mer lr mindre alltid sugen på sex. En antydning, en smekning, en innerlig kram. en lustfylld blick så rinner det till... Det är iaf min erfarenhet.

En annan grej är att sex kan vara ett uttryck för allt möjligt. Kärlek, makt, osäkerhet och ett helt klart lämpligt sätt att fortplanta sig...
    I en period är dessutom fortplantningsdriften sjukt stark och överskuggar det mesta. Bygga bo och hela den grejen är högprio. Sen kommer andra perioder och andra prioriteringar t ex lusten att träffa andra, vidga vyerna.
    Sexdriften är en enorm kraft som kan uttryckas på massor av sätt från den skiraste tantra-varianten till sex med djur lr bilars avgasrör osv...

Att säga att kvinnor inte gillar sex kan också vara en sanning. TS drar kanske till sig såna kvinnor lr framkallar det beteendet. Vad vet jag? Jag känner iaf inte igen mig i det han skriver.

• Alcyone
    Hawtan skrev 2015-11-06 21:10:01 följande:
    Nog det närmsta en kvinna kan komma att gilla "sex". Det som beskrivs här är ju precis det jag vill förmedla. Kvinnor söker något annat, där sex är ett verktyg för att erövra eller behålla "något annat" utom sex i sig självt.

Eller som den där kända Hollywood-regissören en gång sa:

"Give women a god enough reason other than sex itself, and they will allways have sex with you!".

Som bekant är jag inte regissör i Hollywood....
    Men vad är det då de vill ha menar du? Uppmärksamhet, bekräftelse, barn, trygghet, äventyr, status??
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!