SÖKES... Fler som blivit tvungna att göra en bloodpatch efter eda???
Jag hade maximal otur!! En läkare "råkade" punktera mig när han skulle ge mig epidural så att det läckte ut ryggmärgsvätska!!
Jag fick rejäla smärtor i huvud & nacke, fick ligga kvar på bb länge! Jag hade så ont att jag inte ens orkade bry mig om min nyfödda son!!
Dom pumpade mig full med koffeindropp, vanligt dropp & citodon!
Först sa läkarna att det kunde röra sig om värk i 24-48 timmar & när 24 timmar hade gått sa dom att det kunde handla om flera veckor!
Jag fick först göra en bloodpatch, dom sprutade in av mitt eget blod i min ryggmärg för att lappa igen hålet som hade blivit! Det blev ganska bra efter det men huvudvärken kvarstog. Jag trodde att jag kunde åka hem men väl hemma blev jag ännu sämre & vi blev tvungna att åka tillbaka till bb! Spydde & mådde fruktansvärt dåligt! Fick göra en till bloopatch & den fungerade oxå sådär... Nu är jag hemma & har fortfarande ont i huvudet men nackvärken är borta.
På 4 dagar blev jag stucken i ryggen 7 gånger (5 försök att lägga epiduralen + 2 st bloodpatch) & jag har jätteont i ryggen nu!! Kan knappt gå...
Jag skulle bli jätteglad om någon som oxå råkat ut för dethär kunde skriva & berätta sin historia! Jag vill veta hur länge smärtan höll i sig, vad sa läkarna till dig, hur många bloodpatch behövde du göra, har du fortfarande ont i ryggen efter sticken mm...
En läkare sa oxå till mig att jag inte skulle vara rädd för att ta eda nästa gång jag föder barn! Han sa att det händer ibland, det kunde lika gärna ha varit min granne som råkade ut för detta & nästa gång var det min granne som blev offret!
Men jag kan garantera att jag aldrig någonsin kommer ta epidural! Ska jag ha fler barn så blir det kejsarsnitt & inga stick i min rygg!! Visst var epiduralen underbar när den tog bort smärtan under värkarna men jag kommer inte låta någon sticka mig i ryggen igen!!