Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

NÅGON med bf runt nyår som vill följas åt?

Hej! Bf 31/12 eller 1/1 beroende på vem man frågar. Blev flyttad vid rul men det blev aldrig registrerat i min journal.

Mår oförskämt bra här! Lite öm i kroppen men jobbar snart min sista arbetsdag. Har haft en jättebra graviditet med lite småkrämpor och nu får jag som lättare molvärk. Plus att lillan rör sig på ett ganska oskönt sätt ibland.

Hoppas lite som ni att barnet kommer på andra sidan nyår

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    Frida07 skrev 2014-12-09 16:49:35 följande:

Vi funderar här hemma om det kanske är dags att packa bbväskan, om utifall att :p

Men vad behöver vi och vad behöver vi inte packa till bebisen? Har läst så många listor men blir ändå virrig när det kommer till att packa vår egen :p

Någon som har något förslag på vad vi behöver? Ska man ta med sig babynestet eller inte?

Jag har läst många listor. Till mig själv tänker jag sånt jag behöver till vardags. Tex glasögon och schampo. Sköna myskläder och tofflor.

Till barnet kläder. Lätta ombyten i varierande storlekar. Mest storlek 50/56. pyjamas har jag läst är bra.

De sover ju i en säng där. Men vill du introducera Babynest kan du säkert ta med dig det. Blöjor får man, iaf här.
  • LängtansBlåaBlomma

Samma här, trollskogen,, tänker på hur det blir sen. Spjälsängen står bäddad, kläderna tvättade. Det är som att en tredje person redan bor här.

Jag tar inte med babynestet, eller hade inte tänkt iaf.

• LängtansBlåaBlomma

Jag,tror inte det blir så mycket sova på BB ändå :)

Jag trivs bra med att vara gravid, inte alls less än. Svullna fötter och klåda är det senaste. Men det är ju så mysigt med sparkarna och sällskapet. Tycker så mycket om att vara gravid. Samtidigt längtar jag efter bebisen, är så nyfiken på henne! Men hoppas precis som ni på ett januaribarn ;) BF 1/1 så man kan ju hoppas.

• LängtansBlåaBlomma

10 dagar kvar för mig nu.

Det är spännande att inte veta när det sätter igång. Det kan komma ikväll eller om tre veckor.

Idag lindade sambon mina fötter - jätteskönt.

• LängtansBlåaBlomma

Trollskogen: hos mig går sömnen upp och ned. Inatt hade jag svårt att somna. Var ganska pigg samtidigt som jag inte tyckte att bebisen rörde sig så jag klev upp och drack vatten och gympade lite ;) och snart svarade hon med några buffar. Sen tycker jag att jag har svårt att andas ordentligt, som att magen fortfarande är hög (vilket den är).

• LängtansBlåaBlomma
    lindmarken skrev 2014-12-26 17:31:01 följande:

Klockan 05,29 imorse födde jag min son. Tyvärr på fel sida nyår, men lika Välkommen ändå. Hann bara vara på förlossningen i 19 minuter innan han va född. Så här gick de fort. Lycka till ni andra nu.

Grattis! Hur stor var han? Tufft med så snabb förlossning.
  • LängtansBlåaBlomma

Vilken tur ändå att han kom en vecka för tidigt, han verkar ju fullgången och klar :)

• LängtansBlåaBlomma

Inatt ammade jag typ också en gång i timmen, antar att det mest är för tröst, min tjej väger 3,9 kg :)

Svar på tråden NÅGON med bf runt nyår som vill följas åt?