• Svar på tråden Vilket namn hade ni valt?
  • 880215

David. Det är ett jättefint namn och, helt seriöst, så är alla David jag känner suuuuuuuupertrevliga och skiiiiiitsnygga! (Så det kanske höjer namnet lite för mig).

Filip och Viktor är också jättefina namn.

• Skuttan83

Ja de här med namn är verkligen inte lätt ibland. David är pappans favorit. Filip va ett av mina förslag då han va i magen. Viktor tycker vi båda om men faster heter Viktoria, så Viktor känns inte helt självklart. Hur stor hänsyn tycker ni man ska ta till andras namn? Känner mig lite stressad över valet med tanke på att snart är jul, julkorten ska skickas å han ska ha sitt namn på julklapparna.

• 880215
    Skuttan83 skrev 2014-12-05 10:14:29 följande:

Ja de här med namn är verkligen inte lätt ibland. David är pappans favorit. Filip va ett av mina förslag då han va i magen. Viktor tycker vi båda om men faster heter Viktoria, så Viktor känns inte helt självklart. Hur stor hänsyn tycker ni man ska ta till andras namn? Känner mig lite stressad över valet med tanke på att snart är jul, julkorten ska skickas å han ska ha sitt namn på julklapparna.

Ja, det är verkligen inte lätt. Särskilt inte om man, som ni, har så fina namn att välja mellan.
    Jag gillar som sagt samtliga namn du nämnt, men gillar namnet David mest och detta förmodligen pga att jag känner så många David som alla är så trevliga, snälla, givmilda och råsnygga! Flört

David
    Filip
    Viktor

Så tycker jag. David och Filip, som namn och utan mina personliga referenser, är precis lika fina.
  • Idun

Tycker alla är fina men skulle välja 1. Viktor 2. David 3. Filip

• linnéa001

David hade min flicka fått heta om hon hade varit en pojke. Tycker det är så fint, men hade även Viktor på min lista. Filip är också fint så jättelätt var det verkligen inte. Hade nog valt David ändå. Internationellt och bara ett sätt att stava. Tänker att Philip är en rätt vanlig stavning också t.ex.

• Natulcien

Jag tycker att David är finast av de tre. Klassiskt, stilrent, internationellt.
    De andra två är lite småtråkiga och uttjatade, tycker jag.

• fluu

David -  Så underbart vackert! Ett namn som verkligen har allt! Det är gångbart på alla vis, passar hela livet, inga direkta smeknamn(i Sverige då). Jag personligen kan dock inte med det eftersom min mobbare heter så, men namnet i sig är hur bra som helst på alla vis. Dessutom inte så vanligt längre.

Filip - Vackert, enkelt, gångbart och så grått och trist.... Ganska uttjatat.

Viktor - Bra, enkelt, vackert, lite busigt, men seriöst, gångbart på alla vis. Lite trött på pga att ALLA i min ålder heter så.

1. David
    2. Viktor
    3. Filip

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Tycker inte att Viktor och Viktoria är några problem. Speciellt inte sedan en är ett barn och en vuxen, då är risken för förvirring och ihopblandning minimal.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • pingvin88

David eller Viktor.

Filip tycker jag låter som en ynklig mus. Ingenting som passar en vuxen karl.

• pingvin88

Inga problem tycker jag. Faster blir väl dessutom stolt som en tupp?
  • charlie00

Svårt att säga vilket som är finast då jag tycker alla tre är bra, lika gångbara och funkar internationellt. Men hm, ungefär såhär:
    1. Filip
    2. Viktor
    3. David.

Svar på tråden Vilket namn hade ni valt?