Inlägg från: Anonym (varitmedomsamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (varitmedomsamma)

Bli gravid efter p-piller hur lång tid?

hej! det kan vara möjligt med att du kan bli gravid så här fort. 
    din mens kan bli oregelbunden eller inte komma alls. eftersom dina p-piller har gett ut hormoner och när du slutat med dom så måste kroppen ställa om sig.

alltså kan du inte bli gravid förrän din mens kommit eftersom du då inte har ägglossning. även om du fick din mens efter p-pillerna kan det dröja upp mot 6 månader tills du får den igen. pga alla hormoner som måste bli rätt.

Anonym (varitmedomsamma) skrev 2015-01-02 21:46:27 följande:

hej! det kan vara möjligt med att du kan bli gravid så här fort. 
    din mens kan bli oregelbunden eller inte komma alls. eftersom dina p-piller har gett ut hormoner och när du slutat med dom så måste kroppen ställa om sig.

alltså kan du inte bli gravid förrän din mens kommit eftersom du då inte har ägglossning. även om du fick din mens efter p-pillerna kan det dröja upp mot 6 månader tills du får den igen. pga alla hormoner som måste bli rätt.

insåg att det där var väldigt osammanhängande men hoppas du förstår iallafall!
    fredagsexemplar skrev 2015-01-02 23:44:52 följande:

tack för svaret! Jaahaa okej jaa men då är de egentligen inte mycket mer än att vänta! Hoppas inte de ska behöva ta 6 månader bara! Har tagit en paus för ett år sedan på någon månad. Då hade jag min mens regelbundet ändå. Så jag hoppas mimn kropp jobbar som den ska och hajar vinken!
    :)

jag behövde bara vänta i 2 månader sen var min regelbunden igen :) men jag hade yasmin och det kanske är olika beroende på vilken man har
    fredagsexemplar skrev 2015-01-02 23:44:52 följande:

tack för svaret! Jaahaa okej jaa men då är de egentligen inte mycket mer än att vänta! Hoppas inte de ska behöva ta 6 månader bara! Har tagit en paus för ett år sedan på någon månad. Då hade jag min mens regelbundet ändå. Så jag hoppas mimn kropp jobbar som den ska och hajar vinken!
    :)

jag behövde bara vänta i 2 månader sen var min regelbunden igen :) men jag hade yasmin och det kanske är olika beroende på vilken man har
    Anonym (skit prat!) skrev 2015-01-06 21:35:56 följande:

Slutade med p-piller den 26/9-14 hade sex den 16/10 -14 testa positivt den 2/1-14. Hade ingen mens när jag sluta med pillerna och han inte få någon innan jag blev gravid.

Strunta i vad andra säger. Din kropp funkar inte som alla andras och alla återställer sig olika fort efter p-piller för mig tog de inte ens 1 månad innan jag blev gravid för andra tar de flera år. Men ddå har de förmodligen inget med pillret att göra längre utan med att man lever för stressigt ect.

jag var vid ungdomsmottagningen då dom sa till mig att det kan ta upp till 6 månader innan du får den igen eller tills den blir regelbunden och det är för att kroppen måste ställa om sig till sina egna hormoner.

Men självklart är det helt olika beroende på person :)
Svar på tråden Bli gravid efter p-piller hur lång tid?