• Viola78

Fler äldre som ska göra ivf?

Hej!

Jag fyller 37 år på fredag, och har precis påbörjat mitt första IVF-försök (synarela-spray, ska börja med menopur-sprutor ikväll). Har inga barn sen innan, och är ganska stressad över min ålder och nervös över att aldrig få någon familj. Har lågt AMH-värde (1,5) och läkaren sa att det finns risk att jag inte kommer att svara på stimuleringen...

Försöker vara positiv, men ibland är det svårt!

• Viola78

Jag ska också spruta 300 enheter, och sen ska ja o ta ett blodprov på dag 6 för o e om dosen behöver ändras.

Nej usch, jag vill inte göra dig nervös! De har kanske bara olika referensvärden eller nått?? Eller så är min läkare bara lite mer pessimistisk?? Eller så väger han kanse in mitt värde ihop med andra blodprovsvärden och vad han såg på ultraljudet osv. Han sa att kvinnor som genomgår IVF vanlgtvis ligger på AMH 5-15.  

• Viola78

Åh vad skönt att läsa att det trots allt funkat för personer som haft betydligt lägre AMH än jag! Jag hoppas hoppas...

Har inte fått veta något om mina andra provsvar eller så mycket om hur det såg ut på u-ljudet, så jag vet inte om det finns andra parametrar han tagit hänsyn till när han sa så. Tycker min läkare är väldigt svår... Han säger inte så mycket. Är mest tyst, sitter och tittar in datorskärmen, hummar lite o skakar på huvudet... Känns ju härligt, NOT! När jag försökte fråga sa han att det var bättre om jag inte visste så mycket, att de bara skulle göra mig nervös. AMH-värdet fick jag typ tvinga ur honom, suck...

Grejjen är att jag blir mer nervös av att inte veta... Jag vill ha "koll på läget", och veta vad plan B är om det inte lyckas. Jag vill också veta på ett ungefär hur stor chansen är. Är rädd att hoppas och tro FÖR mycket, för då känns risken att krasha och bli helt förstörd om det inte går vägen större...

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?