• MoM11

Fler äldre som ska göra ivf?

Helendi - nej jag har inte kollat DHEA nivå, men det sägs gå mer betydligt vid 40, många får det utomlands osv. Jag tar 50 och inte 75 som många tar.

Jag har problem med mellanblödningar, äl-blödningar osv, samt vill utesluta ärrbildningar/förlossningsskador.

• MoM11

Vad tråkigt Andje

Angelique - ja visst är det jobbigt när det plötsligt börjar strula... Här fick jag ingen glad gubbe på äl test, verkar som det inte blev någon äl denna gång - om jag inte missat stegringen på något sätt. Har aldrig hänt innan. Så typiskt bär 2 månader gått utan försök pga hyston, och jag dessutom kör tunga artilleriet med preparat denna månad...

• MoM11

Jag tar också q-10 (viktigt att det är ubiquinol och inte ubiquinon!) 200 mg, samt D, Omega 3, B-komplex, zink, kalcium + magnesium. Tar även DHEA, 62,5 mg, samt melatonin. Q-10, DHEA och Melatonin har jag endast tagit 2 mån hittills, behövs minst 3 sägs det, så än så länge vet jag inte om det hjälper. Har tagit akupunktur i perioder men märkte ingen effekt.

• MoM11

Grattis Helensi och Hemlig78!

Lycka till med ditt fina embryo Happyland.

Så nervöst när endast ett blir befruktat. Så roligt att de kunde se att det var så fint! Hur många har du fått ut, o h hur många har blivit befruktade tidigare?

Mom2012, spännande med äp nästa v! Hoppas q10 gett effekt. Ska bli spännande att höra om du får bättre atatistik denna gång. Hur har det gått tidigare gånger? Jag har ätit q10 nu i snart 3 mån (samt DHEA och Melatonin). Vet ännu inte om det gett effekt... Vi försöker själva denna mån, nästa blir det ev. IVF, om vi inte väntar till efter sommaren.

• MoM11

mom2012 Vad spännande, hoppas att det blir bra kvalitet denna gång! Varför skulle inte kombinationen med melatonin o DHEA vara bra vid endometrios? Jag har inte endo men har försökt ta reda på om denna kombo är bra, har inte hittat någon info. Däremot fick jag inget utslag på äl test förra månaden, vilket jag alltid fått tidigare - undrar såklart om det kan bero på någon av dessa och i så fall vilken...

• MoM11

Din stackare Happyland, helt förståeligt att man inte alltid känner sig munter i denna process. Särskilt inte med upprepade misslyckanden bakom sig... Kanske lika bra att ta ett test, det borde kunna visa något nu väl?

• MoM11

Vad trist Happyland. Hoppas du kan ha en skön sommar och sedan komma igång med nya krafter i höst.

• MoM11

Beklagar Zazu! Hoppas att ni lyckas snart igen. Roligt med bröllop!

Angelique, hur har det gått?

Härligt att allt ser bra ut, Helendi!

• MoM11

Angelique - håller tummarna! Förstår att du blev besviken först, men skönt att det blev insättning och att de sa att det såg fint ut! Behöver inte vara äggen som är kass. Tycker ofta de säger att proven ser bra ut men man vet aldrig, kan ligga på mannen ändå.
    Har din man tagit några tillskott? Hur länge har du ätit q10? Vad hade du för AMH?

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?