Inlägg från: sarasessi |Visa alla inlägg
  • sarasessi

Gravida från tråden BIM januari 2014

Nu har jag hittat hit :) Tack!

• sarasessi
    Knäck skrev 2015-04-12 15:08:08 följande:
    Välkommen

Har ni berättat för omgivningen om graviditeten än? Vad säger blivande storasyskonet?

Vi har inte berättat för alla bekanta men nu börjar de misstänka, men de vågar inte fråga ännu 19+1 idag.
    Tack :) Vi berättade tidigt för alla nära eftersom de flesta visste att vi gjort en ivf eller icsi-behandling. Resten fick veta efter kub. Närmaste kollegor fick också veta tidigt eftersom jag var sjukskriven under hormonbehandlingen inför behandlingen. Nu är jag sjukskriven igen pga hyperemesis (kraftigt gravdillamående). Låg inne tre dagar på sjukhuset förra veckan då jag knappt kunde stå på benen för att all näring kom upp igen, men nu börjar det så smått vända. Är i v 15 (14+4.) Äter lite olika mediciner nu och får behålla maten mer än förut. Rul 29 maj. Har ni varit på rul än?  
  • sarasessi
    Termutta skrev 2015-04-19 20:18:18 följande:

Det blev en del på Ullared :)

Oj...haha :) Laddad och klar :)
  • sarasessi

Och Knäck, glömde svara på en fråga. Storebror är jätteglad. Kallar magen för "han" och "lillebror" hela tiden, så han hoppas väl lite på en lillebror. Vi får se. Känslan hos mig säger att det är en tjej då denna graviditet är total olik graviditeten med sonen på alla sätt och vis.

• sarasessi

Tittar in här för att kolla läget.

Vilken fin tjej och vilket underbart namn Waimea!

Oh, då är du nära Termutta :) Stort lycka till med förlossningen!

Jag är i vecka 23 nu, vi väntar en lillebror till Edvin som ska heta Julius. Är sjukskriven för foglossning och kommer inte komma tillbaka till jobbet innan förlossningen. Dagarna och veckorna går ganska långsamt just nu, längtan är enorm, men njuter av att sommaren är på g så att man kan njuta av sol. Har spenderat dagarna med att beställa allt för dyra bebissaker och kläder till lillebror. Edvin fick ärva ganska mycket under första bebistiden, så denna gång unnar jag mig att köpa nytt, kanske blir det detta sista barnet med tanke på att vår väg till syskon inte var så enkel. En del saker har vi dock kvar från Edvin, men inte så mycket.      

Svar på tråden Gravida från tråden BIM januari 2014