• Johannapanna

Söker ensamstående intellektuella vänner till mig och mysiga/roliga lekkompisar till sonen (5 år)

Hej!

Är på jakt efter nya bekantskaper i Stockholm med omnejd till både mig och sonen, 5 år. Jag har många fina vänner med barn, men inte en enda av dem är singel. Den första som separerade skaffade så klart ny partner ögonabums, så drömmen om härliga semestrar tillsammans med henne och barnen gick i kras, he, he! Vore kul att träffa tjejer och killar som vill ses och pyssla, gå på barnteater, åka pulka (om det nu börjar snöa någon gång) osv.

Jag är öppen och spontan som person, men tror att vi funkar bäst om du är någorlunda intellektuell och kulturellt intresserad. Jag är 37 år, jobbar som gymnasielärare och undervisar i teater, svenska och engelska. Jag gillar konstutställningar, teaterbesök, filmkvällar, vinbarer och pubar. Nu låter det som om jag är värsta kultursnobben märker jag. Så är det verkligen inte! Tror att jag är rätt kul att hänga med! Min son är ganska blyg i nya situationer, men full av energi och fantasifulla upptåg och är en uppskattad vän.

Jag blir jätteglad om du hör av dig!

Varma hälsningar,

Johanna

• Svar på tråden Söker ensamstående intellektuella vänner till mig och mysiga/roliga lekkompisar till sonen (5 år)
  • Lisa72

Hej Johanna,

Jag har en 5-årig dotter på halvtid och skulle tycka det vore jättetrevligt att hitta på roliga saker ihop med några i liknande situation. Jag tror jag duger vad gäller intresse för kultur osv. även fast jag tror att detta kan vara större intresse hos dig än hos mig , jag gillar även utomhusaktiviteter och natur (trots att jag bor i stan). Min dotter gillar de flesta upptåg men vill gärna hitta på saker med en kompis, lite trist med bara mig.

Skulle vara jättekul att hitta likasinnade, det skulle helt klart bli en roligare tillvaro.

Hoppas vi kan ses! Med vänlig hälsning, Lisa

• Ogräset

Hej!

Jag är ensamstående med en 5-årig flicka på heltid.
    Och dessutom en riktig kulturnörd. Utbildad och jobbar inom foto, musik och media. Dottern delar mitt intresse och gillar musik och dans just nu. Därför hade det varit väldigt roligt med nya vänner som kan uppskatta teaterbesök, barnkonserter och annat som hör kulturlivet till.

Har visserligen funnit mig en pojkvän alldeles nyligen - så jag är inte singel. Men är fortfarande ensam med dottern. :)

Hälsningar
    Hanna

• Emsbli

Jag har min dotter på typ heltid hon är 6 år. Vi träffas gärna jag och hon vill ha nya vänner :)

• ChalleBe
    Hej Johanna!
    Jag vet inte om den här tråden läses mer eftersom det var några månader sedan den startades. Jag hittade även den community-sida du startat på Facebook, men även den verkade inaktiv. Jag skulle gärna komma i kontakt med dig och andra ensamstående föräldrar i Stockholm. Jag är 38 år och är också kulturintresserad. Har tre barn på 9 år, 6 år samt 1,5 år som jag har varannan vecka.

Hoppas vi kan höras av.

Hälsningar
    Charlotte
  • Juni
    Hej!

Jag bor tillsammans med min 5-årige son och vi vill gärna träffa nya kompisar då vi precis har flyttat hem till Stockholm från London. Vi tycker om att hänga på bibliotek, gå på Moderna, Tekniska museet, Junibacken, baka grejer och simmar helst varje dag. Vore roligt att träffa fler föräldrar med barn!

Hör gärna av er!

Charlotte, var bor ni? Glad
Svar på tråden Söker ensamstående intellektuella vänner till mig och mysiga/roliga lekkompisar till sonen (5 år)