• Helendi

Fler äldre som ska göra ivf?

Hurra lisodan för lyckat ET Skål!

Angelique - hur går det för er? Har ni varit i kontakt med någon klinik eller har ni en paus nu?

Viola78 - visst borde du ha sprutat nån vecka nu? Hur har det gått för dig? Har du varit inne på någon koll än?

Usch, vilket busväder det är ute. Hoppas ni inte blåser bort Förvånad.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Här var man uppe med tuppen

Passar på att säga "Lycka till idag Stockholmsmilen!"

Lisodan - går allt bra för dig? Hur upplever du ruvartiden?

Och hur gick det för dig zasu?

Imorgon ska jag in på mitt andra vul. Håller tummarna att det ser bra ut. Fick ökad dos efter första vul och blodprov. Känner ingenting egentligen - har bara haft huvudvärk ett par dagar och uruselt humör.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Vad skönt lisodan att ruvningstiden hittills gått bra och nu håller vi tummarna att det var ägget som fäste Skrattande

Och zasu, vad bra i allt elände att de kunde frysa 3 blastisar och att ditt tsh håller på att gå ned. Får man fråga vad du låg på då de tyckte att det var för högt för återföring? Jag har senaste halvåret försökt att ställa in rätt dos och det går väl lite si och så.

Säger lycka till till Stockholmsmilen imorgon och håller tummarna att många av äggen blivit befruktade.

Själv hade jag mitt andra vul/blodprov idag och jag verkar vara synnerligen svårstartad Cool. Får en känsla av att jag kanske inte ska göra långa protokollet om det blir en till gång... Höjning av dosen igen och en ny koll på fredag. 

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Säger även jag välkommen lady!

Inressant det där med sköldkörteln och dess betydelse för fertiliteten. När vi gjorde utredningen så fick jag veta att Stockholm har gränsvärdet 2,5 för när de tycker att det måste åtgärdas. Å andra sidan så menar min läkare på CvL att det inte är så intressant så länge man ligger inom normalintervallet. Min husdoktor låter mig testa mig fram och är mycket lyhörd inför mina önskemål att optimera alla värden som jag kan inför ivf.

Grattis Stockholmsmilen till ruvarstatus . Vi har sagt att vi ger det tre ET och tar tar det sig inte under dessa så får vi vara tacksamma för den dotter vi har. Lättare sagt än gjort - men jag hoppas att jag om vi kommer dit då känner att jag gjort vad jag kunnat. Sen tror jag inte att vi hur som helst skulle börja skydda oss om ivferna misslyckas, under kan ske.

Lycka till på vul imorgon Happyland!

Amanda 2011.11.04
  • Helendi
    Hur går det för trådens ruvare? Lisodan, Stockholmsmilen? 

Känner mig skeptisk till att det här försöket kommer att funka då kliniken har laborerat så med dosenSkrikandes. Ska hur som helst ta min Ovitrelle ikväll och sen får man se hur det ser ut på ÄP på tisdag.

Liil - har du fått tid för FET i februari nu?

JenJon5 - Du börjar snart "spraya", var det inte så? Hur vanligt är det att man får sprutor istället för spray vid nedreglering?

Kittykat - du bör väl ha gjort ditt stimulerade FET nu, eller hur?
    Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Många grattis till dig lisodan till Plus!

Första plusset i tråden, må det bli många fler {#emotions_dlg.flower}Hjärta. Och du har helt rätt, man bör nog inte hänga upp sig helt på antalet ägg - det behövs ju bevisligen bara 1 guldägg.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Då håller vi tummarna att allt klaffar för dig nu i februari Liil {#emotions_dlg.flower}.

7 ägg fick de ut idag hos mig, får se vilken kvalité de sen har Cool. Har fått återföring på torsdag eftermiddag, så jag håller tummarna. Om det blir återsättning på torsdag kommer jag att testa på min födelsedag då det gått 14 dagar även fast deras officiella testdag är 18 dagar. Har vanligtvis en lutealfas på 12 dagar så om mensen inte kommit efter det så kollar jag. Om jag inte får plus så får jag åtminstone ta mig ett glas vin eller en paraplydrink på min födelsedag. 

På CvL kör dom någon typ av test med Bisolvon.  Vi ska ta dem idag och ska ta dem fram till insättning. 

Slogs av tanken när vi var där uppe att vilken business det är, såg massor med par som skulle in och plockas eller var på väg därifrån från plock. Undrar just hur många de hinner med på en dag? Såg åtminstone 7-8 par bara på tiden vi var där uppe.  

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Tack lisodan! Glömde att fråga igår om de ringer något idag så man får veta hur det gått med befruktningen. Tjaa, tiden får utvisa...

Lisodan och Stockholmsmilen: de prövar sen en tid om Bisolvon kan förbättra sekretet i livmoderhalsen och därigenom göra det mer lättflytande vid ET. Vet egentligen inte vad jag ska tro om det men det är ju receptfritt så den kan väl egentligen inte skada . På nåt vis känns det som det skulle funka "bättre" vid vanlig barntillverkning - att det på något sätt kan hjälpa spermierna att nå in till livmodern och äggledarna.

Välkommen Sthlmsthlm!

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Se där Happyland - det utvecklar sig bra från vul 1 till 2 tycker jag. Kommer nog att se lysande ut på vul 3 Cool!

Och det där med kaffe - jag körde faktiskt med koffeinfritt när suget blev för stort och idag har jag lyxat till det med en stooor kaffe med mjölk på morgonsidan. Återgång till koffeinfria drycker igen imorgon och under ruvartiden för min del. 

Min man har inte gjort några större förändringar - han dricker kaffe, snusar och tar sig ett par öl ibland. Visserligen käkar han zink, dvitamin, folsyra och larginin också så det kanske jämnar ut det hela. Han hade mycket bra prov i tisdags när han lämnade sitt bidrag i alla fall. 

Grattis kittykat till ruvarstatus Solig

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Så har man ett embryo i sig )

Av de sju vi plockade i tisdags så var alla mogna och alla befruktades. Detta gör ett till mig och sex till frysen. Helt j-vla chockad, började nästan grina när läkaren kom in och berättade utfallet för mig. Fick ursäkta mig lite och förklara reaktionen.

Hade inga riktiga förväntningar då de ändrade dosen från 125-175-225-150 och dåligt östrogenvärde plus att jag fick spruta hela 16 dagar innan Ovitrellen.

Tänker hur som helst njuta av vår kommande semester, vi åker till Khao Lak på lördag.

JenJon5 - nu är du på g igen. Hur många sprutor måste du ta innan du räknas som nedreglerad?

Hur går det för dig Stockholmsmilen?

Lycka till Happyland imorgon på vulet.

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?