• lisodan

Fler äldre som ska göra ivf?

Angelique skrev 2015-01-29 07:28:06 följande:

Lisodan-verkar ju vara ett vinnande koncept!

Japp, :) men tror också man ska göra det som man själv känner funkar bra! så himla svårt att veta vad man ska tro på. En del säger bort med kaffe, andra inte. Förra gången drack jag en del koffeinfritt men sen läste jag att det finns nåt gift i det. Så vad ska man tro egentligen?
  • lisodan

Helendi: känner av grav en del tycker jag. Sen kanske en del är Lutinusen också , men....Lite lätt illamående, speciellt på morgonen och om jag borde äta något. Molvärk. Ömma bröst. Och på morgonen kan jag känna mig bakis. Kan också känna som lite sjukdomskänsla.....och så mer emotionel. hur mår du?

• lisodan
    Helendi skrev 2015-01-31 07:30:53 följande:

Lisodan: Känns nada, och jag förväntar mig inget heller. Symptomen man har är ju resultat av äggplocket och alla hormonet. De två gånger jag varit gravid har jag dessutom inte haft några symptom innan Biim och knappt efter.

Stockholmsmilen: Jag håller verkligen tummarna för dig. Kan förstå din vilja att vänta men ge inte upp än. Olika graviditeter kan ge olika styrka på test, så har det varit för mig i alla fall. Fingers xssed! 

Vilken ruvardag är du på? De två ggr jag har gjort ET, och ju blivit gravid, har symtom försvunnit från Ovitrellen i några dagar. Sen har det kommit nya symtom. :) men alla är ju olika! Hade en gulaktig flytning igår. Även väldigt spänd i magen. Har haft bakteriell vaginos några ggr i höst och nu e jag orolig att det är tillbaka. Kan tydligen ge missfall? Ska ringa 1177 nu. En tröst är att jag var rejält illamående imorse. :) Nu på väg till jobb....
  • lisodan
    Happyland skrev 2015-02-02 10:26:08 följande:

Igår var vi på ET och fick reda på att av våra 5 ägg blev 2 befruktade. Dessa två hade delat sig vidare och båda var godkända. Den ena var ngt fragmenterad, men i kategori godkänd medan andra såg bra ut.

Båda dessa fick jag insatta och hoppa nu innerligt att det ska gå vägen. Inga till frysen alltså.

Grattis, och lycka till nu!!
  • lisodan
    Stockholmsmilen skrev 2015-02-02 22:39:22 följande:

Happyland - lycka till nu!

Idag RD 12 får vi nog säga att mensen kom. Så då blir det ett fjärde och sista försök innan jag fyller 43 år nästa mens eller gången därpå.

Hur tänker ni andra - hur många försök kan ni tänka er om det inte går vägen nu.

Vad tråkigt! Hoppas på det sista försöket för er! Så länge jag mår någorlunda ok av behandlingarna kan jag nog tänka mig att fortsätta ett tag till, i samrådan med läkarna förstås. Denna omgång har varit mkt enklare för mig så det skulle inte kännas så jobbigt. Sen beror det ju på utfall. Om det återigen skulle bli missfall eller MA denna gång och det blir samma sak på evt sista gratisförsöket, så kan vi ju börja fundera på om det är någon idé. Kanske bättre att spara pengarna och krafterna till adoption. Ska nog ta en lite paus i såfall iallafall. Ta en långresa nånstans kanske. Ladda upp och ta hand om varandra.
  • lisodan
    kittykat skrev 2015-02-03 09:29:05 följande:
    Vi använder donator, och det är bara tillåtet på universitets-klinikerna här i Svergie. Det blir så mkt mindre valmöjligheter då.
    Jaha, jag förstår!

• lisodan

Jag är så orolig. Kan inte koncentrera mig på att jobba. Superförkyld också. Tycker att symtomen är som bortblåsta. Det är som om brösten har pyst ihop, illamåendet är borta. Rädd för MA igen, för det har inte varit några blödingar.

Känner mig nästan säker på att jag ej är gravid längre. Sist visste jag också och hade rätt! Väntar också svar från kliniken vad jag ska göra åt min bakteriella vaginos. Är livrädd att den ska ge missfall, om det inte redan är kört! Jävla skit!!

• lisodan
    kittykat skrev 2015-02-03 13:25:48 följande:
    Vilken v ska du vara i nu? När ska du på första ultraljudet? Hoppas att det inte är mf/ma <3
    Vecka 6 (5+0). Det som jag tycker är läskigt är att jag kände av mer för några dagar sedan! UL är först 19 feb. :-/
  • lisodan

Tack för er pepp. Tyvärr så har jag ju erfarenheten att det inte måste blöda för att det ska vara missfall - eller snarare MA. Allt från förra året kommer tillbaka. Det var så fruktansvärt fruktansvärt ledsamt och upprivande att upptäcka att det inte fanns något tickande hjärta. Är SÅ rädd att det ska hända igen! Känner att de borde ringa upp mig från kliniken- efter allt jag fick uppleva förra året. Men jag antar att alla har sitt förflutna i den här svängen. De flesta har sina små sorger de bär på! Och de har massa fler par att behandla.

Hur fungerar det där med att kroppen blir van vid progesteronet? Avtar symtom då?

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?