Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

Ung, gravid och orolig

tatting skrev 2015-01-06 12:12:40 följande:

Kimbra, du fick många svar. De är i princip bara två: 1) De som har barn eller vill få barn eller ångrar sig att de gjorde abort tidigare; 2) De som lurar oss eller bedrar sig själv att de gjorde rätt när de mördade sitt barn.

Tro mig, jag vet vad jag säger. Jag arbetade i gynekologi och träffade många kvinnor efter abort. De kände sig hemskt och var djupt deprimerade. Samtidigt såg jag många gravida kvinnor som var glada och tackade för sitt barn. Även träffade jag en ung tjej som tänkte om göra abort. Hon grät och visade mig ett resultat av ultraljud med bilden av sitt barn. Hon såg jättelycklig ut.

Du skrev att din älskling - pappa av barn - stöder dig. Det är viktigt. Riktig man är man som bär ansvar för sina beteendet. Akta din ny familj!

Jag tycker du kan sluta sprida din anti-abort propaganda. Om det är sant att du arbetat och träffat kvinnor i samband med deras aborter så tycker jag nog du ska sluta med det. Jag har träffat flera kvinnor som är absolut tillfreds med sitt beslut och inte ångrar att de gjort abort. De har inte dödat några barn. Det är ett beslut som är upp till varje person och du har inte rätt att avråda någon baserat på dina värderingar.
Svar på tråden Ung, gravid och orolig