• mom2012

Fler äldre som ska göra ivf?

Helendi det är game over för oss nu. Det var 7:e eller 8:e försöket... vet inte varför det inte går. Mina äggstockar ger ägg, 8 sist, de befruktas bra men slutar dela sig eller delar sig långsamt. Åldern kanske.

• mom2012

Jag försökte både för egen del och mannens del med massor av vitaminer och antioxidanter denna gång. Dock inte q10. För mannens del verkade det bli sämre. Slutade även med kaffe. Vi försökte kog föööör mycket denna gång. Ska läsa på....men vi ska nog ej göra fler försök.

• mom2012

Wow jenjoh. Många som befruktades. Får jag fråga ålder, korta/långa protokoll o vilka mediciner o doser du fick? Tog du några vitaminer eller kosttillskott också? :)

• mom2012

Jenjoh du bör kunna ta ett test efter BIM, om du vill. Annars vänta tills testdagrn. Lycka till!!!

• mom2012

På frågan när man testat, jag har tjuvtestat på BIM de flesta gånger. Den gång jag var gravid hände mkt hemma och dagarna gick och passerade BIM och morgonen före testdag kom jag på att mensen ej kommit och brösten va galet ömma. Visste redan innan testet att det var plus. Lycka! 2011 var det. Nu längtar vi syskon......men det vill sig inte. Många försök och besvikelser senaste två åren.

• mom2012

Då är vi i samma sits jenjoh. .. vi fick barn 2012 och har sedan jag slutade amma försökt. Det biter inte på oss :( Men dina 4 dagar över tiden låter hoppfullt tycker jag.

• mom2012

Kittykat vad är fsh ?

Tsh är sköldkörteln, och ska va längre än 4 helst under 2 vid planerad graviditet. Amh är äggstocksreserv.

• mom2012

Hej på er. Måste fråga om vikt. Jag går toklätt upp i vikt av alla hormoner men denna veckan tar priset med +3 kg. Är det ens möjligt? Måste vara vätska?

• mom2012

Jag är nedreglerad inför IVF så inte stimulering ännu :)

Vikten bekymrar mig mycket. Fick amh provsvar i fredags och i brevet från läkaren står bara 15 pmol/l. Inget om det r bra eller dåligt. Har googlat och en del menar det tyder på pco s. Det kan stämma med övervikt och ökad behåring som skett senaste året. På engelsk sida menar man 15 är low men inte very low.

Någon som vet ? Är 40 år....

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?