• iowa

bli gravid med första barnet 2015

Hej alla!
    Jag hänger gärna med här om det är ok?

Jag och min sambo bestämde oss efter jul för att börja försöka bli med vårt första barn. Vi är båda 23 år. Har dock dålig koll på min menscykel då den alltid varit väldigt oregelbunden, inte ovanligt att det är drygt två månader mellan menstruationerna. Har börjat tempa och använda appen Natural Cycles som hjälp för att få koll. Är nu inne på dag 12 i cykeln, och hoppas på att med hjälp av ägglossningstester samt appen att kunna pricka in ÄL.

Hoppas på ett plus under året!

• iowa
    Joozzaan skrev 2015-01-06 21:08:38 följande:
    Det är nog både och. Att jag inte känt något speciellt och att jag inte tror vi prickade in ÄL utan blev inte mycket mys just den veckan :/ så skulle det bli positivt på lördag så blir jag nog chockad och tror något inte står rätt till haha.

En fråga. Man ska ju gärna testa på morgonen med morgon urin. Men jag jobbar natt, blir det eftermiddag för mig då eftersom det är min morgon? Någon som vet? :)
    Spontant skulle jag tro att det är bättre på eftermiddagen när du vaknar då urinen får vara längre tid i blåsan. Men sedan är det nog bra att testa en morgon när du inte jobbat natt också/istället för att vara säker på resultatet.. Svårt!
  • iowa

Jag följer er alla som får testa i dagarna med spänning, håller tummarna för er! 

Liten uppdatering: På min front egentligen intet nytt, började med multivitaminer häromdagen, kul när jag kom hem med burken och sambon fick syn på den. Kommentaren var "Va, jag vill också ta vitaminer, köpte du ingen till mig?". Roligt med en engagerad sambo! 

Vi är ju som sagt på vårt första försök, haft sex minst varannan dag sedan mensens slut. Har som jag tidigare skrivit mycket dålig koll på min mens, vet egentligen bara att den alltid varit oregelbunden. Sedan dag 11 har jag kört med dagliga ÄL-tester, hittills utan något klart positivt resultat. Får två klart synliga streck, men har ej tyckt att de varit lika starka. Någon som har erfarenhet av ÄL-tester, får man någonsin ett helt solklart positivt resultat där linjerna är lika starka? 

Idag är jag på dag 19, och enligt appen Natural Cycles där jag gjort en mycket grov uppskattning av min menscykel, ska ägglossning vara på G under den kommande veckan. Hoppas, hoppas. Har idag som molvärk i nedre delen av magen, inte helt olikt mensvärk. Har ingen direkt uppfattning av hur min ägglossning brukar kännas. Ni som känner av denna, hur känns det för er under ÄL?

Jag kommer fortsätta med daglig tempning, multivitaminer och sex varannan dag fram till nästa mens om jag inte får något tydligt utslag på ÄL-testerna/tempningen. (vilket iof förhoppningsvis inte blir någon mens, men det känns väl optimistiskt att vänta sig resultat på första försöket...)

• iowa

Dag 25 i cykeln, ÄL-testat dagligen sedan CD 12, nästan börjat ge upp hoppet om att jag ens har ÄL. Men visst ser väl detta positivt ut? (:

• iowa
    angel-1990 skrev 2015-01-22 17:22:43 följande:
    Jag ser tyvärr ingenting.. Men jag är heller ingen fena på att analysera tester. Ta ett nytt om några dagar om mensen inte kommit?
  • iowa

Enligt ÄL-test samt min Temp-app så ligger jag ÄL+5 idag, först nu börjar jag förstå ivern och otåligheten att få testa. Känner mig dock rätt osäker på tempningen då det svänger så mycket, någon som är duktig på att analysera tempkurvor? Har jag haft ÄL? Vill tillägga att det är första gången jag använt ÄL-stickor och känner mig inte helt hundra på dem, särskilt efter att ha läst X antal trådar här på FL om dem... Hjälp?

Och en fråga till er som inte plussat den här gången, kommer ni göra något annorlunda nästa försök?

Kram på er!

• iowa

Och där kom min mens med. Det var ett försök det.. Nu går vi in på andra. Låååångt till ÄL, minst 20 dagar..

• iowa

HERREGUD! Vad gör jag nu? Inga tveksamheter direkt..

Andra försöket och trodde verkligen inte det tagit sig... Känslorna är överallt och jag försöker att undvika impulsen att ringa sambon på en gång. Vill försöka vänta med att berätta till imorgon efter jobbet (jobbar kväll idag och dagen imorgon), så vi har lite tid tillsammans. Enligt Natural Cycles är jag gravid i vecka 4. Kommer nog ta några dagar att smälta det här, men gud vad glad jag är!
  • iowa
    Tumvante skrev 2015-03-04 09:28:07 följande:
    Då är vi två med + idag grattis
    Åh vad roligt! Grattis till dig med! Glad
  • iowa

Tack för alla grattis ???? Önskar er alla lycka till med bevisverkstan, hoppas det tar sig för er alla under de närmaste månaderna! ??????

• iowa

Och såklart skulle frågetecknen vara smileysar!

• iowa
    angel-1990 skrev 2015-01-23 20:11:40 följande:

Vet det är svårt att se på bilden pga dålig kamera. Lättare att se i verkligheten... men ska testa imorn eller på söndag..

Hur går det för dig TS? Länge sedan update! Kram
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015