bli gravid med första barnet 2015
Hej :) jag är en 22 årig tjej som försöker bli gravid. Enligt beräkningar så skulle ja haft ÄL 1/1, kan ju hoppas att de stämde och att de slutar med ett plus denna gång :) hade varit kul att följas åt!
Hej :) jag är en 22 årig tjej som försöker bli gravid. Enligt beräkningar så skulle ja haft ÄL 1/1, kan ju hoppas att de stämde och att de slutar med ett plus denna gång :) hade varit kul att följas åt!
Hej!
Jag och min sambo har precis bestämt oss för att det är dags att börja försöka. Har nu slutat med p-piller/p-ring som jag haft i ca 12 år så är inte helt säker på hur min mens fungerar, men borde haft ÄL ca 29/12 så ungefär samtidigt som er andra. :) Har känt en del symptom men dessa började redan strax innan beräknad ÄL så misstänker att dessa är på grund av att jag slutat med p-ring. Sen känner man säkert efter lite extra också. :P Trodde aldrig att jag skulle bli såhär fixerad när det väl var dags men här sitter man och googlar varenda lediga stund man har. :P
Din sambo låter väldigt lik min.. min sa att han helst inte ville prata så mycket om de förens ja blir gravid/om jag blir gravid. Rätt förståeligt iofs :) De värsta är om man går o tänker på det för mycket att man inte lyckas för det?! Har du/ni någonsin tänkt så? Är dock väldigt svårt o bara sluta tänka på de
jag håller med er! Det enda man gör är att googla och leta massa info mm... man är som typ besatt :-P Jag är själv 29 och min sambo är lika gammal. Vi har börjat sätta igång nu och veckan ska jag testa mig... är supernervös då detta är första gången för både mig och min sambo, har inga barn sen innan... så skönt o ha några att ventilera med
Gud vad skönt det måste vara att ha berättat för dom! Vi håller allt hemligt och det kommer bli jättejobbigt! Det känns som dom frågar allt oftare om vi vill gå med ut och ta en öl och det planeras middagar hit och dit. Det känns som dom snart kommer förstå när man alltid kör och aldrig dricker... I helgen som va valde vi tom att stanna hemma för att det inte skulle verka misstänksamt. Shit vad nojig man blir! Det är ju förmodligen bara vi som tänker på det! :P
Detta med o försöka vänta med att ta gravtest är inte det lättaste, tålamod är inte min starkaste sida ;)
Är nog bara o vänta här också, har BIM 15/1. Så Mariajensen85 du är först på tur
Ska bli så kul o följa er alla, tror vi alla har BIM nästan samtidigt :)
Jag ser att mina gubbar jag gjorde till alla välkommen jag skrev blev frågetecken! Konstigt.. Var inte alls meningen att vara dryg, det var glada gubbar i min telefon! :/
Jag har bim imorgon... hoppas jag får hem testen imorgon, beställde dem i helgen... Nu har jag haft typ "mens-smärtor" under ett par dagar... hoppas verkligen inte det är mensen som är på gång... Visst, vi har nyss börjat försöka men man blir ju så hoppfull och går och fantiserar namn och när man berätta för folk och när man får en stor mage osv... vill att dessa fantasier ska bli verklighet
Någon av er som tar några vitaminer eller vet om att de finns något som kan va bra när man försöker bli gravid? :)
Jag är också 24 och vi försöker första gången & första barnet. BIM 25 januari och borde ha äggstanning på lördag, spännande!
Jättetack :) hur går det för er alla??
Dem veckorna kommer bli sjukt jobbiga. Liksom att försöka att inte försäga sig till någon. Man blir ju grymt besviken om de skulle skita sig :/ men förhoppningsvis så går det bra :)
Ja tänkte att ja kör på stort på en gång med testerna :p dem va inte så dyra å så har jag några gånger jag kan testa också :) men när jag väl har fått dem så kommer det vara svårt att låta bli dem :p
Hej tjejer!
Vilken trevlig tråd, jag hoppas gärna in!
Jag och min man har försökt sedan oktober 2013, det vill säga 15 månader. Tyvärr vart det inte helt enkel för oss. Men det kommer säkert :)
Jag hade ÄL 1/1 och BIM 15/1. Hoppas inte på fär mycket efter alla dessa månader.
Jag äter folsyra och försöker att komma ihåg andra vitaminer :)
Lycka till i babyverkstan! Det ska bli roligt att följa er :)
/ TB
Jag har räknat helt fel på min bim.. den ska vara nu på söndag den 11. Inte den 12 som jag trodde först. .. va tror ni om att göra ett CB digitaltest imorgon eller på fredag.. vet att jag sa att jag skulle vänta till bim dagen men den här väntan gör mig galen
Oj blev frågetecken när jag gjorde smiley, haha!
Jag ska försöka att inte hoppas för.mycket men de känns som att för att jag ska kunna känna mig lite lugnare så måste jag testa. Låter kanske helt sjukt men de är så jag känner :p
Kanske en konstig fråga men är det någon som hört om bisolvon-metoden? :)