• Caro Lin e

SÖKES... Fler som blivit tvungna att göra en bloodpatch efter eda???

Jag fick också spinalhuvudvärk, efter EDAn. Det var bara det att ingen brydde sig om det. Jag hade så fruktansvärt ont i rygg och huvud, kunde knappt röra mig. Jag låg på BB eftersom jag var snittad också (urakut) och berättade för i princip alla i personalen att jag hade så ont. Det enda som hände var att jag fick Citodon istället för Panodil... :-/ Och så förklarde en sköterska bort det med att det nog var träningsvärk pga att förlossningen...
    Min dotter var dessutom allvarligt sjuk, låg sövd i resp på Neo-intensiven och jag skulle försöka sitta hos henne på dagarna. Det var fruktansvärt. Och nu i efterhand så är jag så arg över att ingen brydde sig om mig, att ingen tog smärtan på allvar. Det kanske hade funnits något som tagit bort smärtan, och även om det inte hjälpt så hade lite medlidande och förståelse från personalen inte känts helt fel... Men när man är i den situationen, efter en, i mitt fall vidrig, förlossning och med ett nyfött barn som kämpar för att överleva, då kan det vara lite svårt att stå på sig och kräva hjälp. Och jag var inte intressant, för jag hade inget barn hos mig på BB, kändes som jag mest var i vägen där. För mig gick det i alla fall över efter knappt två veckor, men jag har för mig att det blev lite bättre redan efter drygt en vecka.
    Efter den förlossningen har jag fött ett barn med planerat kejsarsnitt. Jag hade spinalbedövning den gången, var jättenervös men fick inte alls huvudvärk, tack och lov!

Jag förstår att det måste varit jättejobbigt för dig att du har behövt bli stucken så många gånger och ändå inte mår bra! Hoppas verkligen att det hjälper nu så du får må bra och njuta av din bebis!

Svar på tråden SÖKES... Fler som blivit tvungna att göra en bloodpatch efter eda???