Happyland skrev 2015-01-24 11:13:24 följande:
Tack Helendi!
VUL igår var lite av en besvikelse. Hade endast 1 äggblåsa på höger sida och 2 på vänster. 3 sammanlagt allså. Eftersom jag gjort IVF tidigare (10 år sedan) med jättefint äggresultat och frysmöjligheter alla tre försöken kändes det ytterst snopet. Nu ska jag fortsätta med 375 Gonal-f och 75 Menopur till tisdag då jag ska på nästa VUL.
Bara att hoppas på att dessa tre ynka fortsätter att växa. Läkaren trodde på två av dem, 13 och 14 mm. Den tredje var på 10 och den verkade hon räkna bort, näst intill, pga storlek.
Om det blir fler behandlingar antar jag att man kommer köra på med maxdosen direkt. Nu började jag på 300 i 6 dagar.
Är det någon mer som fått ett sånt här katasrofalt resultat? Har AMH på 0,7 och det märks ju verkligen att äggstockarna snart lagt ner helt.
du 'r inte själv happyland. själv har jag amh värde på 0,52 ännu värre och fick avsluta stimuleringen. hade 1 st på 11 mm och 2 andra på 8 mm. riskn var att den stora ägg blåsan skulle ägglossa av sig själv innan de 2 andra hann bli större. kändes riktigt pissigt och var rätt ledsen. men fick försöka själva denna gång för som läkaren sa att varför spoilera det som är pg.
om inget händer går man göra ett nytt försök i vår. under tiden ta tag i vikten med stormsteg. fått någon medicin som ska ta bort sötsuget .
är det någon som tagit ovtrielle sprutan för att mogna äggen men inte ska genomgå ivf. jag vet att man kan ta den i samband med vanlig äggstockstimulering. Tyckte läkare sa detta och sen mysa samma kväll nu är vi var uppe men satt och läste om ovitrielle i fass och med ev alla risker för överstimuerling utan läkaruppsyn kändes rätt skrämmande även för en som själv jobbar inom sjukvården..