• lisodan

Fler äldre som ska göra ivf?

Grattis Stockholmsmilen! Hoppas det blir några superembryon!

Själv mår jag bra som ruvare. Första dagarna efter ÄP var jobbiga, mycket smärtor i livmodern och SÅÅÅÅ trött. Redan på dagen för insättning började jag känna mig normal igen. Idag 5 dagar efter EP är jag mycket piggare. Lite svullna äggstockar känner jag när jag ska föra in Lutinusen. Lite svullen mage, men inget mot förra gången. Större, ömma bröst, men det e nog fr Progesteronet. Igår innan jag skulle somna ilade det till med smärta på höger sida av livmodern. Kan det ha varit ägget som fäste??? Så kändes det sist också kom jag ihåg. Och då blev jag ju gravid, även om det sen blev MA. hoppas! Ha en bra dag!

• lisodan

Grattis alla nya ruvare!

Jag var ju först att göra äggplock och insättning och idag visade det även plus på stickan!!!!! Känns så bra! Fortfarande bara ruvardag 10, så ska testa igen under veckan som kommer. Vi fick bara ut 2 ägg, och ett befruktades. Jag tror inte man ska räkna och stressa för mycket på antal ägg helt enkelt. Det räcker med ett ju. :)

Vi valde att "tjuvtesta" idag för jag har haft en del molvärk. Och kände mig liksom konstig igår. Nästan som att vara bakis. Lite som när jag var gravid för ett år sen. Nu gäller det bara för den lilla parveln att stanna i livmodern sisådär 8,5 mån. :) Inga dumheter och hålla på som det sista embryot, som bara klarade sig till v. 7.

Angående adoption och embryoadoption som diskuteras ovan, så kan jag tänka mig allt. Mitt mål är att vi ska bli en familj. Sen är detta första steget eftersom det trots allt verkar lättast o billigast. Och såklart har vi en stor önskan om biologiska barn.

Godnatt!

• lisodan

Tack, tack! Är ju fortfarande väldigt tidigt så vill vänta och se hur testen under veckan utvecklar sig. Tänkte testa igen imorgon. Så.det blir varannandag eftersom hcg nivån ska fördubbla sig varannandag.

• lisodan

Kan tänka mig att man känner och funderar annorlunda om man har fått ett barn redan. Jag kan tänka mig äggdonation också, fick bara inte med de.: ). hur mår du på RD5?

• lisodan
    Helendi skrev 2015-01-27 19:57:47 följande:

Då håller vi tummarna att allt klaffar för dig nu i februari Liil .7 ägg fick de ut idag hos mig, får se vilken kvalité de sen har . Har fått återföring på torsdag eftermiddag, så jag håller tummarna. Om det blir återsättning på torsdag kommer jag att testa på min födelsedag då det gått 14 dagar även fast deras officiella testdag är 18 dagar. Har vanligtvis en lutealfas på 12 dagar så om mensen inte kommit efter det så kollar jag. Om jag inte får plus så får jag åtminstone ta mig ett glas vin eller en paraplydrink på min födelsedag. På CvL kör dom någon typ av test med Bisolvon.  Vi ska ta dem idag och ska ta dem fram till insättning. Slogs av tanken när vi var där uppe att vilken business det är, såg massor med par som skulle in och plockas eller var på väg därifrån från plock. Undrar just hur många de hinner med på en dag? Såg åtminstone 7-8 par bara på tiden vi var där uppe.  

Flott resultat med 7. Hoppas de befruktas och delar sif fint!! Lycka till inför ET! Undrar också vad det är för test med Bisolvon,....:)
  • lisodan
    Helendi skrev 2015-01-27 19:57:47 följande:

Då håller vi tummarna att allt klaffar för dig nu i februari Liil .7 ägg fick de ut idag hos mig, får se vilken kvalité de sen har . Har fått återföring på torsdag eftermiddag, så jag håller tummarna. Om det blir återsättning på torsdag kommer jag att testa på min födelsedag då det gått 14 dagar även fast deras officiella testdag är 18 dagar. Har vanligtvis en lutealfas på 12 dagar så om mensen inte kommit efter det så kollar jag. Om jag inte får plus så får jag åtminstone ta mig ett glas vin eller en paraplydrink på min födelsedag. På CvL kör dom någon typ av test med Bisolvon.  Vi ska ta dem idag och ska ta dem fram till insättning. Slogs av tanken när vi var där uppe att vilken business det är, såg massor med par som skulle in och plockas eller var på väg därifrån från plock. Undrar just hur många de hinner med på en dag? Såg åtminstone 7-8 par bara på tiden vi var där uppe.  

Flott resultat med 7. Hoppas de befruktas och delar sif fint!! Lycka till inför ET! Undrar också vad det är för test med Bisolvon,....:)
  • lisodan
    Stockholmsmilen skrev 2015-01-27 22:44:34 följande:

Jo man tänker helt klart annorlunda när man har ett barn som är vårt biologiska.

Ärv på RD 6 idag. Brukar ju alltid börja blöda RD 8, 9 eller 10.

Bisolvon lät intressant, kan du Inter berätt lite mer om det.

Hoppas hoppas du ska slippa blödningar!
  • lisodan
    Happyland skrev 2015-01-28 10:36:08 följande:

En fråga: Hur gör ni andra med kaffe? Läst att det inte alls är bra att dricka kaffe i samband med IVF, så den här gången har jag slutat helt, sånär som på en latte typ en gång i veckan... Och laddar på kraftigt med D-vitamin.

Har fått veta fr kliniken att leva som vanligt fram till ET. Men jag behövde ju inte springa en maraton, som de sa- inte börja träna om man ej brukar. Sen max två koppar kaffe per dag och i övrigt leva som om man är gravid efter ET. De sa jag ska följa livsmedelsverkets information för gravida. Jag har fortsatt dricka kaffe och drack alkohol fram till helgen innan äggplock. Men i måttliga mängder. Och mindre kaffe än vanligt. Tar cirka 2 koppar per dag max....men mini koppar, så det blir kanske sammanlagt.
  • lisodan
    Helendi skrev 2015-01-29 19:59:19 följande:

Så har man ett embryo i sig )

Av de sju vi plockade i tisdags så var alla mogna och alla befruktades. Detta gör ett till mig och sex till frysen. Helt j-vla chockad, började nästan grina när läkaren kom in och berättade utfallet för mig. Fick ursäkta mig lite och förklara reaktionen.

Hade inga riktiga förväntningar då de ändrade dosen från 125-175-225-150 och dåligt östrogenvärde plus att jag fick spruta hela 16 dagar innan Ovitrellen.

Tänker hur som helst njuta av vår kommande semester, vi åker till Khao Lak på lördag.

JenJon5 - nu är du på g igen. Hur många sprutor måste du ta innan du räknas som nedreglerad?

Hur går det för dig Stockholmsmilen?

Lycka till Happyland imorgon på vulet.

Åh, grattis!!! Grymt ju!
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?