• fluu

Vilket namn hade ni valt?

David -  Så underbart vackert! Ett namn som verkligen har allt! Det är gångbart på alla vis, passar hela livet, inga direkta smeknamn(i Sverige då). Jag personligen kan dock inte med det eftersom min mobbare heter så, men namnet i sig är hur bra som helst på alla vis. Dessutom inte så vanligt längre.

Filip - Vackert, enkelt, gångbart och så grått och trist.... Ganska uttjatat.

Viktor - Bra, enkelt, vackert, lite busigt, men seriöst, gångbart på alla vis. Lite trött på pga att ALLA i min ålder heter så.

1. David
    2. Viktor
    3. Filip

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Skuttan83 skrev 2014-12-05 10:14:29 följande:
    Ja de här med namn är verkligen inte lätt ibland. David är pappans favorit. Filip va ett av mina förslag då han va i magen. Viktor tycker vi båda om men faster heter Viktoria, så Viktor känns inte helt självklart. Hur stor hänsyn tycker ni man ska ta till andras namn? Känner mig lite stressad över valet med tanke på att snart är jul, julkorten ska skickas å han ska ha sitt namn på julklapparna.
    Tycker inte att Viktor och Viktoria är några problem. Speciellt inte sedan en är ett barn och en vuxen, då är risken för förvirring och ihopblandning minimal.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vilket namn hade ni valt?