• smultronoga

Fler äldre som ska göra ivf?

Hoppar in jag med. 1 ivf försöket, 41 år och med ännu sämre amh värde på 0,52. Men vi fick 15-20% chans så gör 2 fördök så får man se. Går på cvl. Blev rätt illa behandlad på sofia innan vi ens kom dit. Under tiden fick vi tid på cvl och säger tack och lov till det. Inte för att de kan lova en biff som läkaren sa men annars kommer vi att fundera på varför. Har ett MA i v 10 och ett tidigt MF i botten. Försökt i snart 3. Är inte på sprayen nu och väntsr på mensen så man kan få börja spruta. Känner av humörsvängningar kanske något värre än pms annars inget.

• smultronoga
    Angelique skrev 2015-01-09 21:35:50 följande:

Viola: hår det inte att gå byta doktor? Det här är ju tillräckligt jobbigt när man har en som är bra, inte ska ni behöva ha det så där!

Smultron: på vilket sätt blev ni illa behandlade på Sophia?

Liil: ja visst känner man sig ensam ibland!

Först var vi inte välkomna dit pga amh värdet. 3 dgr senare fick vi brev att vi var välkomna. När jag ringde visste ingen någonting men det stod att vi inte var välkomna. Dagen innan vi skulle ha fått tiden så så ringer dom och frågar om min mans personnr för vi hade ju tid där dagen efter. Då ilskna jag till sa ngr väl valda ird och la på mittt i hennes svar
  • smultronoga

Jag skulle tom ta 375 ie av menopuren. Idag kom det som verkar vara ngn sorts blödning/mens. På måndag blir det banken och betala in kostnaden. Sen ringa cvl på tisdag

• smultronoga
    Happyland skrev 2015-01-24 11:13:24 följande:

Tack Helendi!

VUL igår var lite av en besvikelse. Hade endast 1 äggblåsa på höger sida och 2 på vänster. 3 sammanlagt allså. Eftersom jag gjort IVF tidigare (10 år sedan) med jättefint äggresultat och frysmöjligheter alla tre försöken kändes det ytterst snopet. Nu ska jag fortsätta med 375 Gonal-f och 75 Menopur till tisdag då jag ska på nästa VUL.

Bara att hoppas på att dessa tre ynka fortsätter att växa. Läkaren trodde på två av dem, 13 och 14 mm. Den tredje var på 10 och den verkade hon räkna bort, näst intill, pga storlek.

Om det blir fler behandlingar antar jag att man kommer köra på med maxdosen direkt. Nu började jag på 300 i 6 dagar.

Är det någon mer som fått ett sånt här katasrofalt resultat? Har AMH på 0,7 och det märks ju verkligen att äggstockarna snart lagt ner helt.

du 'r inte själv happyland. själv har jag amh värde på 0,52 ännu värre och fick avsluta stimuleringen. hade 1 st på 11 mm och 2 andra på 8 mm. riskn var att den stora ägg blåsan skulle ägglossa av sig själv innan de 2 andra hann bli större. kändes riktigt pissigt och var rätt ledsen. men fick försöka själva denna gång för som läkaren sa att varför spoilera det som är pg.

om inget händer går man göra ett nytt försök i vår. under tiden ta tag i vikten med stormsteg. fått någon medicin som ska ta bort sötsuget .

är det någon som tagit ovtrielle sprutan för att mogna äggen  men inte ska genomgå ivf. jag vet att man kan ta den i samband med vanlig äggstockstimulering. Tyckte läkare sa detta och sen mysa samma kväll nu är vi var uppe men  satt och läste om ovitrielle i fass och med ev alla risker för överstimuerling utan läkaruppsyn kändes rätt skrämmande även för en som själv jobbar inom sjukvården..

• smultronoga
    Happyland skrev 2015-01-24 11:48:26 följande:

Tråkigt att ni fick avbryta. Hoppas på att lyckan är med er "in natura" istället när äggen ändå är på g. Har ingen aning om hur det kommer gå för mig heller... Får väl vänta till tisdag innan man vet. Hur gammal är du? Själv är jag 38,5 och AMH togs under utredningen förra våren, så det har väl dalat ytterligare antagligen.

Själv är jag 41 , fyller 42 i sept så jag är på sista refrängen med att få hjälp. Känns litet pissigt när man försökt få hjälp i 3 år och det är först nu som en privat har lyssnat. Hos en fick jag kalla handetn bara pga amhvärde. Så just nu kännns det pissigt
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?