Gravida från tråden BIM januari 2014
Nu känns bebisen utanpå magen... 16+0 idag. Sa jag att jag var lycklig?
Nu känns bebisen utanpå magen... 16+0 idag. Sa jag att jag var lycklig?
Härligt att läsa om era graviditeter. Min lilla Lo blir två månader i morgon och det här är definitivt min bästa föräldraledighet!! Underbart att få njuta av soliga vårdagar, har precis varit ute och ridit. Hon sover helt ok om nätterna, somnar typ 21, sover ett längre pass på 3-5 timmar, sen vaknar hon 2-3 gånger fram till klockan sju. Om dagarna sover hon mest i vagnen, idag somnade hon vid nio och vaknade strax innan 13. Helt otroligt! När hon är vaken är hon oftast på gott humör, har börjat le och jollrar lite och blir stadigare i nacken för varje dag. Jag hoppas det håller i sig med sömn och humör, men jag vet ju också att när man väl vant sig med något så ändras det garanterat
Jag måste ju vara lite knäpp... Så ledsen som jag var över att inte bli gravid... När ska jag bli motsvarande glad över att vara det? Är inte orolig längre men tycker fortfarande det är jobbigt att berätta för folk för de blir gladare än jag och så skäms jag för det. 10 dagar kvar till RUL och jag tycker inte ens det är spännande. Känns nästan inte som att det gäller mig.
Fast när hen sparkar och bökar runt så känns det ju magiskt och jag känner verkligen att jag gillar den här personen. Däremellan är alla andras eufori mest jobbig... :/
Hur går det för er alla?
V 28 här nu och mindre än 3 månader kvar till bf Nästa vecka bm besök igen och glukosbelastningstest.
Japp det har du. Så prova sök, du kan ju inte få mer än nej. Blanketter finns att skriva ut på fk hemsida, då du behöver ej ringa
Nu har jag hittat hit :) Tack!
Hahaha wow Termutta! Har ni allt nu?
Hej allihop! Hur mår ni? MagicQueen nu är det spännande ju?
Jag är i vecka 27+5 och har lite foglossning, annars fysiskt helt okej. 11 arbetspass kvar, borde jag klara! Ganska mycket förberedelser är klara nu , saknas lite kläder och småsaker bara.
Nu har vi köpt barnvagn och jag har slutat jobba. Två månader kvar, jag mår bättre och bättre psykiskt men det är overkligt att tänka att det faktiskt händer nu och vi ska få vårt barn på riktigt.
Hur mår ni?
Grattis!! Vilken fining! Gud så söt han är! Bra jobbat av dig @):-
Jag är i vecka 34+0 och väldigt avundsjuk på dig MagicQueen
Men gud, vad underbart att se, vilken liten docka! Grattis!! Tänk att det gick tillslut, vi som var så ledsna månad ut och månad in...
Jag har en månad kvar till planerat kejsarsnitt nu
Drygt två veckor kvar! Svullnat upp som en vattenballong och har rejäl foglossning men är på gott humör ändå. Känns overkligt, läskigt och spännande att det snart är dags. Är väldigt nyfiken på hur bebisen ser ut!
Hur går det för er? Vad har ni fått för bebisar, vilka är de? Hur går vardagen?
Ingen risk att gå över då jag ska snittas Men just nu önskar jag mig nästan två veckor till för känner att jag har himla mycket att göra just nu!
Oj vilken tur du har som fått en så nöjd bebis! Jag har beställt en likadan men man vet ju aldrig haha..
Men Waimea, vad stor hon har blivit! Och ändå så liten?! Låter underbart med amningen, jag hoppas kunna amma parallellt med mat också... Tror jag i alla fall men jag har ju aldrig provat :-P
Ni var ju lite veliga om ni skulle ha en liten till eller inte. Blev det som ni tänkt?
Jag snittas på grund av svår förlossningsrädsla (typ) som kostat mig större delen av graviditeten i panikångest och sömnlöshet.. Jag ville inte göra kejsarsnitt heller men trots det började jag må mycket bättre när vi hade bestämt ett datum så jag antar att det är rätt beslut över om det är tråkigt på flera sätt. Jag är tacksam att möjligheten finns och att bebisen kommer ut i alla fall.
Nu är det mindre än 14 dagar kvar (jag försöker hålla tyst om datumet haha) innan den långa väntan på det här barnet är över.. Jag undrar verkligen vilken näsa hen har! Och vad hen luktar. Och hur hen låter. Vem det är. Snart får jag veta!
Fick en liten pojke för några dagar sen Alldeles uppe i amningstrassel och blues men vi mår bra, skriver mer nån annan gång kram på er
Hej på era! Så ursöta barn!!
Det går bra här, nu är min lilla tjockis snart sju veckor <3 Det har varit jobbigt några veckor med amningen, mycket skrik, höll på att bli riktigt knäpp ett tag men nu har det ordnat upp sig. Bebben växer och har börjat le nu, jag fullkomligt smälter... <3
Är så glad att jag får vara med om detta!
Vilka godingar!! Helt otroligt vad tiden går! Jag njuter av varje dag. Min lilla skrutt är 7,5 månader nu och alldeles underbar. Jag är så ledsen att jag måste börja jobba om två månader. Hur gör ni med det? Kul att se att ni verkar må bra. Jag är typ aldrig härinne längre.