• MammAmma

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Illusion skrev 2015-08-25 07:30:40 följande:

Att kvinnan vill ha mer sex i börjar hänger ihop med att mannen i regel är mer bekräftande/kärleksfull/omtänksam/romantisk etc.

Yes!
  • MammAmma
    Hawtan skrev 2015-09-12 21:48:09 följande:

Jag har aldrig haft svårt att attrahera kvinnor! Ser bra ut, har humor och är ofta i centrum på fester. Välutbildad, Bra jobb, Behandlar alltid kvinnor med respekt. Och har aldrig haft svårt att få till dater. Har varit sambo med 7 kvinnor och alltid tagit mer ansvar för städning, tvätt och matlagningen. Är händig och fixar det som behöver fixas utan tjat. Inga problem här, kvinnor söker ju kärlek och en man som inte bara sitter....Men ingen av dessa kvinnor ville ha sex! Sex är inte intressant om det inte handlar om att skaffa barn. Men barn var inte aktuellt. Så det blev inget sex med någon av dessa kvinnor, utom en som offrade sig en gång!

Och ni undrar varför jag anser att kvinnor inte gillar sex?! Patetiskt!

Jag vet att om jag ställer frågan varför? Får jag miljoner svar...men det är nog egentligen ganska enkelt, det är helt enkelt inte nödvändigt för en kvinna att gilla sex för artens överlevnad! Mannens sexbehov tar hand om hela den biten! Kvinnans behov av kärlek räcker....

OCH, NEJ, jag är inte dum i huvudet, är medlem i Mensa; och nej, jag är inte ful eller klär mig som en slusk, luktar illa eller slänger dörrar i huvudet på kvinnor...Nej, jag är inte kort, 1,90, nej min penis är inte för liten, 21cm. Nej, jag är inte otrevlig mot kvinnor, får ofta höra att jag var trevligast på festen. Nej jag är inte impotent...

JA, kvinnor gillar inte sex!

Att du hunnit med 7 sambos talar ju för sig själv. Sorry, but it's not us, it's you.
  • MammAmma
    Hawtan skrev 2015-10-24 17:24:18 följande:

Fortfarande ingen som motbevisat mitt ursprungliga inlägg! Ingen som kan förklara varför det är män som köper sex och inte kvinnor! Om nu kvinnor gillar sex som nu så många här menar, varför finns inte samma motsvarande "crousing" i hetrovärlden? Ingen har givit något svar här! Varför varför är kvinnor en extrem minoritet på datingsiter som fkuserar på sexuella kontakter? Varför är det män som producerar och mestadels konsumerar porr? Varför läser man i tidningen om kvinnan som under en period hade mycket sex och nu äntligen slutat för det var ju så fel? Varföt finns det alls exempel på män som gått igenom 7 förhållanden med kvinnor där samtligs uttryckligen sagt att de inte gillar sex? Varför? Inga svar här ..mer än några simpla "jag gillar visst sex med min man" eller "jag har träffat många kvinnor som bara vill ha sex" Tröttsamt varför inte bara förlika sig med att kvinnor inte gillar sex? Vad gör väl det?! Kvinnor är ju handlingsförlamade när det gäller det mesta i samhället fram till den punkt hon kan skylla på den onda sexfixerad mannen...

Du har motbevisats flera gånger om, du är bara inte mottaglig för att dina egna få fattiga erfarenheter säger annat.

Varför kvinnor inte köper sex, vistas på sexdejtingsidor eller är intresserade av casual sex i samma utsträckning som män beror delvis på att:

en kvinna löper betydligt större risk att råka ut för våld (jag säger inte att det aldrig händer män, bara att risken är större för kvinnor när det gäller sexuella kontakter)

kvinnor är mer selektiva i val av sexuell partner pga evolutionära orsaker

män har en större förmåga att attraheras av själva sexet, oavsett om de är attraherade av kvinnan i fråga, än kvinnor

män och kvinnor fungerar olika. Mäns sexlust är t ex mer konstant i ett långt förhållande än kvinnors. Kvinnor förlorar ofta attraktionen till mannen efter några år, detta är evolutionärt betingat och syftet är att söka nya gener till framtida avkomma för att hålla genpoolen stark och varierad. Det är egentligen meningen att vi ska få barn med flera fäder. Det är samma anledning till varför män inte är lika selektiva, enda skillnaden är att det är kvinnan som åker på att bära, föda fram (och alla risker förknippade till detta) och ta hand om avkomman tills den blivit självförsörjande (sistnämnda gäller inte på samma sätt längre, nej), därmed är hon tvungen att vara noggrann i valet av vilka gener hon vill föra vidare till sina barn, för att få stark och livsduglig avkomma

Detta är nedärvt sen lååååångt tillbaka och 'programmerat i hårdvaran' hos både män och kvinnor. Att det numera finns preventivmedel och möjlighet till abort ändrar inte det faktum att detta är nedärvda instinkter.

Det är ingen skillnad på hur mycket män respektive kvinnor som grupp gillar sex eller frekvensen på sexdriften, mäns drift är bara mer konstant av naturliga orsaker.
  • MammAmma
    sextiotalist skrev 2015-10-26 07:42:43 följande:

Och jag har fått lära mig att det är exakt tvärtom. Att urtidskvinnans trygghet var att mannen stannade kvar däremot var männen som spred säd.

Hehe, ja det finns ingen motsättning där

Jag läste en artikel för ett tag sen skriven av en professor inom evolutionär biologi som behandlade just detta fenomen med kvinnlig sexdrift. Tyvärr minns jag inte alls var jag hittade den eller vad hon hette, annars skulle jag länkat till den :/ Hon påstod alltså att mannen är viktig för beskydd de första åren, men sedan 'tröttnar' kvinnan och letar efter andra potentiella partners. Med tanke på hur vanligt det är att just kvinnans lust och attraktion till mannen minskar efter något år - eller försvinner helt - så låter det väl ganska rimligt och sannolikt egentligen? Men hon stannar kvar för tryggheten och drömmer i hemlighet om passionerad kärlek och sex... Intressant är det hur som helst ^^

Det jag skrev i första inlägget var naturligtvis grovt förenklat och generaliserande.
  • MammAmma
    sextiotalist skrev 2015-10-26 10:17:58 följande:

Nu kan jag bara svara för mig och några av mina närmaste väninnor.

Jag är kvar hos min sambo för att jag älskar honom och sexet har bara blivit bättre och när jag pratar med några nära väninnor om detta så är de av samma uppfattning

Fast, alltså man kan ju självklart älska även en man som man inte attraheras av längre, jag säger inte alls att det är så i ditt eller dina väninnors fall. Men det går inte att komma ifrån att det är OERHÖRT vanligt (om inte majoriteten) att kvinnor förr eller senare tappar sexlusten och attraktionen till den egna mannen, även fast hon älskar honom.
  • MammAmma
    Smecker skrev 2015-10-26 12:51:31 följande:

Med andra ord är det ingen större idé att satsa på en relation med dig, det är bara knulla som gäller?

Var har jag sagt att detta gäller mig?
  • MammAmma
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-25 19:42:42 följande:

Är det inte så, att kvinnor tappar all sexlust redan vid födseln?

Sen är det inte sex en kvinna jagar

först är det kreditkortet

sen är det social hiarki och acceptans

sen är det för att tillfredställa sitt eget ego, genom att

försöka göra kollegor och andra kvinnor sugna.....

Sexlusten återkommer ju aldrig

lusten efter kreditkortet och det andra består däremot livet ut.

Så alla kvinnor är lycksökerskor mao? Nånsin hört om 'självuppfyllande profetior?'
  • MammAmma
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-25 22:02:42 följande:

Troligen av den anledningen att han har ett ganska tjock kreditkort..........

Det är bara onsdag men du är redan full?
  • MammAmma
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 10:29:32 följande:

Vem har påstått att jag inte har sex

och inte får knulla?

Vad jag har skrivit

är att kvinnor saknar oftast sexlust

dem saknar intresse för sex

och dem saknar förmågan att ta initiativ.

Detta kan  dock avhjälpas med ett tjockt kreditkort.

Ligger också i kvinnans natur att dra

helt fel slutsatser.........

Problemet är snarare att män inte fattar att kvinnor inte är likadant funtade som dem. För kvinnor börjar inte sex mellan benen och inte i sängen.
  • MammAmma
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 14:35:04 följande:

Eller annars är det precis som trådstartaren skriver

"Sex är ett redskap till hon fått mannen"

sen är den lyckliga tiden över

om man inte visar sitt kreditkort vill säga.....

Nej jag tror inte att kvinnor går på swingersklubbar

jag vet att dem inte gör det

Varför?   Vågar inte leva ut sin sexuella lustar

om man inte har ett förhållande..... och går som par.

Och det är just det jag menar

Kvinnor gillar inte sex...........

Syns  ju också på vilka det är som alltid

måste ta initiativet......

Kvinnor är helt initiativlösa när det gäller sex.

Och eftersom jag reser Internationellt i mitt arbete

så vet jag att jämnställdheten har kommit längre i

länder som Afghanistan

inom det sexuella

Där är Sverige ett uland .....

Så om man som kvinna inte går igång på att swinga eller gruppsex - dvs den sortens sex du gillar - så gillar hon inte sex, punkt? Ja så kan man ju förstås också resonera...
    Oh, how uncommon the common sense is
  • MammAmma
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 16:09:40 följande:

ett ganska stort antal män har haft sk, anonymsex

men kvinnor i Sverige  är ju någon liten promille....

bc Sveriges största sexkontaktsida

har idag 153 722 profiler

77% män

8,9% Kvinnor       (säkert 80% är feijkade annonser av ensamma män)

12,7% Par

Så det ger ett sken över svenska kvinnors sexuella lust.........

Åk till Tyskland England  så får du se hur det ser ut

Där kommer kvinnor   enbart av en anledning

den sexuella lusten skall tillfredställas

och det gäller ju även andra ställen som en restaurang

har även blivit uppraggad av en ensam kvinna enbart för slkön sex

på en badstrand i Frankrike.

När skulle något sådant hända i Sverige?

Var det en nyhet för dig att kvinnor gärna väljer sina sexpartners med lite omsorg, framför att ligga med lite vem som helst som är villig? Det innebär FORTFARANDE inte att kvinnor inte gillar sex.
  • MammAmma
    grind skrev 2016-01-02 10:24:16 följande:

Så fakta är svammel men dina känsloframkallade åsikter om att kvinnor egentligen vill ha en gigantisk sexindustri för kvinnor skulle vara av substans.

Ha ha, ja den var bra. Du kan tro att det beror på det ena eller det andra men kvinnor är bevisligen mindre sexintresserade än män.

Ah, naturligtvis. Att kvinnor inte är intresserade av anonymsex och betalsex i samma utsträckning som män måste ju självklart bero på att kvinnor helt enkelt inte är vidare intresserade av sex överlag -_-
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!