Helendi skrev 2015-03-10 09:43:40 följande:
Zazu, hur har ruvningen gått för dig?
Ruvar inte. Hade hoppats på en återföring (FET) nu till helgen men får tyvärr skjuta på det till nästa cykel.
Började med ägglossningstesten i förra veckan. Brukar få ägglossning runt dag 14-15. I fredags på dag 12 fick jag fast glad gubbe på ägglossningstestet (dubbel indikator). Tyckte att det var konstigt att den kom så tidigt samt att den hoppade över steget blinkande gubbe. Valde då att testa på samma urin med stickor som endast visar LH-ökning och då fick jag ingen. Något förvirrad ringde jag kliniken som sa till mig att komma in på ultraljud. Gynekologen tyckte att hon såg en äggblåsa som verkade punkterad och trodde att jag kunde ha haft ägglossning.
Denna osäkerhet gjorde att vi valde att inte göra en FET då dumt att chansa och sumpa en blastocyst om dagarna är fel. Det konstiga var att jag valde att fortsätta ta ägglossningstest i helgen och igår morse fick jag omslag igen med stickorna som endast visar LH-ökning.
Vi kommer därför köra på en stimulerad FET så vid nästa mens så är det dags att börja med östrogen-tabletter. Känns som att det är det enda rätta men är inte jätteglad över att ta östrogen-tabletter och sen lutinus ändå fram till vecka 12 vid en ev graviditet.
Är det någon annan som haft liknande strul?