• Stockholmsmilen

Fler äldre som ska göra ivf?

Grattis!

Flaxkatten skrev 2015-03-07 10:40:49 följande:

Kunde inte hålla mig från att tjuvtesta idag, känner mig så himla gravid liksom - och det var positivt!!!! Halleluja! Nu börjar ju bara grubblet hur stor risken är att det lossnar... Hur många av er har fått positivt för att sen få missfall? När har det hänt isåfall? Eftersom jag har två embryon insatta, kan ett lossna och det andra klara sig?

• Stockholmsmilen

VUL nr 2 idag och det blir ÄP på fredag. 10 sprutdagar totalt. Det har varierat mellan 9 - 11 dagar, så imorgon blir det ägglossningssprutan.

Hur många dagar tog ni sprutor?

• Stockholmsmilen

Har dessvärre haft en massa symptom efter att ha ruvat 5 ggr som inte varit positivt.

Ikväll ägglossningssprutan och på fredag ÄP.

• Stockholmsmilen

Lisodan - skönt att det slutade bra.

Själv gick det inte bra bara 2 ägg. Sist blev det 12 ägg, jag som brukar producera bra annars. Så nu vet jag inte om det blir någon återföring.

• Stockholmsmilen

Idag flyttade 2 ägg in i min livmoder. Ett 8 celligt och ett 7 celligt. Det blev ET efter 3 dagar istället för 2 små som vanligt.

Båda blev alltså befruktade och delade sig.

Lustigt sist fick jag 12 ägg, 7 eller 8 befruktade och ändå bara ett 4-celligt och ett 3-celligt.

De sa på SH att ju fler ägg ofta högre bortfall samt att det inte beror på antalet utan kvaliteten.

Så nu hoppas jag och väntar bara.

Är det några som vill ses över en fika som bor i Stockholm?

• Stockholmsmilen

Så underbart!

lisodan skrev 2015-03-16 21:54:36 följande:

Träffa en liten skruttis som redan börjat sprattla hej vilt! Vi såg 2 armar och 2 ben i fredags. :) 10+3. Hoppas ni andra snart ska få uppleva detta mirakel!

• Stockholmsmilen

Vad kul! Kanske några fler som bor i Stockholm och vill ta en fika på stan?

Flaxkatten skrev 2015-03-17 09:01:15 följande:

Hej Stockholmsmilen! Som jag sa, det rör kvalité som räknas, inte kvantitet

Ses gärna på en fika! Nån mer här som bor i Stockholm?

• Stockholmsmilen

Jag hade fortsatt. Frågan är om jag inte hade gått direkt på en fullständig IVF och sparat det frysta ägget då det inte åldras.

vinter11 skrev 2015-03-18 16:36:47 följande:

Hej, ni "äldre" som gör ivf och fet! Jag är 40 och har ett barn via lyckat ivf 2012. Vi fick då två till frysen. Så i år har syskonförsök inletts! Har precis gjort fet med det ena och har nyss testat negativt. Så vi har en chans kvar! Går på linnekliniken. Jag funderar på om det är någon ide att göra en ny ivf eller om vi ska nöja oss med en sista fet. Jag hade AMH 0,8 när jag var 37 och vid ivf när jag var 38 fick vi ut 7 ägg, 5 befruktades varav 3 av god kvalitet. Vad kan chansen vara att få ut bra ägg vid ny ivf? Någon som har någon erfarenhet?

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?