• lisodan

Fler äldre som ska göra ivf?

Grattis Flaxkatten! Skulle också vilja ha tvillingar- förstår dock att du känner dig överväldigad och orolig också.

Andje- tycker det låter som du är gravid! Kanske ska testa i helgen om du är ledig? Alltid skönt att få smälta lite tillsammans när man är ledig. (om du/ni brukar vara lediga på helger förstås). Lycka till!

Och lycka till ni som väntar på mens, start eller ruvar- känns som det händer lite i tråden.

Själv är jag inne i vecka 15 nu (!!) Hade ju lyckat KUBtest förra veckan så borde känna mig glad och lugnare nu. Men icke, har ej känt av så mkt symtom senaste dagarna och blir fortfarande orolig fast jag vet att det är vanligt att det vänder nu. Och känner mig lite låg och ledsen utan att jag helt kan sätta fingret på det. Och det är ju jättekonstigt! Nu ska jag ju vara så glad och lycklig? Kanske är hormoner som spökar eller en reaktion på allt kämpande genom åren och att pusten kanske lite går ur en när det äntligen börjar gå bra och åt rätt håll?

Ha en fin helg allihop!

• lisodan
    Andje skrev 2015-04-13 08:55:03 följande:

Har fått världens sämsta födelsedagspresent nu på morgonen. "Inte gravid".
    Usch, idag är det tungt

Beklagar!
  • lisodan
    Sthlmsthlm skrev 2015-04-20 17:54:09 följande:

Förra måndagen så jag är på Rd7. Känner inte ett smack!

Ungefär vid den tiden i ruvningen började jag känna ingenting, kände mig normal igen. Men på rd 9 vände det båda gångerna. Och då var det gravidsymtom. Så min analys är att det är Ovitrellen som slutade kännas och kanske alla andra hormonmediciner jag tog innan. Håller tummarna!
  • lisodan

Liten uppdatering från mig. Är nu i vecka 16, 17 imorgon. Väntar spänt på att få känna de första fosterrörelserna, men det är nog för tidigt. Istället känner jag av endometriosen igen ibland och en hel del molvärk när livmodern växer. Pendlar från att vara superglad till supernojig och när jag inte tror det ska gå bra. Jobbigt men för det mesta är allt bra och underbart. Håller fortfarande koll lite här inne och håller tummarna för er alla! <3

• lisodan
    Sthlmsthlm skrev 2015-04-21 17:35:03 följande:

Nu börjar det! Mental pain!!

RD8. Nattsvettningar. Ljusrosa lutinusflytningar. Lite svag mensvärk. Precis som förra gången då det inte blir. Då fick jag mens på RD13.

Olidligt.

Ja, det är en fruktansvärd pärs att gå igenom mentalt. Håller tummarna för att det ska bli ett fint resultat!
  • lisodan
    Saturnus skrev 2015-04-20 22:06:58 följande:
    Åh vad härligt! Försök att njuta, har du gått förbi vecka 12 så är risken för mf minimerad! Snart är det RUL då får du se bebisen :) kram

Håller tummarna för dig SthmSthm!
    Jo försöker njuta, men är svårt att släppa oron. Sett bebben har vi gjort många ggr redan dock, men längtar till rul när vi får veta lite mer. 3 veckor kvar- fick ganska sen tid
  • lisodan
    Angelique skrev 2015-04-21 16:59:48 följande:

Fantastiskt lisodan, klart det går bra. Magen växer ju!

Jo, det gör den baskimej!
  • lisodan
    Angelique skrev 2015-04-22 07:36:45 följande:

Sthlmsthlm: det är ju så jobbigt! Håller tummarna!!

Lisodan, härligt! Ska ni titta vad det är?

Ja, vi vill se om det är en tjej eller kille. Tror så starkt att det är en pojke att vi börjat kalla lillen för han, så kanske bra att koll tänker vi. Är himla nyfikna också!

Lycka till alla! Tråkigt zasu, känner igen besvikelsen!
  • lisodan

Ååhh! Grattis till plus Helendi och Hemlig78! Och lycka till alla andra!

Själv tickar veckorna för oss. V. 19 nu och RUL på tisdag. Har dock fortfarande svårt att tro på det ibland trots att magen växer. Men idag fick jag lyssna på hjärtljud för första gången. Sååå häftigt! Även första besök hos psykolog idag och ska börja gravidyoga nästa vecka, så nu gör jag äntligen något aktivt för att försöka dämpa oron.

Helgen ska bli en bra helg! Vi börjar med tapas i kväll!!

• lisodan

RUL idag, allt såg bra ut! Det verkar som det är en liten tjej! Känns ofattbart efter vårt kämpande!

Vet tyvärr inget om kosttilskott. Jag körde bara med Folsyra, drog ner på kaffet lite innan och slutade snusa. Var till och med på fest och drack en del öl helgen innan äggplock.

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?