• lisodan

Fler äldre som ska göra ivf?

Tror det först är när man kommit fram till köerna i länderna. Då ska man ej försöka bli gravid. Så långt har vi ej kommit, vi står än så länge bara i den svenska delen. Men kanske ska kolla upp ordentligt.

• lisodan

Långa protokollet. Suprecur och Gonal-f. Lyckats bli gravid båda gångerna, dock MA första försöket. Fått få men bra kvalitet på embryona.

• lisodan

Var på KUB idag. Känns fortfarande lite konstigt att sitta i ett väntrum med andra magar. Hör jag verkligen till här? Det gick iaf jättebra. Lägst sannolikhet på de farliga trisomierna 1:20 000. 1:1548 på downs syndrom. Så skönt!

Annars såg allt annat bra ut också. Bra storlek, fint bildade organ än så länge. Sprattlade ordentligt därinne. Hoppas snart ni andra ska få uppleva detta!!

Vill ni se en bild?

• lisodan
    Andje skrev 2015-03-31 18:58:44 följande:

Usch och blä och fy. Ruvardag 5 och det känns verkligen som mensvärk emellanåt. Det spänner också i livmodern och jag är alldeles hård på magen nedanför naveln. Någon som känner igen nåt av det? Hoppet sviktar ganska mycket idag.

Japp, har haft som mensvärk och då har jag varit gravid. Har fortfarande det, senast idag. Vaknar till och med av det. Hårdheten känner jag också igen, men kanske lite senare? Minns inte. Är det blastocyst?
  • lisodan
    Andje skrev 2015-03-31 20:38:56 följande:
    Vilken fin liten krabat du har i magen

Det var inte en blastocyst utan ett 3-dagars 10-celligt embryo. Känner mig allt annat än hoppfull idag. Har vaknat de två senaste nätterna av att det gjort ont i magen men då har det gått över när jag kissat.
    Usch, tror jag lägger mig tidigt ikväll och tänker att imorgon är en ny dag med nya möjligheter
    Tack!
    Hoppas du får ett plus! Båda gångerna jag har varit gravid efter IVF har jag först fått mindre symtom och nästan känt mig normal. Tror ägglossningssprutan gått ur kroppen. Dag 4-5-6 nånting. Men några dagar senare har jag kännt nya symtom.
  • lisodan

Jag hade 300ie på Gonal-f. Blev bara 2 ägg, ett klarade celldelning~ men det var iofs ett perfekt embryo sen. Fick så högt med en gång båda gångerna för jag var med i nån studie baserat på AMH värdet.

• lisodan

Tack alla, idag har jag gått som på moln, trots illamående, spänd mage och trötthet. :)

Grattis JenJoh5 till fint tickande hjärta! Magiskt!

• lisodan

Tack alla, idag har jag gått som på moln, trots illamående, spänd mage och trötthet. :)

Grattis JenJoh5 till fint tickande hjärta! Magiskt!

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?