• Catti41

Jag vill pyssla med barnen men kommer aldrig på något bra

Vi fri-pysslar. Dvs inga beskrivningar, inga krav på att det ska bli färdigt. Ända sen han var liten (idag 7 år) har han haft fri tillgång till pysselmaterial. I början mest kritor papper och klistermärken sen mer avancerat efter ålder och pålitlighet. Saxar o glitterlim och tejp och allt möjligt. Så skapar vi och det blir vad det blir. Vi har ett stort kök och en hörna är ateljé där grejerna kan vara framme. Mkt roligare och lättare att hantera än tråkiga beskrivningar. Även när vi köper pysselsatser från tex panduro så blir det ofta nåt annat... Det viktiga, tycker jag, är att satsa på bra material av bra kvalitet tex när det gäller papper och tusch och vattenfärg.

• Catti41

Precis. Jag börjar pyssla något i silverpapper som man kan hänga i granen. Sen härmar ju barnet mig typ. Tjugotretusen saker senare väljer vi ett par saker att hänga upp.

Men hela konceptet bygger på att man själv inte har någon idé om hur det ska bli.

När det gäller att spara så har vi en gallerihylla där vi byter ut emellanåt.

Svar på tråden Jag vill pyssla med barnen men kommer aldrig på något bra