Ung, gravid och orolig
Vet att det finns rätt många trådar om just detta så jag tänkte att jag kan hopa in i den här! Även jag fick för ngn vecka sedan reda på att jag är gravid. Pappan och jag har en bra rellation men är icke tillsammans. Redan från början har jag förstått att jag måste göra mig redo för att ta hand om det här barnet ensam då pappan är skräms av bara tanken på ett barn. Jag hade förmodligen inte skrämts av detta i sån grad om jag inte var orolig för framtiden oxå, jag vet inte om jag sla behålla eller inte men det har alltid känts fel för mig med en abort. jag är väldigt ung, runt tjugo års åldern och har inte mycket att stå på. Jag har en fantastisk familj som skulle stötta mig om jag behövde och med all säkerhet skulle hjälpa mig ekonomiskt men jag är rädd. Hur bygger jag en framtid för ett barn på något jag inte har ännu? Är det själviskt att föda ett barn till världen där det inte är säkert att pappan skulle orka vara närvarande? Jag vill tänka att jag är stark men jag känner mig så liten pch rädd just nu. Jag har ändå bra förutsättningar...'men hur gör man när man inte har jobb högre utbildning eller lägenhet. Hur ska jag klara att ta hand om ett barn själv? Jag kan vakna ibland och tänka att en abort är det självklara men mitt hjärta håller inte alltid med... Jag kan inte bestämma mig... Och det måste jag göra snart. Någon mer som varit med im detta eller har goda råd?