• zorina

hur gör man för att få sova????

Min treåring somnar i sin egen säng.. sen vaknar vid ca tolv igen... sitter man i hennes säng tar det två tim innan hon somnar om.. och då vaknar hon inom en timme igen! Ligger hon mellan oss ja då sover hon som en stock resten av natten medans vi ligger vakna då hon knör och sparkar osv.... tacksam för tips då detta börjar bli ohållbart!

• Svar på tråden hur gör man för att få sova????
  • Flickan och kråkan

Vi har breddat vår dubbelsäng med vanliga sängar. Alla har haft gott om plats. Alla har haft sällskap. Alla har sovit gott. Vi hade som störst en 4 meter bred säng på 5 personer. i somras flyttade våra äldsta till egna rum - de var då 5 respektive 6,5 - gick plättlätt. Nu har vi bara en vanlig 90-säng bredvid vår dubbelsäng där vår 1,5-åring sover.

• Natulcien

Uppenbarligen behöver hon sällskap och närhet, så antingen kan ni ju bredda er säng, eller låta henne sova på en madrass intill er säng? Eller så kan ju en vuxen flytta till en annan säng? Finns väl många lösningar? Glad

• BCH52

Gör som flera tidigare berättar här, ordna en säng till intill era låt henne sova där istället så länge hon behöver. Barn är olika det är bara att acceptera. Bry er inte om välmenande släktingar och vänner som kommer med olika råd om hur ni ska bära er åt för att få henne att somna och sova i sin egen säng. Ni vet redan att hon sover bäst om hon får sova hos er. 
    Sexlivet kan bli lite knöligt att få till, man får passa på när man kan helt enkelt. 
    Hon kommer att klara av att sova i sin egen säng så småningom. Ni kommer att få ett tryggt och tillitsfullt barn om ni låter det hela gå i hennes takt.

• zorina

Ja vi har en säng brevid redan men den vill hon inte sova i. Hon ska ligga så tätt som möjligt så tror inte det spelar ngn roll hur bred sängen är ändå... ja jag antar att det bara är att härda ut ett tag till då :)

Och sexlivet funkar eftersom hon sover till tolv så hinner man allt med det ;)

• En blå giraff

Vi har också en 3,5-åring som kommer till vår säng. Ibland om det blir för trångt så brukar jag gå och lägga mig i soffan. Men oftast kan jag sova fast han ligger mellan oss.

• Kina79

Jag har flyttat in till yngsta. Sover med henne i hennes 120 säng. Hon är 4 1/2. Mannen snarkar o jag orkar inte med både det och Samsonite. Så jag sover hos henne. Alla får sova.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Kina79

Samsonite är samsovning

• Kina79

Samsonite är samsovning

• zorina

Ja man kanske får skaffa en större säng till henne så jag får plats där.. men kommer en liten bebis i maj om allt går som de ska så kanske är dumt att börja med det.. skönt att höra att det är fler som har barn som inte sover själva :)

• glassen

Du vänjer dig nog. Min 8-åring sparkas hemskt mycket på nätterna. Jag har en 8-åring på ena sidan och en 5-åring på andra.
    Det enda tips jag kan ge dig är att köpa bredare säng om det är väldigt trångt, men det är inte säkert det hjälper. Barn lägger sig ofta väldigt nära föräldrarna ändå.
    Alternativet är väl att du och gubben sover varannan natt i er säng med tösen och den andra föräldern sover någon annanstans så får ni ju sova varannan natt.

• thefee

Så hade vi hemma också i några månader med sonen. Han har till och från haft problem att sova och väldigt sällan sovit en hel natt utan något avbrott tills för ca en månad sen när jag fick nog. Jag gick igenom vår dag och försökte se hur jag kunde ändra den för att han skulle börja sova bättre. Vi har en bebis på 3 månader och med två som vaknar på natten så blir man lätt utmattad. Vi har av någon anledning alltid haft på tv:n hela dagen nästan. Mest som bakgrundsljud både innan vi fick barn och nu efteråt. Sonen är 3 år och har visat både mer och mindre intresse för tv:n och i somras började han vakna och vara vaken mellan 2-4 timmar varje natt! Vi provade alla möjliga saker och en dag fick jag nog och tänkte att nu får det räcka. Vi börjar om hela dagen på ett annat sätt och det första jag gjorde var att inte sätta på tv:n. Sedan dess har han sovit hela natten nästan varje natt.

• zorina

Okej! Det va intressant.. Ska kanske pröva det :). Tvn är nästan alltid på här med även om ingen tittar på den.. Hon sitter mest med hörlurar och lyssnar på musik när hon varvar ner.. .men allt är värt att pröva :). Just nu har ja ställt in rese sängen brevid min så hon lägger sig där på natten och sover hyfsat bra då iaf :)

• Natulcien
    zorina skrev 2015-01-21 22:53:14 följande:

Okej! Det va intressant.. Ska kanske pröva det :). Tvn är nästan alltid på här med även om ingen tittar på den.. Hon sitter mest med hörlurar och lyssnar på musik när hon varvar ner.. .men allt är värt att pröva :). Just nu har ja ställt in rese sängen brevid min så hon lägger sig där på natten och sover hyfsat bra då iaf :)

Ok. Att TV'n står på jämt tror jag inte alls är bra när man har små barn hemma. Det blir ju väldigt mycket intryck och flimmer och säkert riktigt stökigt i huvudet på dem när de ska sova.
Svar på tråden hur gör man för att få sova????