• FiiaN

bli gravid med första barnet 2015

jc86 skrev 2015-01-07 10:42:17 följande:

Jag sa ju igår att jag hade en liten miniblödning som var utblandad med flytningar. Det hände på förmiddagen och sen såg jag inte röken av det på hela dagen. Nu hände samma sak på morgonen igen. Är det någon annan som upplevt detta?  Kan en nidblödning komma fler än en gång? Eller ska jag helt och hållet ställa in mig på att det inte gick denna gång? Har läst att blodkärlen blir sköra och lätt brister när man är gravid men det känns så onaturligt att det kommer blod när man absolut inte vill att det ska göra det. Det är visserligen väldigt lite så det är inte mensen.. Men kan det betyda att den är påväg? Jag blir tokig av allt detta spekulerande som sker inom mig! Varför kan man inte bara låta det gå som det går utan att fundera så mycket? :P

Hej!

Det är nog inte mycket till hjälp, men jag har liknande "problem". Lite blod i flytningarna då och då. Man blir ju knäpp och går och kollar hela tiden, sån är i alla fall jag :)

Jag har dock haft en hel del problem med blödningar sedan jag slutade med mina p-piller i augusti. Har nu fått tabletter som ska göra att dessa blödningar slutar, tar dom 10 dagar och efter det så kommer mensen 3 dagar efter jag slutat med tabletterna. Tog inte dessa tabletter denna gång, då blödningen inte kom när den brukade göra. Blev så lättad och trodde det redigt upp sig på en kur, men hade fel.. Dessa blödningar kom en vecka senare än dom brukade och höll i ca en vecka. Men nu har jag inte sett skymten av dom blödningarna (4-5 veckor sedan, tror inte det va mens). Sedan igår har flytningarna haft lite blod i sig, men inte mycket. Blir så trött på detta...

Har inga symtom på graviditet men håller tummarna :) Hoppas att det är så att det är någon i din mage som gror :D
  • FiiaN
    jc86 skrev 2015-01-07 14:54:48 följande:
    Vad skönt att höra att det är fler som har samma problem. Jag har googlat en massa nu och det ska inte vara någon fara verkar det som. Har dock inte fått nått tydligt svar på vad det kan bero på men har bestämt mig för att strunta i det.. Kan ändå inte påverka. :)

Trist att höra att du har sånna problem med dina blödningar. Har du pratat med barnmorskan om vad det kan bero på? Tabletterna du tar, har dom nån annan effekt än att ta bort småblödningar? De kan inte fungera typ som p-medel?
    Hoppas du blir gravid snart :) Man kan ju blöda även om man är gravid.

Ne det är inte kul med dessa blödningar. Har varit hos gyn och blivit undersökt ordentligt, men dom ser inget fel :p Så ja, jag bara blöder helt enkelt. Hon visste att jag försökte bli gravid, så dessa ska inte kunna förhindra det. Hmm vet inte om dom har någon annan effekt. Tror inte det i alla fall. Men det står att om man tror man är gravid så ska man sluta ta dom.
  • FiiaN
    angel-1990 skrev 2015-01-07 15:36:09 följande:

Jag kom och tänka på en sak. Den här molvärken jag har haft. Kan det vara ägget som fäste då?? Kanske är en löjlig fråga men de är den enda förklaringen jag har på allt.. vet att det tar ca 1 vecka innan de fäster men kan man verkligen känna av det i 2 dagar? Har dok inte haft någon nidblödning men alla kanske inte får de.? Känner. Mig väldigt förvirrad

Vad jag förstått så kan man inte känna när själva ägget fäster. Men kanske är olika :) Sedan är nidblödningar väldigt ovanligt, det är långt ifrån alla som får det :) Håll ut, vänta och se om mensen kommer. Det är det säkraste sättet. Jag är inne på mitt 6e försök, vet att det är tufft med denna väntan. Men det kommer, jag lovar. Försök att inte fästa dig allt för mycket för det här med att testa och leta symtom, man mår bara sämre och blir stressad av det.

Men jag håller tummar och tår för att det ska ta sig för dig :D
  • FiiaN
    angel-1990 skrev 2015-01-07 16:12:46 följande:
    jo ja vet jag försöker att inte överanalysera mig själv och försöker att tänka på annat men de är så svårt :p jag har själv försök ett x antal gånger innan denna å det är så jobbigt att få ett negativt svar varje gång.

Jag hoppas att de går bra för mig och er andra :)
    Ja usch det är hemskt! Trodde det skulle vara spännande att skaffa barn, men det är mest stressande. Nu har jag dock blivit van vid att mensen kommer eller att jag får ett negativt test, så mår inte lika dåligt som dom 3 första gångerna. Puuh! :)
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015