Inlägg från: Har gjort det |Visa alla inlägg
  • Har gjort det

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

sextiotalist skrev 2015-10-28 10:22:27 följande:

Visst blir man trött på folk som tror att endast deras livsbild är den enda. Det verkar som TS och vissa andra i den här tråden tror att det bara finns en form av sexualitet och det är deras. Ha man inte deras syn på sex och inte deras sexualitet så gillar man inte sex eller har ingen sexualitet alls.

Nåja, vi får klappa dessa kränkta män lätt på huvudet och önska dom all lycka i livet och många möten med fru höger Flört
    Jepp lär bli mycket fru höger då :)
  • Har gjort det
    Hawtan skrev 2015-11-06 21:10:01 följande:
    Nog det närmsta en kvinna kan komma att gilla "sex". Det som beskrivs här är ju precis det jag vill förmedla. Kvinnor söker något annat, där sex är ett verktyg för att erövra eller behålla "något annat" utom sex i sig självt.

Eller som den där kända Hollywood-regissören en gång sa:

"Give women a god enough reason other than sex itself, and they will allways have sex with you!".

Som bekant är jag inte regissör i Hollywood....
    Hehe, du lever i en fantasivärld. Jag var på krogen i Stockholm igår. Det kryllade av kåta kvinnor. Var bara att välja och vraka och jag är inte heller nån hollywoodregissör.

Det måste vara nåt seriöst fel på dig om du missar alla dom....
  • Har gjort det
    Alcyone skrev 2015-11-07 08:13:10 följande:
    Men vad är det då de vill ha menar du? Uppmärksamhet, bekräftelse, barn, trygghet, äventyr, status??
    Nåt sånt men framförallt är ts bitter och lever i en fantasivärld där hans egna tillkortakommanden görs till generella sanningar....
  • Har gjort det
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-25 19:42:42 följande:
    Är det inte så, att kvinnor tappar all sexlust redan vid födseln?
    Sen är det inte sex en kvinna jagar
    först är det kreditkortet
    sen är det social hiarki och acceptans
    sen är det för att tillfredställa sitt eget ego, genom att
    försöka göra kollegor och andra kvinnor sugna.....

Sexlusten återkommer ju aldrig
    lusten efter kreditkortet och det andra består däremot livet ut.
    Nix så är det inte överhuvudtaget. Du har het fel på alla punkter.
  • Har gjort det
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-25 23:22:09 följande:
    Har gjort det skrev 2015-11-25 22:15:28 följande:
    Nix så är det inte överhuvudtaget. Du har het fel på alla punkter.

Har jag?
    När gick du ensam    om du nu har så stor sexlust,
    på en sexfest eller parklubb swingersklubb senast när du var singel?
    Troligen aldrig, trotts att du klättrar på väggarna av lust?

Stor lust du har.........
    Jag förstår varför du inte får knulla..... Du lever i en fantasivärld. Kollat för mycket porr kanske?
  • Har gjort det
    Anonym (strut) skrev 2015-11-26 23:46:48 följande:
    Du är jävligt långt ifrån. Nästan alla one night stands har varit med snubbar jag träffat på krogen alternativt hemmafester. Ett par har varit med killar jag träffat på internet.  Jag har enbart blivit bjuden på middag av mina två ex och min nuvarande partner och då har vi betalat varannan gång (i snitt). För närvarande försörjer jag min sambo.

Nej, jag går inte på diverse sexklubbar. Why would I, när jag kan gå ut på krogen och samtidigt ha en rolig kväll? Jag tycker också att det är så oerhört mycket mer eggande när man måste ragga upp och någon och se vart det leder, än tanken på att åka till en klubb där sex mer eller mindre är garanterat.

Några grejer du måste lära dig: Många tjejer tycker att hela miljön på diverse sexklubbar är jävligt sunkig. Vi vill inte se snuskiga gubbar med hängiga pungar. Vi vill ha heta killar och de håller sällan på med sådant. Hur vet jag det? Det gör jag inte, men det är så jag föreställer mig det hela och det har jag antagligen gemensamt med många andra kvinnor. 

Att tända på anonymsex och allt vad du nämner är ju en sexuell preferens bland många. Att många tjejer inte tänder på just det betyder inte att de inte gillar sex. Hur kan du dra den slutsatsen och varför lyssnar du inte på de kvinnor i tråden som berättar att tjejer visst gillar sex? 

Du måste också tänka på att det kan kännas ganska osäkert att hänga med män som man vet förväntar sig sex. Våldtäkter är rätt vanliga, you know, och som tjej får man tidigt lära sig att akta sig. 
    Mycket bra sagt men tyvärr lär nog en snubbe som Lasse aldrig fatta det...
  • Har gjort det
    Ego Lovers skrev 2015-11-26 23:10:40 följande:
    Hahaha.... Du borde bli komiker
    Hahaha han är redan en komiker. Dumheten är monumental :)
  • Har gjort det
    Anonym (Lasse) skrev 2015-11-26 22:31:25 följande:
    Kan du inte presentera kvinnors siffror också
    som jämförelse........

och att män inte har fler partners
    beror ju inte på att dem inte villl..........

det beror på 2 saker
    dels att kvinnorna kräver 100% trohet från innan första träffen........
    och att det är djävligt svårt att hitta en svensk kvinna som bara vill ha sex   utan krav på förhållande..........
    Tänk om jag kunde ger er chansen kvinnor
    att upptäcka hur underbart det är med ren skön sex.....  utan krav......
    som kvinnor i andra länder nyttjar sig av.....
    Som jag sa förut: du lever i en fantasivärld. Det finns inga 100% som vill ha förhållanden, det är bara nåt du hittat på för att du själv inte får till det. Det verkar vara djävligt svårt för DIG att få till det och du gör tankefelet att det måste gälla alla bara för att du själv är kass på att ragga.

Snacka om logiska kullerbyttor....
  • Har gjort det
    grind skrev 2016-01-02 09:20:55 följande:
    Om det hade funnits efterfrågan på "heta killar" för sex så hade det funnits i mängder; porrklubbar för kvinnor, bordeller för kvinnor, porrindustri för kvinnor, Massageinstitut för kvar osv osv. Fast det gör det inte av den enkla anledningen att kvinnor vill ha känslor inblandade i sex och dessutom inte tänder lika lätt som män. Nu finns det faktiskt mängder av heta killar som ägnar sig åt prostitution och dylikt men deras kunder är komiskt nog inte kvinnor, utan homosexuella män.

Pratet om att kvinnor är så sjuuukt intresserade av sex har naturligtvis ingenting med sanning att göra utan är en konstruktion av politiskt korrekta för att göra sitt för att försöka blunda för det uppenbara; att kvinnor är mindre sexintresserade än män.
    Det finns efterfrågan på heta killar. I massor. Problemet är fortfarande, fastän det har blivit bättre, att vara kåt och gilla sex är tabubelagt för många kvinnor och män. Många kvinnor riskerar fortfarande att bli kallade för horor, slynor osv och i värsta fall bli våldtagna eller misshandlade om dom lever ut sin sexualitet. Det är fullständigt självklart och uppenbart att kvinnor under sådana omständigheter håller på sig och inte är lika utåtriktade med sin sexualitet som män. Dessutom är situationen för kvinnor mycket, mycket värre i andra länder.

Det är problemet och verkligheten och inte nåt svammel om att kvinnor skulle vara mindre sexintresserade än män. Det är du som blundar för det uppenbara.
  • Har gjort det
    grind skrev 2016-01-02 10:24:16 följande:
    Så fakta är svammel men dina känsloframkallade åsikter om att kvinnor egentligen vill ha en gigantisk sexindustri för kvinnor skulle vara av substans.

Ha ha, ja den var bra. Du kan tro att det beror på det ena eller det andra men kvinnor är bevisligen mindre sexintresserade än män.
    Så du tycker att ett enormt tryck på hur man ska vara och inte vara är helt oväsentlig? Värderingar som kraftigt missgynnar kvinnor kan man bara bortse ifrån?

Är det känsloframkallade åsikter? Lessen, men du verkar inte leva i verkligheten....
  • Har gjort det
    S c h n a skrev 2016-01-02 10:45:08 följande:

Bara för att kvinnor i större utsträckning vill ha känslor inblandade innebär inte det att det inte är sex. För givetvis är det en man som ska definiera både vad som är känslor och vad som är sex. Alla andra ska ju bara pressa in sig i den gjutformen såklart.

Jepp så ere. alla är såklart exakt likadana och den som avviker är konstig.... :)

• Har gjort det
    grind skrev 2016-01-02 11:23:43 följande:
    Jag sa inte att det är oväsentligt men det förändrar inte det faktum att kvinnor är mindre sexintresserade än män.

Vilka värderingar är det du avser?
    Det har jag sagt flera gånger men okej jag tar det igen: kvinnor som gillar sex på samma sätt som män (vilket jag övertygad om att alla kvinnor gör) blir betraktade som horor, slynor osv. Kvinnor som går med en snubbe hem från krogen riskerar en icke försumbar risk att råka ut för en dåre. Osv osv

Jag känner tex en kvinna, vi kan kalla henne Åsa, som gillar sex på samma som män gör, dvs hon knullar mycket med olika män och är öppen med det. Hon blir extremt hårt trakasserad av både män och kvinnor. För ett tag sen blev hon tom mordhotad en kille. Nu är hon stark och står på sig men vad tror du händer med svagare kvinnor? Naturligtvis att dom håller på sig och inte lever ut sin sexualitet.

Det borde var helt uppenbart för alla att det är det som är problemet.
  • Har gjort det
    grind skrev 2016-01-02 12:01:28 följande:
    Givetvis har den värderingen du nämner en bidragandr hämmande effekt för att kvinnor knullar runt men det förändrar fortfarande inte det faktum att kvinnor är mindre intresserade av sex än män.

Samtidigt har vi värderingar som sprids via medier där kvinnor uppmanas att ta för sig sexuellt vilket bidrar till att kvinnor knullar runt i högre utsträckning.

Beträffande starka kvinnor är det inte starkt att leva ett dysfunktionellt liv. En stark och klok kvinna ger inte efter för djuriska lustar som ger problem på sikt. Detta gäller förövrigt även män.
    Du har helt enkelt fel. Sex på kvinnors villkor och den typ av sex som kvinnor gillar så är det ingen som helst skillnad. Tyvärr har kvinnors sexualitet i alla tider hämmats av dåliga värderingar.

Den sista meningen är så dum så det tänker jag inte ens kommentera bara säga haha. Djuriska lustar....Suck....
  • Har gjort det
    Anonym (78) skrev 2016-01-02 19:02:55 följande:
    Nu har det ju alldeles nyligen kommit en stor undersökning som visar att män och kvinnor oavsett ålder är lika intresserade av sex.
    Ja naturligtvis är det så. Det vet ju alla vi som har levt ett tag men kanske nödvändigt ibland att bevisa det självklara för vissa världsfrånvända.
  • Har gjort det
    Smecker skrev 2016-01-02 19:28:10 följande:
    Dysfunktionellt enligt vem?

En stark och klok kvinna inser att det enda som hindrar henne från att leva ut sin sexualitet och bejaka sitt behov av sex är svaga och rädda män. Alltså premierar hon inte sådana män genom att ha sex med dem. För starka och kloka kvinnor gör som de vill, oavsett vad svaga och rädda män tycker om det.
    Jepp bra sagt. Det är inte automatiskt dysfunktionellt att vilja ha mycket sex. Det är det bara moralister som tycker.
  • Har gjort det
    Loriyana skrev 2016-01-02 19:29:22 följande:

Klart kvinnor gillar sex. Däremot så är det inte så konstigt att många kvinnor väljer att vara försiktiga då det gäller sex och INTE "knulla runt" som många män gör. Sex innebär nämligen betydligt större risker för kvinnor än för män och varför ska man som kvinna välja att utsätta sig för dessa risker?

Ligger mycket i det du säger....
  • Har gjort det
    grind skrev 2016-01-02 20:26:48 följande:
    Det är dina känslor som får dig att tro att jag ör det.

Jag har visat att forskningen är på min sida.

Du bara häver ur dig massa känslostormar och strunt utan substans. Hänvisa till fakta tack.
    Att du verkar ha värderingar från stenåldern är upp till dig. Det har man rätt att ha om man vill men att vara häpnadsväckande oförskämd mot Smecker och andra här tyder bara på dålig attityd. Inget annat. Pinsamt!
  • Har gjort det
    Anonym (strut) skrev 2016-01-02 21:16:28 följande:
    Det är nog så att de hemskt gärna vill hitta något som förklarar varför ingen vill ligga med dem, utan att behöva erkänna för sig själva eller någon annan att det är de själva som är problemet. 
    Förmodligen alldeles sant....
  • Har gjort det
    Samtalshoran skrev 2016-01-02 23:58:02 följande:
    "Det ger dig inget". Jo, det gör det, det är det som är hela poängen!

Sänkt social status? Ja, det stämmer nog, många ser ner på kvinnor som gör saker de gillar. Frågan blir ju då igen, varför? Varför at det så fruktansvärt med kvinnor som gillar att knulla? Det kan ju inte vara ett argument att man får låg status av att knulla och anledningen till det är att man får låg status av att knulla?

Avtrubbat känsloliv däremot kan jag inte hålla med om. Mitt känsloliv blir inte det minsta avtrubbat av antalet sexpartners jag har. Varför skulle det bli det? Vilka andra saker skulle också i så fall trubba av mig?

Ökad risk, ja, så är det ju, men är man lite smart så finns det bra sätt att skydda sig på så att riskerna blir mycket små. Då är det typ farligare att gå på en offentlig toalett.
    Bra vevat mot dumheter och intolerans. Applåd till dig :)
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!