Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Tror ni på astrologi?

Jag tror varken på den västerländska astroloogin, eller den kinesiska. Eller på den japanska blodgrupps"astrologin"..... Orsak? Jag har aldrig sett några bevis för att det skulle stämma. Oftast stämmer beskrivningarna in på alla, mer eller mindre. Till exempel stämmer inte mindre än 4 av dina beskrivningar av tecknen in på mig (och hade du bemödat ditt att göra klart listan med de tre sista tecknen så hade minst 2 till stämt....)

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-12-24 10:40:27 följande:

Nej, det gör jag definitivt inte. Astrologi saknar både möjlig förklaringsmekanism och dessutom vetenskapliga belägg för att det fungerar. Astrologer kan inte göra prediktioner eller ens komma fram till samma slutsats för en person, det är en högst subjektiv åsikt som presenteras.

Om nu stjärnorna påverkar oss och om detta kan läsas av så bör rimligen svaret vara i stort sett detsamma för två erfarna astrologer.

Så du menar att astrologi inte kan vara sant för att expressen och aftonbladet inte är överens?

Vart är världen på väg? Måste alla forskare vara överens om att människan måste andas syre för att överleva nu också? Kan vi inte göra lite som vi vill med den saken?

Tungan uteTomte

God jul, alla vettvillingar.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Author7 skrev 2016-09-19 18:03:23 följande:
    Väduren delar en del egenskaper med skytten eftersom det också är ett eldtecken. Så det kanske är därför mycket stämmer in på väduren också. 
    Den förklaringen räcker inte. Som jag skrev för två år sedan (grattis, btw), så stämmer minst 4 av TS beskriningar in på mig, men TS har bara fått med ett (av totalt 3) vatten-tecken (jag är firre).

Sanningen är att astrologi är ungefär lika vetenskapligt som älvor och hustomtar. Det hela är en gigantisk Barnum Effect/Confirmation Bias.
    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Svar på tråden Tror ni på astrologi?