Inlägg från: Samtalshoran |Visa alla inlägg
  • Samtalshoran

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

grind skrev 2016-01-02 19:47:13 följande:

Om vi ska hålla oss till forskning har du fel. Det är skillnad på mäns och kvinnors sexualitet.

Menar du förövrigt att sexualitet inte är en drift eller vad?

Den forskning jag har läst säger att det är du som har fel.
  • Samtalshoran
    grind skrev 2016-01-02 19:55:15 följande:

Om du har en partner är det definitivt inte dysfunktionellt. Om du däremot knullar runt är definitivt dysfunktionellt.

Varför då? Vad är det som gör det dysfunktionellt när man har sex med flera olika? Det borde ju öka chansen att reproducera vilket är den biologiska poängen med sex?
  • Samtalshoran
    grind skrev 2016-01-02 20:07:42 följande:

Det ger dig inget utöver sänkt social status, avtrubbat känsloliv, ökad risk för könssjukdomar och oönskade graviditeter.

"Det ger dig inget". Jo, det gör det, det är det som är hela poängen!

Sänkt social status? Ja, det stämmer nog, många ser ner på kvinnor som gör saker de gillar. Frågan blir ju då igen, varför? Varför at det så fruktansvärt med kvinnor som gillar att knulla? Det kan ju inte vara ett argument att man får låg status av att knulla och anledningen till det är att man får låg status av att knulla?

Avtrubbat känsloliv däremot kan jag inte hålla med om. Mitt känsloliv blir inte det minsta avtrubbat av antalet sexpartners jag har. Varför skulle det bli det? Vilka andra saker skulle också i så fall trubba av mig?

Ökad risk, ja, så är det ju, men är man lite smart så finns det bra sätt att skydda sig på så att riskerna blir mycket små. Då är det typ farligare att gå på en offentlig toalett.
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!