everlove skrev 2015-01-10 22:07:38 följande:
Ja, man måste nog tvinga sig själv att chilla lite efter ett tag och distansera sig lite från det hela. Men det är svårt..!! Trodde inte det skulle vara så jobbigt som det varit att försöka bli gravid.. man blir lätt lite tossig
Är det första försöket för dig?
Jag började med äl-tester förra månaden, då fick jag inget utslag. Det fick jag däremot nu, men flera dagar senare än vad det stod i appen. Så har man oregelbunden mens som jag har är det definitivt värt att köra med tester.
Jag hade nog ställt in mig lite på att det skulle bli jobbigt eftersom jag längtat så länge. Nu tänkte jag att det kanske inte blir så farligt ändå eftersom jag bara varit så lycklig över att sambon äntligen vill! Men igår kväll och i morse när jag hade någon slags brun flytning blev jag så besviken och hade svårt att hålla tårarna borta. Trodde faktiskt inte att jag skulle bli så ledsen. Skönt att höra att man förhoppningsvis lugnar ner sig lite. Dock har mensen inte kommit än, brukar ha på dagen och nästan på klockslaget annars. Men nu vet jag ju inte om den spökar för att jag hoppas så...
Det är vårat första försök nu. Och jag har bara fastnat i att jag vill att det ska gå jäkligt snabbt! Men jag vet ju att det kanske inte gör det...
Skönt att du fick utslag på ägglossningen nu! Förhoppningsvis funkar det då! :D äter du folsyra och vitaminer oxå? Eller kör du bara på som vanligt med kost osv? :)
När hade du bim föresten? Ska bli så spännande att se om du får ett plus nu när ni prickat in :D